خانهاخبار
بررسی انتظارات و پیش‌بینی‌ها از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، WWDC 2017

بررسی انتظارات و پیش‌بینی‌ها از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، WWDC 2017

درحالی که چیزی کمتر از یک هفته به آغاز کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2017) باقی نمانده است، هنوز بازار خبرها و شایعات مختلف پیرامون این مراسم داغ است. در ادامه نگاهی کلی به این کنفرانس خواهیم داشت. با جی اس ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۳/۱۳

کمپانی اپل در روز دوشنبه (5 ژوئن) مراسم سالانه خود برای گردهمایی توسعه‌دهندگان را برگزار می‌کند. احتمال می‌رود که در این مراسم علاوه بر معرفی برخی محصولات نرم‌افزاری و انتشار نسخه‌های جدید از سیستم‌عامل‌های اپل، شاهد رونمایی از چند محصول سخت‌افزاری این کمپانی نیز باشیم. از آنجایی که طی چند روز اخیر حواشی و شایعات بسیار زیادی پیرامون این مراسم در اینترنت منتشرشده است، قصد داریم تا با بررسی اخبار مربوطه در مورد اتفاقاتی که احتمال رخ دادن آن‌ها در این مراسم زیاد است، به یک جمع‌بندی کلی برسیم.

image

 

iOS 11 جذاب‌تر از گذشته

image

بدون شک روز دوشنبه شاهد رونمایی اپل از جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS خواهیم بود. بعید به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان اپل تغییرات اساسی را در ظاهر یازدهمین نسخه از سیستم‌عامل iOS  ایجاد کرده باشند، اما بی‌شک جزئیات فراوانی به iOS 11 افزوده خواهد شد. از مهم‌ترین تغییراتی که iOS 11 برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر رابط‌های کاربری برخی اپلیکیشن های کاربردی از جمله اخبار و موسیقی
  • قابلیت برقراری تماس گروهی در FaceTime
  • حالت تیره یا همان Dark Mode
  • استفاده از چند حساب کاربری در یک آیپد
  • بهبود بسیاری از قابلیت‌های دستیار صوتی Siri برای رقابت با Amazon Alexa و Google Assistant

در مورد سیری می‌توان گفت که احتمالا شاهد تغییرات اساسی در این دستیار صوتی هوشمند خواهیم بود. ناکامی‌های اخیر سیری در رقابت با دو دستیار صوتی آمازون و گوگل به نام‌های Alexa و Assistant سبب شده تا توسعه‌دهندگان اپل نگاهی جدی به سیری داشته باشند، از این‌رو احتمال می‌رود که مراسم WWDC 2017 نقطه عطفی برای روند ناامید کننده‌ی سیری باشد.

 

آیپد پرو جدید در مدل 10.5 اینچی

image

نقطه اوج کنفرانس WWDC 2017 احتمالا رونمایی از نسل جدید آیپد پرو خواهد بود. بنابر شایعات موجود، آیپد پرو جدید اپل مجهز به یک نمایشگر 10.5 اینچی است اما به‌احتمال زیاد همان ابعاد بدنه‌ی آیپد پرو 9.7 اینچی را خواهد داشت. به نظر می‌رسد دکمه هوم نیز دستخوش تغییر و تحولات زیادی خواهد شد چراکه در تصاویر منتشرشده از آیپد پرو 10.5 اینچی، اثری از دکمه هوم و تاچ آیدی دیده نمی‌شود.

در مورد سخت‌افزار آیپد های جدید نیز می‌توان گفت که پردازنده اصلی بسیار قدرتمند تراز پیش خواهد بود و همچنین قیمت این دیوایس اپلی از 599 دلار به بالا تخمین زده‌ شده است.

 

macOS 10.13 هوشمندتر از گذشته

image

یکی از موضوعاتی که سر و صدای فراوانی را در چند روز اخیر بین کاربران ایجاد کرده، تغییرات جدید سیستم‌عامل مک است. احتمالا عرضه macOS 10.13 با تغییرات جزئی فراوانی در این سیستم‌عامل همراه است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بهبود دستیار صوتی سیری و افزایش امکانات FaceTime اشاره کرد. به‌احتمال زیاد یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که اپل در سیستم‌عامل مک ایجاد خواهد کرد، ترکیب دستیار هوشمند Automator و سیستم گردش کار Workflow است. Automator در واقع یک اپلیکیشن بسیار قدرتمند است که می‌تواند کارهایی که انجام آن‌ها برای کاربران سخت و وقت‌گیر است را به‌سرعت انجام دهد. برای مثال این دستیار هوشمند می‌تواند فایل‌هایی ترکیبی از مخاطبان شما، شماره تلفن‌ها و تصاویر موردعلاقه شما را ساخته و یا پرینت بگیرد. این نرم‌افزار می‌تواند فعالیت‌های کامپیوتری شما را بدون هیچ محدودیتی و در زمان بسیار کوتاه انجام دهد.

Workflow نیز یک سیستم گردش کار بسیار پیشرفته است که می‌تواند امور برنامه‌نویسی یک سیستم‌عامل را به‌خوبی مدیریت کند. سال گذشته کمپانی اپل Workflow را خریداری کرد تا تحولی عظیم در ساختار اصلی سیستم‌عامل‌های خود ایجاد کند. اکنون خبرهایی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد اپل تلاش است تا با ترکیب Automator و Workflow کارایی و عملکرد سیستم‌عامل مک را به‌صورت چشمگیری افزایش دهد. اگر جز کاربران خوش‌بین اپل باشیم،macOS 10.13  را به همراه دو سیستم قدرتمند Automator و Workflow در کنفرانس WWDC 2017 خواهیم دید.

