خانهاخبار
موتور عصبی، محصول تراشه منحصر به فرد اپل

موتور عصبی، محصول تراشه منحصر به فرد اپل

اپل همیشه در تولید فناوری الکترونیکی از پیشگامان بوده است. تلاش این شرکت در راستای خدمت به بشر و تسهیل روش‎های زندگی بوده و با این کار تحسین همگان را برمی‌انگیزد.
۱۳۹۶/۳/۷

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، اپل با کمک تراشه‌های انحصاری، در تلاش برای افزایش کاربرد هوش مصنوعی در محصولاتش است.

طبق اظهارات منبعی آگاه، این شرکت به طور ویژه، کار روی پردازنده‌هایی را آغاز کرده که وظیفه هدایت هوش مصنوعی را به عهده دارند. این فرد (که تمایل داشت نامش فاش نشود)، در ادامه گفت: این تراشه که موتور عصبی اپل نام گرفته است، اپل را در سرآغاز راهی قرار داده که به محصولات، وظایفی همچون تشخیص چهره و تشخیص گفتار را محول نمایند.

ایده اولیه تشخیص صدا را نرم‌افزار سیری به اپل اهدا کرد ولی شرکت‌هایی همچون آمازون (Amazon) و آلفابت (Alphabet) نیز در این زمینه فعال بوده و با تولید محصولاتی چون آمازون اکو (Amazon’s echo) و گوگل هوم (Google Home)، اپل را به رقابت دعوت کردند.

image

امروزه هدایت هوش مصنوعی به عهده دو تراشه اصلی و گرافیکی است. اپل این وظیفه را تنها به یک تراشه محول کرده و با این کار مصرف باتری را نیز به حداقل رسانده است.

بی شک، اپل این تراشه را در محصولاتی همچون آیفون و آیپد  به خدمت می‌گیرد. برخی منابع بر این باورند که این شرکت تراشه اختصاصیش را در آیفونهای نسل آینده مورد آزمایش قرار داده است اما این تراشه از سال آینده در محصولات اپل به کار گرفته می‌شود.

البته ویژگی‎های سیستم عامل اپل، صفحه کلید هوشمند آیفون، قابلیتهای تشخیص چهره در عکس و تشخیص صدا، زمینه را برای به کارگیری این تراشه فراهم کرده است. اپل به توسعه دهندگان نرم‌افزاری نیز پیشنهاد داده تا قابلیت‌های این تراشه را در تولید نرم‌افزارها در نظر بگیرند، به گونه‎ای که نسل سوم نرم‌افزارها با این تراشه سازگاری داشته باشد.

ممکن است اپل در کنفرانس WWDC که در ماه ژوئن برای معرفی iOS 11 برگزار می‌شود از پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه هوش مصنوعی نیز سخن به میان آورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)