خانهاخبار
بزرگترین آپدیت تاریخ کلش منتشر شد؛ به سواحل آن سوی دریا سفر کنید

بزرگترین آپدیت تاریخ کلش منتشر شد؛ به سواحل آن سوی دریا سفر کنید

سوپرسل پس از چندین ماه فعالیت پیوسته جدیدترین نسخه بازی کلش آو کلنز را منتشر کرد که تغییراتش بسیار فراتر از چیزی است که تصور می‌کنید و به نوعی نسخه دوم این بازی محسوب می‌شود.
۱۳۹۶/۳/۱
image

نزدیک به 5 سال از انتشار اولین نسخه بازی سابقا محبوب کلش آو کلنز می‌گذرد. این بازی را می‌توان انقلابی‌ترین بازی سیستم‌عامل‌های موبایلی نامید زیرا به همگان نشان داد با ایده‌ای خوب و پرداختی بهتر می‌توان افراد زیادی را در سرتاسر جهان سرگرم کرد و در کنار آن سود مالی فراوانی نیز به دست آورد. پس از این بازی بود که بازی‌های موبایلی جذاب و جذاب‌تری به بازار آمد و استودیوهای بازی‌سازی به سیستم‌عامل‌های موبایلی نیز به عنوان یک هدف توجه کردند.

نزدیک به یک سال است که کلش آو کلنز از تب و تاب اولیه خود افتاده است. دو یا سه سال پیش تقریبا همه افرادی که علاقه‌مند به بازی‌های موبایلی هستند، سراغ کلش آو کلنز رفته و با آن خود را سرگرم می‌کردند. اما عوامل مختلفی مانند انتشار چهارمین بازی سوپرسل، کلش رویال، با ایده‌ی خلاقانه‌اش، عرضه به‌روزرسانی‌های ضعیف برای بازی و یکنواخت شدن آن باعث شد بسیاری از کاربران از دهکده‌هایشان دل بکنند و کلش آو کلنز دیگر شور و هیجان سابق را نداشته باشد. این مسأله تنها مختص ایران نیست و در تمام دنیا محبوبیت این بازی در یک سال اخیر افت محسوسی داشته است.

گرچه سوپرسل با یک بازی دیگر همچنان یکه‌تاز عرصه‌ بازی‌های اندرویدی و آی‌او‌اسی است، اما هرگز دوست ندارد بازی‌ای که نام این شرکت را بر سر زبان‌ها انداخت و بازیکنانی که همچنان به آن وفادار مانده بودند را به حال خود رها کند. همین مسائل باعث شد این شرکت فنلاندی از چندین ماه قبل خود را آماده یک به‌روزرسانی بزرگ کند که به کلی بازی را متحول سازد. حال پس از ماه‌ها انتظار این به‌روزرسانی، که بسیاری آن را نسل دوم کلش آو کلنز می‌دانند، منتشر شده و در این مطلب می‌خواهیم به ویژگی‌های آن نگاهی داشته باشیم.

آن طرف سواحل چه خبر است؟

image

عمده تغییرات نسخه جدید مربوط به دهکده اصلی شما نیست. از چند هفته پیش یک کشتی شکسته در ساحل دهکده نمایان شد و با کلیک بر روی آن به ویدیویی هدایت می‌شدید که مکالمه سه شخصیت بازی را به تصویر کشیده بود: گراز سوار (Hog Rider)، جادوگر (Wizard) و بربر. این سه شخصیت در مورد این صحبت می‌کردند که آن سوی سواحل دهکده چه خبر است و همین بحث گراز سوار را ترغیب می‌کند که با کشتی در دریا سفر کند تا به سواحل سمت دیگر دریا برسد.

طبق انتظار، طرف دیگر دریا نیز ساحلی وجود دارد که شیوه بازی در آن به کلی با دهکده اصلی شما متفاوت است. این دهکده که دهکده‌ سازنده (Builder Base) نام دارد، با وجود شباهت‌هایی به دهکده اصلی، تفاوت‌های بسیاری با آن دارد. در این دهکده تنها یک کارگر وجود دارد که بسیار پیشرفته‌تر از کارگرهای دهکده اصلی شماست و استاد سازنده (Master Builder) نام دارد.

