خانهاخبار
watchOS 4 با قابلیت‌های جدید معرفی شد

watchOS 4 با قابلیت‌های جدید معرفی شد

کوپرتینویی‌ها از سیستم‎عامل watchOS 4 رونمایی کردند؛ این نسخه تغییراتی در زمینه برنامه Workout و همچنین واچ‌فیس‌ها دارد و از امروز به‌صورت بتا در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.
۱۳۹۶/۳/۱۵
image

watchOS 4 شامل قابلیت‎هایی جدیدی برای واچ‌‌فیس‌ها است که از جمله آن‌ها می‌توان به آپدیت واچ‌فیس‌ها براساس زمان و مکان اشاره کرد و یک واچ‌فیس مبتنی بر دستیار سیری نیز افزوده شده است. واچ‌فیس سیری از یادگیری ماشین برای ارزیابی اطلاعات مفید استفاده می‌کند و این اطلاعات شامل زمان پروازها، زمان غروب خورشید یا کنترل ابزار هوشمند خانگی است.

علاوه‌براین، به سیستم‌عامل watchOS 4 برنامه NEWS اضافه شده است و می‌توانید به آخرین اخبار در ساعت‎مچی هوشمند خود با سیستم‎عامل واچ‌او‎اس، دسترسی داشته باشید. آپدیت جدید سیستم‌عامل iOS، هم‌چنین شامل قابلیتی برای اتصال با بلوتوث به دستگاه‌های هوشمند از جمله کنترل‎کننده‌های گلوکز و راکت‎های تنیس هوشمند است.  

image

علاوه‌براین، شرکت اپل یک واچ‌فیس kaleidoscope را نیز توسعه داده است و واچ‌فیس‌ کارکترهای جدید علاوه‌بر میکی ماوس و مینی ماوس که پیش‌تر دیده‌ بودیم؛ برای انتخاب در دسترس قرار دارد. از جمله کارکترهای جدید می‌توان به Jesse، Woody و Buzz از سری انیمیشن‌های Toy Story اشاره کرد. 

image

در حوزه ردیابی سلامت، نیز تغییرات جدیدی برای سیستم‌عامل watchOS درنظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به یک رابط‌کاربری جدید برای برنامه workout و ادغام بیشتر با ابزار ورزشی اشاره کرد. به همین جهت، اطلاعات بیشتری در این حوزه در سیستم‌عامل watchOS 4 به نمایش گذاشته خواهد شد؛ هم‌چنین، ساعت‌های مچی هوشمند اپل به لطف این به‌روزرسانی با استفاده از NFC می‌تواند به ابزار مختلف در باشگاه‌های ورزشی متصل شود. در نمونه‌ای از این ارتباط، اندازه‌گیری ضربان قلب با استفاده از ساعت‌های اپل واچ صورت می‌گیرد و سرعت و فاصله پیموده شده با استفاده از تردمیل محاسبه می‎شود. 

مدیریت موسیقی نیز در سیستم‌عامل watchOS 4 راحت‌تر شده است زیرا در این نسخه، پلی‌لیست‌های موسیقی به صورت خودکار از Apple Music اضافه می‌شود و پشتیبانی از لیست‌های پخش چندگانه نیز به آن اضافه شده است. رابط‌کاربری Dock نیز به صورت عمودی بازطراحی شده است تا جابه‌جایی میان برنامه‌ها ساده‌تر شود. 

image

 به‌طور کلی، تغییرات صورت‌گرفته در watchOS 4 نسبت به نسل قبل چندان بنیادی نیست اما با این‌حال، بهبودهایی در این سیستم‎عامل صورت گرفته تا تجربه کاربری بهبود یابد. براساس اطلاعات رسمی، نسخه پیش‌نمایش watchOS 4 از امروز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و همان‌طور که گفته شد، باید برای تجربه نسخه نهایی تا پاییز سال جاری میلادی منتظر بمانید. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

جکوار

۱۳۹۶/۳/۱۶
چند روز پیشا یادمه یه متن خوندم که امکانات مورد انتظار از این ورژن رو گفته بود.
فکر کنم دوستانی که این امکانات رو از اپل انتظار دارن، باید منتظر نسخه 10 از سیستم watchOS باشن نه نسخه4 !!!

سهيل sheeple

۱۳۹۶/۳/۱۶
من طرفدار دو اتيشه اپل هستم هم ايفون دارم هم اپل واچ ميخوام يه نقد دوستانه از اپل بكنم
ايا درسته كه بعد از يك سال انتظار با چندتا واچ فيس بچگانه و چندتا قابليت كم كاربرد سرو ته ماجرا رو هم اورد؟؟؟
اين همه بودجه هاي ميليارد دلاري و يكسال زمان و تيم تحقيق توسعه قوي اخرش فقط يه انيميشن toy story؟؟؟ باور كنيد منو سرپرست تيم تحقيق توسعه بزارن ايده هاي انقلابي تري دارم هم براي اي اون اس هم واچ او اس اپل اگر بخواد به اين رويه كاربر فريبي ادامه بده با توجه به شركت هاي رقيب كه هر روز دارن تكنولوژي هاي انقلابي ارايه ميدن محكوم به فناست سرنوشتي جز نوكيا در انتظارش نيست

حمید

۱۳۹۶/۳/۱۵
اغا چه خبره یهو اینقدر پیام تو کانالتون میزارید، هیچ کانال ارتباطی هم که قرار ندادید تا انتقاد کنیم
شاید یکی نخواسته باشه لحظه به لحظه دنبال کنه کنفرانس رو، یکی که چه عرض کنم، از 30 هزار عضو تا پایان کنفرانس فقط 2 هزار نفر پستای کنفرانستون سین خورده، تازه از این 2 هزارتا خیلیا فقط ازش رد شدن که صرفا خونده باشن، نه این که دنبال کننده باشن، مثل من
تا هر کنفرانسی که میشه میاید آب خوردن کنفرانس هم پیام میدید، خسته کننده میشه، یه جای جدا ایجاد کنید هر کی خواست بیاد، هر کی نخواست نیاد
یه کانال موقتی، یه وب سایتی بزارید برای این