خانهاخبار
یافته‌های جدید درخصوص دقت پوشیدنی‌های هوشمند در اندازه‌گیری کالری

یافته‌های جدید درخصوص دقت پوشیدنی‌های هوشمند در اندازه‌گیری کالری

پوشیدنی‌های هوشمند به ابزاری برای پایش سلامتی تبدیل شده‌اند. بر اساس مطالعات دانشگاه استنفورد، پوشیدنی‌های هوشمند در اندازه‌گیری کالری مصرف شده دقیق نیستند. با این حساب آیا می‌توان به آنها اعتماد کرد؟
۱۳۹۶/۳/۵

پوشیدنی‌های هوشمند می‌توانند در پایش سلامتی به شما کمک کنند و برای این منظور امکان اندازه‌گیری تعداد قدم‌ها، ضربان قلب، خواب و میزان کالری مصرف شده در حین تمرین را فراهم می‌کنند. اخیرا دانشمندان دانشگاه استنفورد مطالعه‌ای انجام داده‌اند تا دقت اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این گجت‌های هوشمند را بسنجند.

برای انجام این تحقیق 7 پوشیدنی (شامل Apple Watch، Basis Peak، Fitbit Surge، Microsoft Band، Mio Alpha 2، PulseOn و Samsung Gear S2) و 60 داوطلب با سن‌های مختلف، رنگ پوست متفاوت و شرایط بدنی گوناگون مورد آزمایش قرار گرفتند. برای دقیق بودن اطلاعات، نخست از ابزار پزشکی دقیق برای اندازه‌گیری کالری مصرف شده با استفاده از ضربان قلب و بازدم تنفس استفاده شد. شرایط داوطلبان در دو حالت تردمیل و دوچرخه بررسی شد.

image

ضربان قلب با دقت بالایی توسط گجت‌ها سنجیده شد. 6 مورد از 7 پوشیدنی توانستند این مورد را با اختلاف 5 درصدی نسبت به اندازه واقعی اندازه‌گیری کنند که نتیجه مطلوبی محسوب می‌شود.

اما وقتی به اندازه‌گیری کالری می‌رسیم، اختلاف‌ها زیاد می‌شود. بنابراین به دست آوردن مکالری سوخته شده توسط دستگاهی بر روی مچ و تنها با استفاده از برخی اطلاعات جسمی از پیش وارد شده کار دشواری است. بهترین نتیجه به دست آمده توسط این پوشیدنی‌ها، اختلاف 27 درصدی را با مقدار واقعی نشان می‌داد و بدترین نتیجه هم اختلاف 97 درصد با نتیجه واقعی داشت. اپل واچ و فیت بیت Surge بهترین‌ها و PulseOn بدترین عملکرد را داشتند.

نتیجه نهایی این تحقیق این است که کاربران برای اندازه‌گیری ضربان قلب خود می‌توانند به پوشیدنی‌های هوشمند تجاری اعتماد کنند اما این پوشیدنی‌ها، برای اندازه گرفتن کالری مصرف شده چندان مورد اعتماد نیستند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amir1975

۱۳۹۶/۳/۵
بنظر من خریدن محصولات اپل بخصوص اپل واچ دور ریختن پوله. الان اپلی ها میان میگن تو تا حالا اپل نداشتی و این حرفای قدیمی کهنه منفور. برید دیجی کالا نظرات کاربران در مورد این محصول رو چک کنید :
Apple Watch 2 Nike Plus 42mm Silver with Silver/White Band
بعد بیاین ببینم چی دارین بگین!!