خانهاخبار
بازاریابی دیجیتال با کمک صفحه اکسپلور اینستاگرام

بازاریابی دیجیتال با کمک صفحه اکسپلور اینستاگرام

صفحه اکسپلور (Explor) اینستاگرام قوی‌ترین ابزاری است که این شرکت در اختیار کاربران خود قرار داده تا با کمک آن بتوانند تاثیر (Impression) و درگیر شدن (Engagement) پست‌های خود را بالا ببرند. البته اینستاگرام اجازه استفاده از قابلیت‌های صفحه اکسپلور را به همه کاربران نمی‌دهد و پست‌های کاربران باید شرایط خاصی داشته باشند تا توسط الگوریتم‌های پیچیده تشخیص صفحه اکسپلور برگزیده شوند و به این صفحه انتقال پیدا کنند. این صفحه طراحی شده تا کسب و کارها و افراد بتوانند توجه افراد بیشتری را روی پست‌های خود جلب کنند. در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که چه کارهایی باعث رفتن پست‌های اینستاگرام‌مان به صفحه اکسپلور خواهد شد.
۱۳۹۶/۳/۲۶
image

شاید به نظر برسد که قرار گرفتن عکس‌هایتان در صفحه اکسپلور کاری غیرقابل انجام است، اما در حقیقت اینطور نیست و با کمی تلاش و دانستن این موضوع که نحوه کار این صفحه به چه ترتیب است، به شما کمک می‌کند تا به راحتی به فرمول جلب توجه مردم در این شبکه دست‌ پیدا کنید. ما در این پست در مورد صفحه اکسپلور صحبت خواهیم کرد و نحوه کارکرد و مکانیزم تشخیص آن را بازگو می‌کنیم و در آخر به این موضوع اشاره می‌کنیم که چرا وجود این صفحه و البته وجود پست‌های شما در این صفحه برای حیات برند شخصی یا کسب و کار شما مهم است.

از محبوب اینستاگرام تا اکسپلور

دیگر صفحه‌ای به نام «محبوب» (Popular) در اینستاگرام وجود ندارد. در گذشته اینستاگرام صفحه‌ای به نام صفحه محبوب داشت که محتواهایی که بیشترین تعداد لایک را داشتند در آن به نمایش گذاشته می‌شدند. محتوای این صفحه معمولا عکس‌های جاستین بیبر یا سلنا گومز بودند، چندان به مذاق کاربرانی که طرفدار چنین افرادی نبودند، خوش نمی‌آمد. همین موضوع سبب شد تا اینستاگرام صفحه اکسپلور را جایگزین صفحه محبوب کند و در طول چند سال گذشته الگوریتم‌های آن را توسعه دهد و به تکامل برساند.

صفحه اکسپلور اینستاگرام برای هر کاربر متفاوت است و متشکل از پست‌های لایک شده توسط خود کاربر و پست‌های لایک شده توسط افرادی است که کاربر پست‌های آن‌ها را لایک کرده است. خبر خوب برای کسب و کارها این است که وقتی دنبال‌کننده صفحه یکی از عکس‌ها یا ویدئوها را لایک کند، این محتوا در صفحه اکسپلور دنبال‌کنندگان آن شخص نمایش داده می‌شود. اگر برخی پست‌های شما به طور غیرمعمول لایک و نظر می‌گیرند، به این معنی است که افرادی که این پست در اکسپلورشان نمایش داده می‌شود، به آن علاقه دارند و به قول معروف وایرال (Viral) شده است.

image

صفحه اکسپلور اینستاگرام همواره در حال تغییر است و توسعه دهندگان این شبکه می‌کوشند تا همراه الگوریتم‌های بهینه‌ای برای آن تولید کنند. همین چند وقت پیش بود که در بروزرسانی جدید، اینستاگرام تدابیری اتخاذ کرد تا به وایرال شدن محتوایی ویدئویی در این شبکه کمک کند. اینستاگرام برای رقابت با اسنپ‌چت کانال ویدئویی «برای شما انتخاب شده است» (Picked for You) را در ماه ژوئن معرفی کرد که در آن به نمایش ویدئوهایی می‌پرداخت که ممکن بود نظر شما را جلب کند. چند وقت بعد اینستاگرام دوباره ویژگی جدیدی معرفی کرد که کانال ویدئویی «رویدادهای جدید» (new Events) نام داشت و در آن محتواهای ویدئویی از رویدادهای بزرگ نظیر کنسرت‌ها، مسابقات و مراسم‌های اهدای جوایز مانند اسکار را به نمایش می‌گذاشت.

طبق آنچه اینستاگرام منتشر کرده است، این کانال‌های ویدئویی ترکیبی از ویدئوهای دستچین شده و گرفته شده از منابع خودکار هستند که ممکن است با سلایق شخص هم‌خوانی داشته باشند. با توجه به فعالیت‌های اینستاگرام برای محتواهای ویدئویی بهتر است اکنون یک بار دیگر به تولید محتوای ویدئویی در صفحه خود یا کسب و کارتان فکر کنید. به نظر می‌رسد اینستاگرام شانس بسیاری به افرادی که محتوای ویدئویی تولید می‌کنند می‌دهد و می‌توانید راحت‌تر وارد صفحه اکسپلور شوید.

