خانهاخبار
10 میلیون گوشی با پشتیبانی از Daydream در راه بازار

10 میلیون گوشی با پشتیبانی از Daydream در راه بازار

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دو موضوع پرطرفدار این روزها در دنیای تکنولوژی هستند. گوگل قصد دارد ضمن تقویت این تکنولوژی‌ها، کاری کند اغلب گوشی های جدید هم از این دو تکنولوژی پشتیبانی کنند.
۱۳۹۶/۳/۳

کلی باوور، قایم مقام بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گوگل، می‌گوید که بیش از ده میلیون گوشی سازگار با هدست‌های Daydream تا آخر سال جاری میلادی عرضه می‌شوند. این غول تکنولوژی انتظار دارد که این اکوسیستم واقعیت مجازی نوظهورش تا حد چشم‌گیری در ماه‌های آینده گسترش یابد چون جدیدترین و پرطرفدارترین گوشی‌ها به‌زودی از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند. منظور از این گوشی‌ها گلکسی اس ۸، اس ۸ پلاس و پرچم‌دارانی است که ال‌جی در آینده تولید می‌کند.

باوور در ادامه صحبت‌هایش گفت که گوشی ZenFone AR ایسوس که ابتدای سال جاری میلادی معرفی شد هم احتمالا به جمع این گوشی‌ها می‌پیوندد. این دستگاه که از Daydream و Tango پشتیبانی می‌کند، احتمالا تا پاییز امسال عرضه می‌شود.

شرکت ارتباطات همراه ورایزون تنها شرکتیست که ZenFone AR را در آمریکا به فروش خواهد رساند، هرچند کارشناسان معتقدند این گوشی باید به‌طور گسترده‌تری در سراسر جهان عرضه شود. گوگل تلاش می‌کند تجربه واقعیت مجازی را بهبود بخشد و از همین رو ۱۵۰ اپلیکیشن و ده هزار ویدیوی ۳۶۰ درجه تازه برای پلتفرم Daydream تهیه‌کرده است. گوگل که حالا بخشی از هلدینگ Alphabet به‌شمار می‌رود، انتظار دارد ترند واقعیت مجازی روزبه‌روز میان کاربران محبوب‌تر شود. گوگل در تلاش است تکنولوژی واقعیت مجازی‌اش را به اوج محبوبیت برساند و برای این منظور به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند محتوای مناسب تولید کنند و نرم‌افزار و سخت‌افزار مناسب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. باوور در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرد که سیستم موقعیت‌یابی داخلی (VPS) که به‌تازگی عرضه شد و دیگر ابزارهای مرتبط احتمالا بر تعداد اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی که در حال انتشار هستند، تاثیر مثبت خواهد داشت.

image

گوگل دائما تکرار می‌کند که قصد دارد دو تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را هم‌زمان باهم پیش‌برده و توسعه دهد چون معتقد است این دو تکنولوژی دو سوی «طیف رایانش همه‌جانبه» هستند. این کمپانی تلاش برای بهبود و تکمیل هدست واقعیت مجازی مجزا را بخشی از همین روند بهبود واقعیت مجازی می‌داند. هدستجدید  Daydream که قرار است تا اواخر سال جاری میلادی عرضه شود، بدون نیاز به اتصال سخت‌افزاری به دیگر ابزارها عمل می‌کند. اطلاعات بیشتر درباره تلاش گوگل در جهت بهبود واقعیت مجازی و افزوده در ماه‌های آتی در دسترس قرار می‌گیرند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)