خانهاخبار
آی‌مک‌های جدید معرفی شدند؛ سخت‌افزار قدرتمندتر و صفحه نمایش درخشان‌تر

آی‌مک‌های جدید معرفی شدند؛ سخت‌افزار قدرتمندتر و صفحه نمایش درخشان‌تر

اپل پس از 2 سال تصمیم گرفت سری آی مک خود را به روز رسانی کند و اکنون آی مک‌های اپل به آخرین نسل پردازنده‌های اینتل مجهز شده‌اند. علاوه بر این سایر مشخصات سخت‌افزاری این محصول نیز ارتقا یافته است.
۱۳۹۶/۳/۱۵
image

اپل در کنفرانس WWDC امسال که مخصوص توسعه‌دهندگان است، علاوه بر رونمایی از نسخه‌های جدید macOS و iOS از جدیدترین نسخه‌های رایانه All in One خود که به iMac مشهورند، رونمایی کرد.

نسخه‌های جدید آی‌ مک که رزولوشن 4K و 5K را به نمایش در می‌آورند، اکنون به نمایشگری مجهزند که علاوه بر نمایش یک میلیارد رنگ، می‌توانند به روشنایی 500 نیت برسند که 43 درصد بیشتر از مدل‌های پیشین است. اپل این نمایشگرها را «بهترین نمایشگرهای مک تا به امروز» خواند.

آی‌ مک‌های جدید از پردازنده‌های کبی لیک اینتل بهره‌ می‌برند و به دکودر داخلی HEVC مجهزند. نسخه 21.5 اینچی معمولی آی مک از آخرین نسخه پردازنده گرافیکی اینتل (Iris Plus 640) برخوردار است که 80 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبل دارد. نسخه‌‌های مخصوص آی مک 21.5 اینچی با صفحه نمایش 4K از پردازنده‌های گرافیکی رادئون 555 و 560 استفاده می‌کنند که تا 4 گیگابایت حافظه vRAM دارند و باعث می‌شود سرعتشان تا سه برابر نسل قبل باشد. آی مک 27 اینچی جدید با صفحه نمایش 5K نیز به رادئون پرو 570، 575 و 580 مجهز است که تا 8 گیگابایت حافظه vRAM دارد. در مقام مقایسه باید گفت که قدرت پردازشی قدرتمندترین پردازنده گرافیکی استفاده شده در آی مک‌های جدید (Radeon Pro 580) هم تراز با Nvidia 1060 است. پیشرفته‌ترین نسخه‌ی آی‌مک 27 اینچی قادر است قدرتی پردازشی برابر با 5.5 ترافلاپس داشته باشد.

image

آی مک 21.5 اینچی در حال حاضر با حافظه داخلی حداکثر 32 گیگابایتی و آی مک 27 اینچی با حافظه داخلی حداکثر 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. تمامی نسخه‌های 27 اینچی به فیوژن درایو مجهزند که می‌توان آن‌ها را تا سقف 2 ترابایت افزایش داد. علاوه بر این سرعت SSD در این نسخه‌ها 50 درصد افزایش داشته است.

آی مک‌های 2017 از دو درگاه Thumderbolt 3 USB-C برخوردارند که به کاربران حرفه‌ای امکان اتصال نمایشگرهای خارجی یا در صورت تمایل، پردازنده‌های گرافیکی خارجی را می‌دهد. آی‌ مک‌های 2017 اولین رایانه‌های رومیزی اپل هستند که به این درگاه استاندارد مجهز می‌شوند.

اپل حرفه‌ای‌ها را به عنوان جامعه هدف خط تولید آی مک خود عنوان کرده و امیدوار است که به کمک نسخه‌های جدید آی مک بتوان محتوای VR تولید کرد. در مراسم امشب دموی تولید یک ویدیوی VR با آی مک‌های جدید نیز نمایش داده شد.

image

اپل علاوه بر بهبود سخت‌افزار آی مک‌ها، قیمت برخی از مدل‌های این محصول را نیز کاهش داده است. قیمت نسخه 21.5 اینچی معمولی آی مک  از 1099 دلار، قیمت نسخه 21.5 اینچی با صفحه نمایش 4K از 1299 دلار و قیمت نسخه 27 اینچی با صفحه نمایش 5K از 1799 دلار آغاز می‌شود. از امروز می‌توان این محصولات جدید را از وب‌سایت اپل تهیه کرد.

نظر شما در مورد نسخه‌های جدید رایانه‌های رومیزی اپل چیست؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

italodance

۱۳۹۶/۳/۱۶
سهیل فوتبال چند چنده؟

Navid

۱۳۹۶/۳/۱۶
داداچ اشتب میزنی
این لپ تاپ نیست به این نمونه و این نوع کامپیوتر ها میگن آل این وان یا All in one
وقتی فرق این دو تا رو نمیدونی لطفا نظر نده و نظر کارشناسیت رو بزار برای خودت...

Iliya

۱۳۹۶/۳/۱۵
به مك هاى اپل ميگى بدرد نخور؟؟؟عزيزم منم پولشو نداشتم يكى از خوباشو بخرم رفتم ايسوس خريدم كه برابر لپ تاباش با اپل...قرار نيس هرچى گرون باشه پولمون نرسه بگيم بدرد نخوره ١ بار با مك كار كردم عاشقش شدم.
به نظر من لب تاپ ايسوس با مك ققط

سهیل

۱۳۹۶/۳/۱۵
یه مشت لپ تاپ الکی گرون بدرد نخور، با پول اینا میشه لپ تاپ توپ پیسی گرفت که هم کاراتره، هم زیباتره و هم آی مک هارو قورت میده