خانهاخبار
آماری از افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2017

آماری از افزایش فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2017

شرکت IDC در گزارشی پیش‌بینی خود را از بازاز گوشی‌های هوشمند در 5 سال آینده منتشر کرده است.
۱۳۹۶/۳/۱۰

تحلیلگران IDC پیش‌‎بینی و انتظارات خود از بازار گوشی‌های هوشمند در 5 سال آینده را منتشر کردند که بسیار نوید بخش است. به گفته تحلیلگران این شرکت بازار گوشی‌های هوشمند، هم‌راه با رشد اقتصادی و فناوری، به رشد خود ادامه خواهد داد.

IDC پیش‌بینی کرده است در سال 2017 فروش گوشی‌های هوشمند به بیش از 1.5 میلیارد دستگاه برسد که این عدد تا سال 2021 به بیش از 1.7 میلیارد دستگاه خواهد رسید.

image

ادامه رقابت تنگاتنگ میان اپل و سامسونگ یکی از علل داغ نگه داشتن بازار گوشی‌های هوشمند در چند سال آینده است. سامسونگ می‎کوشد تا با Galaxy S8 و پرچمداران آیندهاش شکست نوت 7 را جبران کند و اپل با ورود به دهه دوم تولید آیفون برنامه‌های بزرگی برای محصولاتش خواهد داشت. این موضوع در نهایت سبب می‏شود تا مشتریان همچنان به دنبال خرید بهترین گوشی‌های جهان باشند و بازار به رشد خود ادامه دهد.

image

در این گزارش آمده است در سال 2021 گوشی‌‎های 5.5 تا 6 اینچی بزرگ‌ترین سهم از بازار را در اختیار می‌گیرند که با توجه به کم شدن حاشیه نمایشگرها تعجب‌آور نیست.

IDC همچنین به بازار سیستم عامل‌های موبایل نیز اشاره کرده است. به گفته این شرکت سهم اندروید و iOS در 5 سال آینده تغییر زیادی نسبت به آنچه هم اکنون است پیدا نمی‌کند. پیش‌بینی می‏شود اندروید در سال 2021 حدود 85 درصد و iOS حدود 15 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Man

۱۳۹۶/۷/۵
دوست عزیز الان که اپل زده چی میگی و اچ تی سی تا اخر سال u11+ میده برون با همین صفحه 18.9

سعید

۱۳۹۶/۳/۱۲
راستی هنگ تی سی وضعش چطوره یک هزارم درصد سهام بازارو داره؟

me

۱۳۹۶/۳/۱۱
نظرت یجوریه که سوا از فن اندروید یا فن آی او اس آدم نمیدونه بهت مثبت بده یا منفی :))))))

(Pooya(pm

۱۳۹۶/۳/۱۱
چرا امار کمپانی ها که سامسونگ ۳ درصد سهمشو تو سه ماه از دست داده رو نذاشتید

keyhan

۱۳۹۶/۳/۱۰
بهترین سایز 5-5.5 هست. اینم یه جور تبلیغه برای فبلت های سامسونگ. اخه عقل سالم که نمیره نسبت صفحه نمایش غیر استاندارد 18.9 رو بخره که تو پهنا صفحه 6.2 اینچی اندازه 5.5 هست فقط غیراستاندارد درازش کردن. خب حاشیه کم میکرین نسبتو همون 16.9 استاندازد میزاشتین. حرف من وقتی ثابت میشه که ایفون حاشیه رو کم کنه. اپل جز شرکتاییه که کار غیر علمی و غیر استاندارد انجام نمیده. صفحه نمایش اج هم غیر استاندارده و هزار تا ایراد از توش در میاد ولی چون هم ابعاد غیر استانداردو هم اج رو سامسونگ زده کسی شاکی نمیشه. حالا اگه اپل یا اچ تی سی یا سونی این کارو میکردن آبروشونو میبردن. انحنای صفحه نمایش وقتی جنبه علمی داره که مثل lg g flex انحنا به سمت داخل داشته باشه و به صورت یک دست باشه که هم زاویه با میدان دید انسانه. نه اینکه از لبه به سمت بیرون خم شه اسیب پذیری صفحه بره بالا اشکال تو تاچش به وجود بیاد رنگ کناره ها که انحنا داره با رنگ قسمتای صاف متفاوت باشه و تصاویر حالت غیر طبیعی پیدا کنن. این ها نظر منه و شما میتونید منفی بدین ولی نمیتونید از لحاظ علمی اونو رد کنید و غیر از حرف منو ثابت کنید. اپل و اچ تی سی هیچوقت نسبت غیر استاندارد و صفحه کجو کوله نمیزنن. هرچند شیشه پنل جلوی هردو انحنا داره و اج هست که باعث ایرودینامیک بهتر و زیبایی بیشتر شده