خانهاخبار
همه آنچه از آئودی A8 نسخه 2018 می‌دانیم

همه آنچه از آئودی A8 نسخه 2018 می‌دانیم

تنها چند هفته تا معرفی نسخه 2018 آئودی A8 باقی مانده است و قصد داریم نگاهی به اطلاعات موجود از آن بیندازیم.
۱۳۹۶/۳/۱۴

از سال 1994، A8 به عنوان پرچم‌دار کمپانی آئودی شناخته می‌شود که همواره لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین آپشن‌ها در آن به کار رفته است. اکنون 23 سال از آن زمان می‌گذرد و آئودی قصد دارد با ارائه نسخه 2018 آن، روح تازه‌ای در A8 بدمد. آئودی A8 جدید ماه آینده رونمایی می‌شود و اکنون می‌خواهیم نگاهی به اطلاعات موجود از آن بیندازیم.

آئودی A8 چیست؟

image

ساده است، آئودی A8 لوکس‌ترین خودروی آئودی محسوب می‌شود. شاید این نام نتواند به خوبی رقبایی چون مرسدس S کلاس یا ب ام و سری 7 ابهت خودرو را نمایش دهد اما همه طرفداران آئودی و البته سایر مردم هم به راحتی می‌توانند آن را بشناسند.

پلتفرم کاملا جدید آلومینیومی، موجب استحکام بیشتر خودرو و قوای محرکه جدید سبب بهره وری و عملکرد بهتر خواهد شد و احتمالا آئودی طراحی این آئودی را پس از سال‌ها کاملا متحول می‌کند.

ظاهر آن چگونه خواهد بود؟

آخرین تصاویر جاسوسی از آئودی A8 نشان می‌دهند که چهره آن چندان تهاجمی و خشن نخواهد بود اما باز هم قابل قبول است. استایل جذاب نسل قبل در این نسخه هم دیده  می‌شود. درست است که ظاهر آن تغییر کرده اما بیشتر این تغییرات در عقب خودرو رخ داده است. از ویژگی‌های مهم در عقب، اتصال چراغ‌ها از طریق نوار قرمز رنگ است.

رندرها تصاویر بهتری از این خودرو در اختیار قرار می‌دهند که البته کمی از تبدیل شدن به واقعیت دور به نظر می‌رسد. به هر حال باید ببینیم که آیا آئودی می‌تواند رقیب شایسته‌ای برای مرسدس S کلاس و ب ام و سری 7 روانه بازار کند یا خیر.

چه چیزی در زیر کاپوت دارد؟

A8 احتمالا نخستین خودروی بزرگ گروه آئودی خواهد بود که به صورت استاندارد قوای محرکه هیبریدی خواهد داشت. مشخص نیست که این موتور الکتریکی 48 ولتی با چه موتور درون سوزی همراه می‌شود، شاید یک نمونه 6 سیلندر گزینه مناسبی باشد. به گفته آقای «الکساندر کروس» این تکنولوژی «به سرعت» به سایر مدل‌ها هم راه پیدا می‌کند.

نسخه قدرتمند S8 هم احتمالا یک موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری به کار رفته در پورشه پانامرا و یا موتور 12 سیلندر 6.0 لیتری به کار رفته در بنتلی بنتایگا که 550 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، بهره بگیرد. این مدل حدود 45 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه معمولی است و به دلیل وجود همین اضافه وزن، به قدرت بیشتری نیاز دارد.

چه تکنولوژی‌هایی در آن به کار خواهد رفت؟

image
  
image

گزارش‌ها حاکی از آن است که آئودی A8 جدید تکنولوژی خودران درجه 3 را به همراه خواهد داشت که آئودی آن را «Traffic Jam Pilot» می‌نامد. این تکنولوژی در شرایط مطمئن و با حداکثر سرعت 56 کیلومتر بر ساعت کاربرد دارد. در داخل نیز کاکپیت مجازی آئودی را خواهیم دید که پیش از این در مدل‌هایی چون A6، TT و A3 E-Tron به کار گرفته شده است.

چه قیمتی خواهد داشت؟

نسخه پایه آئودی A8 نسخه 2017 برچسب قیمت 82 هزار دلار دارد و انتظار نداریم که نسخه 2018 ارزان‌تر از این باشد. قیمت 85 هزار دلاری برای این خودرو منطقی است که با سفارش آپشن‌ها تا 130 هزار دلار هم بالا می‌رود.

چه زمانی آن را خواهیم دید؟

آئودی A8 نسخه 2018 در تاریخ 20 تیر ماه و در بارسلونا اسپانیا رونمایی می‌شود و پس از آن در نمایشگاه فرانکفورت حضور می‌یابد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)