خانهاخبار
آی‌پد پروهای جدید معرفی شدند: تولد آی‌پد پروی 10.5 اینچی از دل نسخه 9.7 اینچی

آی‌پد پروهای جدید معرفی شدند: تولد آی‌پد پروی 10.5 اینچی از دل نسخه 9.7 اینچی

اپل در مراسم امشبش از دو نسخه تبلت حرفه‌ای جدیدش رونمایی کرد که یکی نسخه به روز شده آی‌پد پروی 12.9 اینچی و دیگری نسخه‌ جدیدی از آی‌پد پرو با صفحه نمایش 10.5 اینچی بود.
۱۳۹۶/۳/۱۵
image

با اینکه از کنفرانس‌های سالانه WWDC اپل انتظار معرفی محصولات نرم‌افزاری و نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌هایش را داریم، اما اپل امسال در این مراسم سراغ معرفی چندین محصول سخت‌افزاری نیز رفت. یکی از این محصولات، آی‌پد پروی 10.5 اینچی بود که همان ابعاد آی‌پد پروی 9.7 اینچی قدیم را دارد و اپل به لطف کاهش 40 درصدی حاشیه‌ها توانسته از نمایشگر بزرگتری در ابعاد مشابه استفاده کند. اپل در کنار این نسخه‌ی جدید، مشخصات سخت‌افزاری نسخه 12.9 اینچی آی‌پد پرو را نیز به‌روزرسانی کرد.

آی‌پد پروهای جدید صفحه نمایشی دارند که هم از تکنولوژی True Tone برخوردار است و هم بازتاب فوق کمی دارد. این صفحه نمایش می‌تواند به روشنایی 600 نیتی برسد که 50 درصد بیشتر از نسخه‌های پیشین است و به لطف آی‌او‌اس 11 از ویدیوهای HDR نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش از قابلیتی به نام Pro Motion پشتیبانی می‌کند که باعث شده نرخ رفرش صفحه 120 هرتز (دو برابر) شود و عملکرد آن را بهبود بخشیده است. این صفحه نمایش نرخ رفرش صفحه را به صورت پویا با تشخیص اینکه شما با دستگاه در حال چه کاری هستید، تنظیم می‌کند و بدین صورت در مصرف باتری نیز صرفه‌جویی می‌کند. علاوه بر این افزایش نرخ رفرش صفحه باعث شده که اپل پنسل عملکرد بهتری بر روی این صفحه نمایش داشته باشد و تاخیر پاسخ آن به 20 میلی ثانیه کاهش پیدا کند که کمترین میزان در بین قلم‌های تبلت موجود در بازار است.

image

پردازنده داخلی هر دو آی‌پد جدید از نوع A10X شش هسته‌ای با پردازنده گرافیکی داخلی 12 هسته‌ای است. این پردازنده نسبت به A9X حدود 30 درصد عملکرد پردازشی بهتر و 40 درصد عملکرد گرافیکی بهتر دارد.

آ‌ی‌پد‌ پروهای جدید به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 7 مگاپیکسلی مجهز شده و باتری آن‌ها با هر بار شارژ می‌تواند حدود 10 ساعت کار کند.

image

نسخه وای فای آی‌پد پروی 10.5 اینچی 649 دلار و نسخه سلولار آن 779 دلار قیمت دارد. نسخه وای‌فای آی‌پد پروی 12.9 اینچی جدید نیز 799 دلار و نسخه‌ی سلولار آن 929 دلار قیمت دارد. قیمت‌های ذکر شده مربوط به نسخه‌های با حافظه داخلی 64 گیگابایتی بود و آی‌پد پروهای جدید با حافظه‌هایی تا سقف 512 گیگابایت نیز عرضه می‌شوند که طبیعتا قیمت بالاتری دارند.

نظر شما در مورد جدیدترین آی‌پد پروهای اپل چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۳/۱۶
منم لايوشو ديدم ، بله به نظر منم اونطوري فروشش بيشتر ميشد ، البته اون تبلت هايي كه اپل برا تست گذاشته تو اپل استور هاي آمريكايي و اروپايي ، از نسخه هاي بتاي ios 11 استفاده ميكنند ولي نسخه اي كه خريداري ميشه ios 10 داره ( اگر بخوايد ميتونيد خودتون بتاي ios 11 رو نصب كنيد ولي شايد بعضي افراد با نسخه هاي بتا حال نكنن و نخوان سيستم عاملشون باگ داشته باشه )

italodance

۱۳۹۶/۳/۱۶
فوق العاده بود خیلی حال کردم دیشب زنده دیدم
بدیش اینکه تا پاییز باید صبر کنیم نمیفهم ایپد پروی نسل دوم که الان اماده فروش هستند رو چرا با ios10 میفروشند؟ حداقل ios 11 رو برای ایپدها انتشار عمومی می کردند؟

italodance

۱۳۹۶/۳/۱۶
عالی بود همانطور که پیشبینی و همینجا هم اعلام کرده بودم سایز حافظه بالا رو اپل ارایه نمود 512 گیگ
من هنوز ایپد پروی 256 هستم که خیلی برام کمه و انتظار 1 ترا بایت رو داشتم
با این اوصاف ترجیح میدم انتظار سری بعدی که 1 ترا بایت میشه رو بکشم و آن موقع پرو مو تعویض کنم.

abbas

۱۳۹۶/۳/۱۶
هنوز اندازه بربری حاشیه داره

آرش

۱۳۹۶/۳/۱۵
به نظرم عالیه . ، فکر می کنم کار کردن باهاش خیلی هیجان انگیزتر باشه