خانهاخبار
اسنشال فون اندی رابین از سیاست اپل در زمینه جک هدفون پیروی می‌کند

اسنشال فون اندی رابین از سیاست اپل در زمینه جک هدفون پیروی می‌کند

گوشی اسنشال فون چند روز پیش معرفی شد و اخبار مربوط به آن داغ است. نکته جالب اینجاست که این گوشی هم به تقلید از آیفون 7 جک هدفون ندارد.
۱۳۹۶/۳/۱۰

اندی رابین معروف طراح گوشی اسنشال است. این گوشی با بدنه‌ای از سرامیک و تیتانیوم در کنار قیمت 699 دلاری‌اش بی‌شک یکی از پرچم‌داران امسال لقب می‌گیرد. اسمی که برای این گوشی انتخاب‌شده کمی غلط‌‌انداز به نظر می‌رسد و ممکن است فکر کنید با یک گوشی ساده طرفید که فقط از پس قابلیت‌های ضروری برمی‌آید، اما به شما اطمینان می‌دهیم ویژگی‌های این گوشی خلاف آن را ثابت می‌کند. در کنار تمام ویژگی‌های پیشرفته، اسنشال فون فاقد جک هدفون است. شاید بگویید گوشی‌های اپل هم دیگر این جک را ندارند و مثلا آیفون 7 توانست بدون جک هدفون رکورد فروش اپل را بشکند؛ اما در جواب این استدلال باید بگوییم تمام واقعیت‌های مربوط به آیفون فقط در مورد آیفون صدق می‌کند و نباید آن‌ها را به همه گوشی‌ها تعمیم داد.

اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال می‌کنید حتما می‌دانید که برخی از کمپانی‌های دیگر هم تابه‌حال گوشی‌های اندرویدی فاقد جک هدفون تولید کرده‌اند. اجازه دهید به سرنوشت این تصمیم نگاهی بیندازیم. کمپانی LeEco از اولین کمپانی‌هایی بود که تصمیم گرفت جک هدفون را درگوشی‌هایش حذف کند. لیانگ جون، مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت، گفت که این تصمیم را در جهت بهبود پخش صدا گرفته‌اند. اگر از کمپانی HTC هم درباره این تغییر در گوشی‌های یو اولترا و یو 11 بپرسید، احتمالا پاسخ مشابهی می‌دهند. درباره آیفون هم همان‌طور که می‌دانید پای هدفون‌های وایرلس ایرپاد در میان است و دلیل آن ظاهرا فراهم کردن آسایش و راحتی بیشتر برای کاربران است تا بهبود پخش صدا. موتورولا هم با عرضه گوشی‌های بسیار باریک سری موتو زد و حذف جک هدفون در آن‌ها با واکنش‌های منفی کاربرانش مواجه شد. تمامی کمپانی‌های یادشده با حذف جک هدفون در گوشی‌هایشان با رکود یا تنزل مالی مواجه شدند.

image

هنوز هیچ گوشی اندرویدی تولید نشده که توانسته باشد بدون جک هدفون از دیگر رقبایش پیشی بگیرد. بهترین گوشی‌های اندرویدی در حال حاضر گوگل پیکسل و گلکسی اس 8 هستند که هر دو جک هدفون دارند. بعدازاین دو باید به رقبای سرسختی مانند ال‌جی جی 6 و وان پلاس 3T اشاره‌کنیم که هر دو از هدفون آنالوگ پشتیبانی می‌کنند. فقدان جک هدفون هنوز هم برای کاربران ناخوشایند است و در این میان تنها اپل است که توانسته با هدفون بی‌سیم رضایت کاربرانش را جلب کند؛ اما اسنشال فون علی‌رغم اسم‌ورسم پرآوازه اندی رابین و مشخصات پیشرفته‌اش نمی‌تواند اقبال اپل را داشته باشد. به‌هرحال اسنشال فون یک گوشی اندرویدی است و نمی‌توان آن را با آیفون مقایسه کرد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Coron

۱۳۹۶/۳/۱۴
احترام خودتو نگه دار دوست عزیز شما حق نداری به کاربرای آیفون یا هر برند دیگه ای توهین کنی . شما اول فرهنگتو درست کن بعد از منطق حرف بزن :)

سعید

۱۳۹۶/۳/۱۱
مسخره کردی خودتو هی هنگ تی سی هنگ تی سی.از توهم بیا بیرون هنگ تی سی هیچی نیست.در پایان اس8 بهترین گوشی تا به امروزه و هیچ مشکلی نداره و در مدت 34 روز تعداد 10 میلیون فروش داشته چیزی که هنگ تی سی در یکسال هم نمیتونه بفروشه اونم تمام اسباب بازی هاش رو همدیگه.پیکسل هم که انقدر داغون بود همه جاش از کار افتاد به خاطر اینکه دادن هنگ تی سی اسمبل کنه

sink

۱۳۹۶/۳/۱۱
واقعا براتون متاسفم با این مطلب غیر‌حرفه ای و بچگونه
( به تقلید از آیفون) ؟! جدیدا هرکی بعد از چند ماه از موتورولا تقلید‌ کنه ، خودش میشه‌ مرجع‌ تقلید؟!
و جالبه اعتراف کردین آیفون بدون سوکت ۳/۵ مشکلی تو فروشش پیش نیومد. نمایشگر هم نذاره ،‌مشکلی تو فروش نداره . مشکل از منطق بی‌منطقه کاربران آیفونه که اپل هرچی بده دستشون‌ حلوا حلوا میکنن .. :))) چه میدونن سوکت چیه چه میدونن اسمارتفون چیه
همون بهتر که اسم موتورولا رو کنار آیفون نیاوردین . تکیه بر‌جای بزرگان نتوان زد :)

yashar2080

۱۳۹۶/۳/۱۱
لطفا اطلاعات غلط ندین اولین گوشی اندرویدی که همزمان با آیفون جک 3.5 میلیمتری رو حذف کرد htc بود ..leego رو از کجا در آوردین؟!!! و با اجازه ادبتون سری u نبود بلکه htc bolt‌بود که تقریبا زمان معرفیش بر میگرده به زمان معرفی اپل سون... و باز قابل ذکره که کمپانی htcّر خلاف سایر کمپانیها کلا سیستم صوتی رو داخل داک قرار نداده که مجبور بشیم هزینه هنگفتی هم بابت اون بپردازیم بلکه تمامی سیستم صوتی داخل خود گوشی قرار داره و فقط با یک تبدیل ساده میشه با استفاده محل usb هدفون رو به گوشی وصل کرد
و اینکه در حال حاضر هیچ سایت معتبر و حتی نامعتبری به هیچ عنوان گلکسی s8‌رو تایید نکرده و در حال حاضر انبوه ایرادات این گوشی کمر سامسونگ رو شکسته اونوقت شما رو چه حسابی اون رو کنار پیکسل قرار میدین؟!!!

cobweb

۱۳۹۶/۳/۱۰
NEWS FLASH!
HTC, Motorola و Xiaomi هم این جک رو حذف کردند