خانهاخبار
آیا آیپد پرو به ترک‌پد مجهز می‌شود؟

آیا آیپد پرو به ترک‌پد مجهز می‌شود؟

انتظار می‌رود که شرکت اپل، از نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو تا چند ساعت دیگر در کنفرانس WWDC رونمایی کند و یکی از قابلیت‌های جدیدی که برای این تبلت‌ها در نظر گرفته شده است، می‌تواند تبلت‌های سرفیس پرو مایکروسافت را به حاشیه براند.
۱۳۹۶/۳/۱۵

در حال‌حاضر، این قابلیت البته یک ایده بیشتر نیست؛ با این‎حال، انتظار می‌رود که کوپرتینویی‌ها برای صفحه‌کلید تبلت آیپد پرو جدید، ترک‌پد جدیدی را در نظر گرفته باشند. در صورتی‌که این قابلیت امشب معرفی شود، تفاوت اساسی با آنچه که در برخی از تبلت‌های ویندوزی شاهد هستیم، خواهد داشت.

image

از ترک‌پد در سیستم‌عامل ویندوز و مک‌اواس برای حرکت نشان‌گر ماوس استفاده می‌شود؛ با این‌حال، ترک‌پد جدیدی که برای صفحه‌کلید آیپد پرو 10.5 اینچی در نظر گرفته شده است، کاربر متفاوتی دارد و برای کنترل موقعیت نشان‌گر ماوس در هنگام تایپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مشابه آن‎را پیش‌تر به وسیله قابلیت لمس‌ سه‎بعدی در سیستم‌عامل آی‌اواس دیده‌ایم. البته تصاویر موجود از صفحه‌کلید اسمارت کی‌برد، فاش نشده و تنها توسط فردی با استفاده از تصویر نسخه اولیه این صفحه‌کلید، طراحی شده است.

اما آیا این تغییرات، باعث خواهد شد تا تبلت‌های جدید آیپد پرو شرکت اپل، به یک محصول قدرت‌مندتر برای سرفیس‌های پرو مایکروسافت تبدیل شود؟ بدون شک، بله! باید توجه داشته باشید که تبلت‌های آیپد پرو و محصولات ویندوزی سرفیس پرو مایکروسافت، بر روی بهره‌وری و تولید محتوا متمرکز شده‌اند و با استفاده از یک ترک‌پد سنتی، کاربران می‎توانند کارهای مختلفی را سریع‌تر و بدون نیاز به لمس نمایشگر انجام دهند.

image

با این‎حال، کوپرتینویی‌ها با ترک‌پد جدیدی که احتمالاً برای تبلت‌های آیپد پرو در نظر گرفته شده است؛ هدف متفاوتی را دنبال خواهند نمود. هنگامی‌که از صفحه‌کلید اسمارت کی‌برد (Smart Keyboard) استفاده می‌شود، چندان دسترسی به نمایشگر برای فعال‌نمودن قابلیت لمس‌ سه‌بعدی راحت نیست و درنظر گرفتن یک ترک‎پد برای آن برای حرکت نشان‎گر ماوس، کمک خواهد کرد تا در هنگام تولید یک محتوا، سریع‌تر بین قسمت‌های مختلف آن‌ جابه‌جا شوید. مشابه این ویژگی در سرفیس‌های پرو مایکروسافت وجود ندارد و ارائه آن به همراه آیپد پرو، باعث می‌شود تا تبلت‎های جدید شرکت اپل به رقیب مناسب‌تری برای محصولات مایکروسافت در زمینه بهره‌وری مبدل شود.

در حال‌حاضر، هیچ اشاره‌ای مبنی بر عرضه یک صفحه‌کلید مجهز به ترک‌پد برای تبلت‌های آیپد پرو جدید وجود ندارد اما در صورتی‎که چنین ویژگی برای تبلت‌های جدید اپل در نظر گرفته شود، بدیهی است که استفاده از تبلت‎های آیپد پرو را به منظور تولید محتوا و بهره‌وری منطقی‌تر جلوه می‌دهد. باید منتظر ماند و دید که کوپرتینویی‌‏ها چه قابلیت جدیدی را برای تبلت‌های آیپد پرو 2017 و مک‌بوک‌ها در نظر گرفته‎اند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)