چرا باید بخواهید در صفحه اکسپلور حضور پیدا کنید؟

قرار گرفتن پست‌های شما در صفحه اکسپلور به رشد هرچه بیشتر برند شخصیتان یا کسب و کارتان کمک می‌کند. این موضوع صرفا باعث افزایش تعداد لایک‌های هر پست شما نمی‌شود بلکه کمک می‌کند تا به اهداف نهایی خود برسید. در صفحات کسب و کارها، حضور در صفحه اکسپلور در کنار ایجاد هشیاری برند، یک استراتژی موفق اینستاگرام به جذب دنبال کنندگان جدید و در نهایت افزایش فروش ختم می‌شود. با قرار گرفتن پست‌های یک کسب و کار در صفحه اکسپلور، این فرصت به وجود می‌آید تا پست‌های و در واقع کسب و کار شما در معرض دید مشتریان جدید قرار بگیرد. از آن‌جایی که الگوریتم‌های اکسپلور بر اساس سلایق شخصی افراد پست‌ها را گزینش می‌کند، هر مشتری جدیدی که از طریق این صفحه به دست می‌آورید شما را به جمع جدیدی از دوستانش که هم‌سلیقه با او هستند معرفی می‌کند و خبری از قرار گرفتن در معرض دید آدم‌های اتفاقی نیست.  اما مهم‌ترین مسئله در مورد کسب و کارها این است که تلاش برای رسیدن به صفحه اکسپلور هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و فقط خلاقیت و ذوق شما را نیاز دارد.

image

به صفحه اکسپلور اینستاگرام به مانند یک قیف بازاریابی (Marketing Funnel) نگاه کنید. با قرار گرفتن در صفحه اکسپلور، کاربران نسبت به حساب شما هشیاری پیدا می‌کنند. می‌توانید نظر مشتریان بالفعل را با عکس‌های و ویدئو‌های جذاب و خلاقانه جلب کنید. وقتی افراد روی پست شما که در صفحه اکسپلور قرار دارد کلیک کنند، با نام برند شخصی یا کسب و کار شما آشنا می‌شوند، توضیح پست را می‌خوانند و احتمالا عکس را لایک می‌کنند و در شرایطی حتی شما را دنبال می‌کنند. حال از اینجا به بعد به تصمیمات درست بازاریابی شما برمی‌گردد که با اتخاذ تدابیری درست بتوانید برندتان را به آن‌ها بشناسانید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

ما در مورد نحوه پست گذاشتن و چگونگی تبدیل شدن به یک فرد تاثیرگذار در اینستاگرام صحبت کردیم. برای قرار گفتن پست‌ها در صفحه اکسپلور نیز باید مشابه همین‌ کارها را انجام داد. اما کلید اصلی برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلور هزاران کاربر این است که دنبال کنندگان بسیاری با صفحه شما ارتباط برقرار کنند و از طریق لایک و نظر با حساب شما تعامل داشته باشند.

image

به این مثال توجه کنید. اگر شما عکسی در صفحه اینستاگرام خود داشته باشید که توسط صفحه اینستاگرام رسمی وب‌سایت جی‌اس‌ام که دارای ۶۱.۳ هزار دنبال‌کننده است، لایک شود. پست شما در صفحه اکسپلور همه این ۶۱.۳ هزار نفر نمایش داده خواهد شد و هر شخصی از این جمعیت اگر پست شما را لایک کند، در صفحه اکسپلور دنبال کنندگان آن شخص نیز نمایش داده خواهد شد. این «اثر شبکه‌ای» تاثیر بسیار زیادی روی وایرال شدن عکس‌های و ویدئوهای شما در اینستاگرام خواهد داشت به این دلیل که هرچه تعداد لایک‌ها و نظرات روی پست شما بیشتر باشد، این پست در صفحات اکسپلور اشخاص بیشتری دیده می‌شود و این یعنی افزایش هشیاری عمومی در مورد برند شخصی یا کسب و کار شما.

همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که صفحه اکسپلور اینستاگرام قابلیت بسیار جذابی برای بازاریابی و برندینگ است. این صفحه متناسب با علاقه‌مند‌ی‌های افراد محتوا را به نمایش می‌گذارد و به حدی باهوش است که می‌تواند محتواهای دلخواه کاربران را برایشان جستجو کند و در معرض دیدشان قرار دهد. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

گلنار

۱۳۹۷/۸/۲۷
سلام من نفهمیدم باید چکار کنم که پست هام در قسمت اکسپلور قرار بگیره میشه بگید چکار کنم

No name

۱۳۹۶/۳/۲۶
سلام
ارش سليمانى عزيز ضمن خسته نباشيد لطفا بفرماييد چجورى بايد صفحه اينستاگرام جى اس ام يه عكس از مارو لايك كنه ..اگه بيشتر راهنمايي بفرماييد ممنون ميشم

خراباتی تنها

۱۳۹۶/۳/۱۵
دوست عزیز اینستاگرام مال خود فیسبوکه و خیلی وقته که فیس بوک اینستاگرام رو خریده

رضا

۱۳۹۶/۳/۱۴
اوه چه جالب .بیچاره فیسبوک که هر روز داره به رقیباش اضافه می شه و فکر کنم تا چن سال دیگه کاربرای فیسبوک افت کنن