دهکده سازنده به کل جدای از دهکده اصلی شما اداره می‌شود. طلا و اکسیرهایی که در این سرزمین به دست می‌آورید را نمی‌توانید در دهکده اصلی‌تان مصرف کنید و بالعکس. اما می‌توانید از جواهراتتان در هر دو دهکده استفاده کنید. در این دهکده خبری از اکسیر سیاه نیست. برای تعمیر کشتی شکسته و رفتن به دهکده سازنده، باید ساختمان اصلی‌تان حداقل سطح 4 باشد.

تفاوت اصلی دهکده سازنده با دهکده اصلی در نحوه کسب منابع است. پیش از این شما با حمله به دهکده‌های سایر بازیکنان و غارت منابعشان می‌توانستید منابع مورد نیاز برای ارتقای دهکده خود را به دست بیاورید، اما مردمان دهکده سازنده دزدی را کاری زشت و ناپسند می‌دانند. برای جمع کردن منابع باید حالت جدید بازی را تجربه کنید. در این حالت که «نبرد رو در رو» نام دارد شما باید به دهکده حریف حمله کنید، اما در این حمله هیچ منبعی غارت نمی‌کنید. در عوض حریف نیز به دهکده شما حمله می‌کند و در پایان هر دو حمله با توجه به اینکه کدام بازیکن حمله موفقیت‌آمیزتری داشته، جایزه‌ای به او داده می‌شود. اصل ماجرا همین است! اما مطابق انتظار، سوپرسل به خوبی به آن آب و تاب داده است.

نیروهایی متفاوت و جدید

image

همانطور که گفتیم دهکده سازنده به کلی جدا از دهکده اصلی شما اداره می‌شود و این موضوع در مورد نیروهای آن نیز صادق است. برخی از نیروهای موجود در دهکده سازنده برای اولین بار در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی نیز نسخه جهش یافته نیروهای قبلی هستند. در حال حاضر این نیروها در دهکده دوم در دسترس هستند: بربر عصبانی، کماندار زیرک، غول مشت‌زن، مینیون بتا، بمب‌گذار، بچه اژدها، ارابه توپ، ساحره شب، بالن اسکلت‌انداز و سوپر پکا. هر نیرویی یک توانایی ویژه دارد. مثلا کماندار زیرک با توانایی ویژه «شنل» در چند ثانیه ابتدایی که در زمین دشمن پیاده می‌شود از چشم نیروهای دفاعی حریف پنهان می‌ماند یا غول مشت‌زن توانایی ویژه‌اش به این صورت است که مشت اولش تخریب بسیار بیشتری نسبت به مشت‌های معمولی‌اش وارد می‌کند.

ساختمان‌هایی جدید

استاد سازنده با اینکه در دهکده دوم دست تنهاست، اما یک مهندس به تمام معناست. همین باعث شده بتواند ساختمان‌های دفاعی جدیدی بسازد که البته فقط می‌توانید آن‌ها را در دهکده دوم خود داشته باشید. برخی از این ساختمان‌ها نسخه پیشرفته ساختمان‌های قبلی هستند. مثلا توپ دولول همان توپ قدیمی است که کمی پیشرفته‌تر شده، یا برج کماندار را می‌توان در حالت دوربرد و سرعت حمله کم و یا حالت سرعت حمله زیاد و شعاع حمله کم قرار داد. برخی ساختمان‌ها نیز کاملا جدید هستند. مثلا سنگ شکن (Crusher) یک ساختمان دفاعی جدید است که می‌تواند نیروهای زمینی را با ضربه‌های قدرتمندش نابود کند.

image

علاوه بر این‌ها دو ساختمان بسیار ویژه در دهکده دوم وجود دارد. اول معدن جواهر (Gem Mine) که مدت‌ها بود کاربران انتظار آن را می‌کشیدند و به کمک آن می‌توانید از زمین جواهر استخراج کنید. دوم برج ساعت (Clock Tower) که به کمک آن می‌توانید همه چیز را در دهکده سازنده، از زمان ساخت و ارتقای ساختمان‌ها گرفته تا استخراج منابع، سرعت ببخشید. برای استفاده از هر کدام از این ساختمان‌ها باید مانند ساختمان کسل، آن‌ها را با پرداخت مقداری طلا یا اکسیر بازسازی کنید.

