خانهاخبار
اینستاگرام از قابلیت «آرشیو» رونمایی کرد؛ دیگر نیازی به پاک کردن عکس‌ها نیست

اینستاگرام از قابلیت «آرشیو» رونمایی کرد؛ دیگر نیازی به پاک کردن عکس‌ها نیست

اینستاگرام، به‎تازگی یک قابلیت جدید را با نام Archive معرفی کرده است که به کاربران برای عدم نمایش یک پست به جای حذف آن، یک راهکار جایگزین ارائه می‌دهد.
۱۳۹۶/۳/۲

کاربران، پست‌های خود را در اینستاگرام به دلایل مختلفی حذف می‎کنند و از جمله آن‎ها می‌توان به عدم دریافت تعداد لایک مناسب در یک بازه‎زمانی مشخص اشاره کرد. به همین جهت، اینستاگرام اکنون به قابلیت Archive به عنوان یک راهکار جایگزین برای حذف پست‌ها نگاه می‎کند.

قابلیت Archive از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته است و این ویژگی به صورت رسمی توسط اینستاگرام در بیانیه‌ای به وب‌سایت TechCrunch تایید شده است. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید یک پست را به جای حذف دائم آن، آرشیو نمایید. به عبارت ساده‌تر، زمانی‌که یک پست آرشیو می‌شود؛ کاربران دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت و این پست از دید عموم پنهان خواهد ماند. با این‎حال، کاربران می‌توانند هر زمان که مایل به بازگرداندن پست خود باشند، آن‌را مجدداً منتشر نمایند.

image

به‌منظور آرشیو یک پست، کافی است پست مدنظر خود را انتخاب نموده و سپس، برروی آیکون سه نقطه ضربه بزنید. حال، باید گزینه Archive را به منظور آرشیو پست خود انتخاب کنید. برای دسترسی به پست‌های آرشیو شده، کافی است به پروفایل خود مراجعه کرده و آیکون ساعت را در گوشه بالا و سمت راست لمس نمایید. با انتخاب این آیکون، اکنون به پست‌های آرشیو شده خود دسترسی خواهید داشت.

اینستاگرام هم‌چنین به قابلیت «آرشیو پست‎ها»، به عنوان یک راه برای ایجاد یک فضای شخصی برای مشاهده پست‌های قدیمی نگاه می‎کند. این قابلیت، هم‌چنین زمانی‎که خواهان ایجاد یک تم مشخص در پروفایل خود هستید؛ کاربرد خواهد داشت و تنها کافی است که پست‌های نامرتبط را برای مدتی آرشیو نمایید. در رابطه با قابلیت Archive، اعلام شده است: 

اینستاگرام همواره به دنبال راه‌های جدیدی برای بهبود تجربه کاربران در هنگام استفاده از این برنامه است. قابلیت «آرشیو» به کاربران کمک خواهد کرد تا فضای شخصی را برای مشاهده پست‌های قدیمی‎تر خود ایجاد نمایند و تنها صاحب پروفایل به این پست‌ها دسترسی دارد. این قابلیت در طی چند ماه آینده به صورت گسترده‌تری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

البته این قابلیت، هم‎اکنون در اختیار تعدادی از کاربران قرار گرفته است و شاید تا چند روز آینده، برای شما نیز فعال شود. با این‌حال، ممکن است عرضه عمومی آن به چندین ماه زمان نیاز داشته باشد. در صورتی‌که قابلیت «آرشیو» برای شما در برنامه اینستاگرام فعال شده است، تجربه خود را در بخش نظرات با جی‎اس‌ام در میان بگذارید.  

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

زینب

۱۳۹۶/۱۱/۱۰
سلام من قبلا یه پستی رو ارشبو کردم و تونیتم بگرگردونمش اما الان یکی از پیتامو ارشیو کردم ولی تو قسمت ارشیوها نیستش چجوری پیداش کنم؟؟؟

سامان

۱۳۹۶/۸/۱۹
سلام خسته نباشین
من برنامه رو اپدیت کردم با اینستاگرامم دوتا اکانت دارم یکیش ارشیو داره ولی اون یکی نداره چیکار باید بکنم ک فعال شه
ممنون میشم راهنمایی کنید

احمد

۱۳۹۶/۳/۶
من یه پست رو آرشیو کردم بعد که دوباره گزینه show in profile
رو زدم بقیه می تونن اون پست رو ببینن ولی من نه و در تعداد پست هام شمرده می شود

محسن

۱۳۹۶/۳/۳
ببخشد قسمت استوري به غير از عكس و فيلم و لايو ي هم ي گذينه باز اضاف شده به شكل⏪راجب اينم توضيح بدهيد ممنونم

رضا

۱۳۹۶/۳/۲
سلام من دارمش و یه عکسو آرشیو کردمو به حالت قبل برگردوندم .ولی باید بیشتر درباره ش توضیح می دادین.