 

watchOS 4 گل سرسبد اپل

image

ساعت هوشمند اپل با ورود خود به بازار فروش گجت های پوشیدنی غوغای بی‌نظیری را ایجاد کرد. این گجت خارق‌العاده توانست در مدت‌زمان بسیار اندک، محبوبیت چشمگیری در بین هواداران کسب کند و به یکی پرفروش‌ترین محصولات اپل تبدیل شود. توسعه‌دهندگان اپل واچ که موفقیت بی‌نظیر این ساعت هوشمند در بازارهای جهانی را ارزشمند شمردند، همواره در تلاش بوده‌اند تا این گجت را ازلحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بالاترین جایگاه ممکن نگه دارند. کنفرانس WWDC 2017 نیز می‌تواند تأثیر به سزایی در موفقیت‌های آتی اپل واچ داشته باشد چراکه بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظرند تا شاهد ویژگی‌های جدیدی در اپل واچ باشند.

احتمال به‌روز رسانی سیستم‌عامل اپل واچ بسیار زیاد است اما نمی‌توان امیدوار بود که اپل از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود رونمایی کند. اگر اپل برخلاف انتظارات عمل کند و در هفته آینده در مراسم توسعه‌دهندگان از مدل‌های جدید اپل واچ پرده‌برداری کند، به‌احتمال زیاد شاهد سنسورهای تشخیص میزان قند خون در این ساعت هوشمند خواهیم بود که این اتفاق می‌تواند فروش بی‌نظیر و موفقیت بی‌چون و چرای اپل واچ را طی سال آینده تضمین کند.

 

مک بوک پرو جدید، قدرتمندتر از گذشته

image

چند روز پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که نشان داد نسل بعدی مک بوک پرو به پردازنده بسیار قدرتمند Kaby Lake کمپانی اینتل مجهز خواهد شد. بر اساس همین خبر مک بوک پرو های جدید بسیار قدرتمندتر از پیش خواهند شد و از طرفی به دلیل بهینه‌سازی این پردازنده و سخت‌افزار مک بوک پرو، مصرف باتری این لپ‌تاپ تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع می‌تواند محبوبیت ازدست‌رفته مک بوک های قبلی نزد کاربران را بازگرداند.

 

tvOS 11 محزون و ناامید

image

بسیاری از کاربران و کارشناسان دنیای فناوری معتقدند که Apple TV به «سرگرمی اپل» مشهور است و کمپانی کوپرتینویی، توجه چندانی به این گجت خانگی ندارد. تغییرات چشمگیر و قابل‌توجه اپل تی وی به همراه سیستم‌عامل اختصاصی‌اش در چند سال اخیر نشان می‌دهد که اپل نسبت به این گجت خانگی چندان هم بی‌توجه نبوده اما کاربران، تغییرات و پیشرفت‌های بسیار بیشتری را از Apple TV انتظار دارند. بر همین اساس انتظار نداریم که معرفی نسخه جدید tvOS 11 و رونمایی از تغییرات کوچک آن بخش قابل از توجهی از مراسم WWDC 2017 را به خود اختصاص دهد. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که tvOS 11 با دو ویژگی جدید همراه خواهد بود. نخستین ویژگی tvOS 11، قابلیت تصویر-در-تصویر (Picture-in-Picture) و دیگری پشتیبانی از پروفایل‌های کاربران خواهد بود.

 

بلندگوهای هوشمند، سلاح جدید اپل در میدان نبرد

image

پیش از ورود اپل به بازار بلندگوهای هوشمند، آمازون اکو (Amazon Echo) و گوگل هوم (Google Home) دو غول بزرگ این بخش از بازار فروش محصولات تکنولوژی بودند. بنابر گزارش‌های منتشرشده از سوی بلومبرگ، اپل در حال طراحی نسل جدیدی از بلندگوهای هوشمند است. این بلندگوها تعامل ویژه‌ای با دستیار صوتی اپل (Siri) خواهند داشت و می‌توانند با ویژگی‌های منحصر به فردی که در ساخت آن‌ها استفاده‌شده، رقیبی جدی برای آمازون اکو و گوگل هوم باشند. شاخص‌ترین قابلیت بلندگوهای هوشمند اپل Virtual Surround Sound (صدای فراگیر مجازی) نام دارد که می‌تواند با استفاده از سنسور آکوستیک اتاق، صدای خروجی اسپیکرها را به‌صورت خودکار تنظیم کند.

نظر شما در مورد شایعات و اخبار پیرامون مراسم WWDC 2017 چیست؟ آیا اپل طبق پیش بینی ها عمل می کند یا هفته آینده شاهد شگفتی های بسیاری در این مراسم خواهیم بود؟

این مراسم طبق روال سال‌های گذشته در وب‌سایت جی‌اس‌ام به‌صورت زنده پوشش داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:
بلندگوهای هوشمند اپل، رقیبی جدی برای گوگل هوم و آمازون اکو
رونمایی اپل از مک بوک پرو 2017 در مراسم WWDC: از شایعه تا واقعیت

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۶/۳/۱۵
فقط اونجایی ک عکس بلندگو گذاشتین اون مک پرو هستش نه بلندگو :| ی کامپیوتر سروره

قاسم

۱۳۹۶/۳/۱۳
بارعرض سلام خسته نباشید میشه مطالبی درباره اینکه چطوری ادم باواحدپشتیبانی برنامه هایی همچون اینستگرام و تلگرام وفیسبوک تماس بگیره ممنون میشم