خانهاخبار
نمونه تصاویر جدید گرفته شده با دوربین OnePlus 5؛ یک شاهکار تمام عیار!

نمونه تصاویر جدید گرفته شده با دوربین OnePlus 5؛ یک شاهکار تمام عیار!

به‌تازگی، تصاویر جدیدی منتشر شده است که بنابر شایعات، با دوربین وان‌پلاس 5 به ثبت رسیده و سنسورهای متفاوت گوشی پرچم‌دار جدید OnePlus را تایید می‎کند.
۱۳۹۶/۳/۱۵

همان‌طور که در شایعات قبلی خواندید، وان‌پلاس در توسعه دوربین اصلی گوشی پرچم‌دار OnePlus 5 با موسسه DxO همکاری داشته است تا نتیجه نهایی، محصولی باشد که گوشی‌های پرچم‎دار جدید بازار را به چالش می‌کشد. در اواخر آوریل، چندین تصویر از شنژن در چین (مقر شرکت وان‌پلاس) به‌دست آمد و گفته می‌شد که این تصاویر با گوشی پرچم‏دار جدید این سازنده یعنی وان‌پلاس 5 به ثبت رسیده است.

 در یکی از این تصاویر، پس‌زمینه مات بود و همین موضوع به تنهایی کافی است تا انتظار داشته باشیم که این گوشی با یک دوربین اصلی دوگانه به بازار عرضه شود؛ همان‌طور که می‌دانید، در گوشی‎های مجهز به دوربین دوگانه امکان تصویربرداری با افکت «بوکه» وجود دارد.

image

با این‌حال، تصاویر تازه منتشر شده قابلیت دیگری از دوربین اصلی گوشی پرچم‎دار OnePlus 5 را نشان می‌دهد. در تصاویر تازه منتشر شده، یکی از تصاویر سیاه و سفید است و به همین جهت، می‌توان انتظار داشت که پرچم‎دار جدید وان‌پلاس با یک سنسور مونوکروم (برای عکس‌برداری سیاه و سفید) برای ماژول دوربین اصلی همراهی شود.

image

در تصویری که از سوی اکانت رسمی شرکت وان‌پلاس منتشر شده است، از کاربر پرسیده می‌شود که «کدام‌یک از این تصاویر با گوشی پرچم‎دار OnePlus 5 به ثبت رسیده است» و اگر تصاویر تازه فاش‌شده را با آن مطابقت دهیم، سنسور مونوکروم باعث شده است تا جزئیات بیشتری در تصویر شماره 2 وجود داشته باشد و این تصویر به نوعی شارپ‌تر به‎نظر می‎رسد.

image

استفاده از ترکیب یک سنسور مونوکروم و RGB (رنگی) قابلیت چندان جدیدی نیست و پرچم‌دار 2016 شرکت هوآوی یعنی Huawei P9 با چنین ویژگی عرضه شده بود. استفاده از یک سنسور مونوکروم در ماژول دوربین، باعث می‌شود تا جذب نور در هنگام تصویربرداری افزایش یابد و بدین شکل، دقت تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی شما را شگفت‌زده خواهد نمود. هم‌چنین، سنسور مونوکروم به شما اجازه می‌دهد تا عکس‌های سیاه و سفید به ثبت برسانید؛ بدون آنکه نیاز باشد از فیلترهای موجود در محیط دوربین استفاده کنید و بدین شکل، از جزئیات تصویر گرفته شده کاسته شود.

منبع انتشار این تصاویر، هم‌چنین مدعی شده است که وان‌پلاس 5 به یک دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود و دریچه دیافراگم در هر دو شاتر برابر f1.8 است. برای مقایسه، باید اشاره کرد که آخرین پرچم‌دار این شرکت یعنی وان‌پلاس 3T از یک دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f2.0 استفاده می‎کند.

پیش‌تر نیز، تصاویری از بسته‌بندی OnePlus 5 منتشر شد که از عکاسی «واضح‌تر» با پرچم‎دار جدید وان‌پلاس به لطف استفاده از یک ماژول دوربین دوگانه حکایت داشت.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

آرش

۱۳۹۶/۳/۱۵
همین برتری هاست که با گذشت زمان به یک برند اصالت میده

محمد

۱۳۹۶/۳/۱۵
به یو11 نمیرسه

مهمان

۱۳۹۶/۳/۱۵
گوشی فقط دوربین نیست که ،باید اصالت ،زیبایی هم داشته باشه .

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۳/۱۵
بدین ترتیب گوشی "وان پلاس۵" پدیدهء این فصل از رقابت هاست