خانهاخبار
میت‌بوک X هوآوی رقیب جدی مک‌بوک ایر اپل

میت‌بوک X هوآوی رقیب جدی مک‌بوک ایر اپل

شرکت چینی هوآوی سه لپ‌تاپ در مدل‌های میت‎بوک X، میت‌بوک E و میت‌بوک D را به بازار عرضه می‌نماید. این شرکت در این زمینه، مدعی رقابت با شرکت اپل شده است.
۱۳۹۶/۳/۵

میتبوک اولین لپ‌تاپ هوآوی با سیستم عامل ویندوز 10 بود ولی در این راه با ناکامی‎هایی روبرو شد. اما اکنون هوآوی با سه قلوهای جدیدش دوباره پا به عرصه رقابت گذاشته است.

اولین آن‎ها لپ‌تاپی 13 اینچی، فوق‎العاده سبک و با سیستم عامل ویندوز 10،  میت‎بوک X نام دارد که بسیاری از مشکلات کاربری میت‎بوک پیشین را رفع کرده است. برخلاف پیکربندی میت‌بوک 2 در1، در این دستگاه از پوشش آلومینیومی، پردازندهCore i5  و i7 به جای پردازنده‌های ضعیف‌تر سری m استفاده می‌شود و با یک بار شارژ بیش از 10 ساعت فیلم با کیفیت 1080p را به نمایش می‌گذارد.

صفحه نمایش خمیده 13 اینچی (غیر لمسی)، وضوح صفحه تصویر 2k و ابعاد 3:2، حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی از نوع SSD و دکمه پاور آن که به صورت حسگر اثر انگشت در پتلفرمWindows Hello نیز عمل می‌کند،  از لحاظ سخت‌افزاری راضی کننده است. حافظه رم این دستگاه با دو ظرفیت 4 و 8 گیگابایتی ارائه می‎شود که رضایت کاربران حرفه‌ای را جلب نمی‌کند و البته نقطه ضعف این محصول به شمار می‌آید.

میت‌بوک X از دو پورت USB-C مجزا برای شارژ و انتقال داده، بهره می‌برد. هوآوی، دانگل USB-C میت‌داک 2 را به همراه پورت USB –A ,DVI ,HDMI و یک پورت شارژر USB-C، برای سهولت بیشتر کاربران، به بازار عرضه کرده است.

image

هوآوی برای دست‎یابی به سیستم صوتی اتمی و القا حس بی‌نظیر به کاربران، دالبی را به همکاری فراخوانده است. در این راستا دالبی از ترکیب المان‎های سخت‎افزاری و نرم‌افزاری در کنار هم استفاده نموده. بهره‌گیری از ویژگی‎های دمو و ترفندهای صوتی سه بعدی، قطعا کیفیت صوتی دستگاه را افزایش می‌دهد، اما با وجود اسپیکرهای محدود لپ‎تاپ، نباید از آن‌ها شفافیت زیادی را انتظار داشت.

سرعت، سبکی و ظرافت میت‌بوک X بسیار رضایت‌بخش است و اگر هوآوی باتری این دستگاه را تضمین کند، گزینه‌ای مناسب در رقابت با مک‌بوک ایر به شمار می‎رود. البته تا حد زیادی این امر به قیمت محصول بستگی دارد و هوآوی هنوز قیمتی برایش اعلام نکرده است.

 

image

محصول بعدی، میت‌بوک E است که نسخه به روز شده میت‌بوک اصلی به شمار می‌رود. طراحی آن مشابه میت‎بوک (با صفحه کلید چرمی تاشو) است. صفحه نمایش از 1080p به 2k ارتقا یافته و کیفیت مگنت‎های موجود در صفحه کلید نیز بهتر شده است. نکته قابل توجه، وضعیت شارژ باتری است که هوآوی مدعی شده تا 9 ساعت دوام دارد که در مقایسه با نسخه اصلی میت‌بوک، پیشرفت چشم‌گیری داشته است.

image

آخرین مدلی که هوآوی هنوز به نمایش نگذاشته، میت‌بوک D است. این مدل 15 اینچی، با بهره‌گیری از صفحه نمایش 1080p، پردازنده Core i5 و Core i7 اینتل، 4، 8 و 16 گیگابایت حافظه رم، هارد 1 ترابایتی و یا به همراه حافظه اضافه SSD (بسته به میزان هزینه‎ای که کاربر صرف می‌کند)، قشر متوسط بازار را مورد هدف قرار می‎دهد. برخی مدل‎های این میت‌بوک از کارت گرافیک Nvidia GeForce 940 MX بهره‎ می‌برند، که  اغلب برای بازی‌های نه چندان پیشرفته مناسب است.

image

هوآوی برای دست‌یابی به اهداف بلندپروازانه‎اش، در این دستگاه نیز همانند میت‌بوک X، از پوشش فلزی یکپارچه و سیستم صوتی اتمی استفاده کرده، که امیدوار است این محصول از رقیبانش گوی سبقت را برباید. انتظار می‌رود سه قلوهای میت‌بوک در تابستان به بازار عرضه شوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مازيار

۱۳۹۶/۳/۷
واي چقدر مي خندم وقتي ي نفر مياد به خاطر ارقام و اعداد مي گه ويندوز بهتره
اقا پسر برو دو ترم Operations system پاس كن دو كلام Python بخون بعد بيا اينجا نظر بده ?

Alireza

۱۳۹۶/۳/۶
آره سیستم عامل ویندوز با ۹۰ درصد سهم میخواد با مک ۶ درصدی رقابت کنه!!!
واقعا خجالت آوره مقایسه ویندوز با مک
ویندوز بهتر از مک هست
اینو دنیا میگه

سعید

۱۳۹۶/۳/۵
مگه هوآویم لپ تاپ داره??????????????

مازيار

۱۳۹۶/۳/۵
رقيب مكبوك؟؟؟
با سيستم عامل ويندوز مي خواد با مك رقابت كنه؟؟
ها ها ها چقدر خنديدم
??

alireza

۱۳۹۶/۳/۵
مک بوک؟؟این رقیب سرفس بوک هست
چرا اینقدر اپل رو بزرگ نشون میدید؟؟