قهرمان جدید

مانند دهکده اصلی در دهکده سازنده نیز شما یک قهرمان خواهید داشت. با این تفاوت که قهرمان شما انسان نبوده و یک وسیله مکانیکی است که باید بازسازی شود. نام این قهرمان ماشین نبرد (Battle Machine) است و زمانی که تالار سازنده‌تان را به سطح 5 برسانید، می‌توانید آن را بازسازی کنید. زمانی که آن را بازسازی کنید استاد سازنده پشت دستگاه می‌نشیند و در نبردها شما را همراهی می‌کند. مانند سه قهرمان دیگر بازی، ماشین نبرد نیز یک توانایی ویژه به نام چکش الکتریکی دارد که در سطح 5 باز می‌شود.

مکانیزم‌های جدید بازی

در دهکده سازنده برخی مکانیزم‌های آشنای بازی تغییر کرده‌اند. برای مثال نیروها به صورت خودکار ساخته می‌شوند و برای ساخت آن‌ها نیازی به مصرف اکسیر ندارید، یا دیوارها به صورت دسته‌ای در اختیارتان قرار گرفته و نمی‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که می‌خواهید در آورید. در این دهکده خبری از طلسم‌ها (Spells) نیست و تزئیناتی که در اختیار شما قرار گرفته نیز متفاوت است. برای مثال در دهکده دوم شما می‌توانید درخت کاج بزرگ یا کوچک برای تزئین دهکده‌تان بخرید و مجسمه ملکه کماندار هم در این دهکده در دسترس است. همچنین تم دهکده، تیره و شب است و موسیقی متفاوتی نیز دارد.

image

سیستم جایزه‌دهی نبردهای رو در رو بر اساس لیگ‌ است. با بردن حریفان می‌توانید در لیگ‌ها بالا بروید. در هر روز مقدار مشخصی جایزه می‌توانید از  نبردهای رو در رو به دست آورید و اگر از سقف عبور کنید، پیروزی شما در نبرد رو در رو فقط شما را در لیگ بالا می‌برد و از نظر منبع برایتان سودی ندارد. البته می‌توانید با خرج جواهر این محدودیت را دور بزنید. در اینجا به نظر می‌رسد سوپرسل سعی کرده سیستم محدودیت تعداد صندوقچه‌های کلش رویال را پیاده کند. علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی‌های کلش رویال در دهکده سازنده دیده می‌شود: با اینکه برخی از نیروها هم اکنون در فروشگاه بازی موجود هستند، اما بر روی آن‌ها برچسب «به‌زودی» خورده است و نمی‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. به نظر می‌رسد سوپرسل از سیستم آزادسازی تدریجی کارت‌های کلش رویال راضی بوده و اکنون می‌خواهد آن را وارد کلش آو کلنز کند.

تعدادی دستاورد جدید نیز که مربوط به دهکده سازنده است به بازی اضافه شده و با کامل کردن آن‌ها می‌توانید جواهر و امتیاز تجربه جایزه بگیرید.

استاد سازنده در دهکده اصلی!

وقتی کشتی شما در ساحل دهکده سازنده پهلو می‌گیرد، کنار آن قایق کوچکی مخصوص استاد سازنده قرار دارد و  این امکان را به او می‌دهد که به دهکده اصلی شما بیاید. او در دهکده اصلی شما می‌تواند ساختمان‌هایتان را پیشرفته‌تر کند. مثلا توپ‌های جنگی دهکده اصلی را می‌تواند دولول کند، یا خمپاره‌اندازه چندتایی برایتان بسازد. البته در حال حاضر فقط قابلیت ارتقای توپ‌های جنگی در دسترس است.

متعادل‌سازی نیروها

image

تغییرات ذکر شده مربوط به دهکده سازنده بود. اما سوپرسل چند متعادل‌سازی برای نیروها و ساختمان‌های دهکده اصلی نیز در نظر گرفته که به شرح زیر است:

  • سطح جدید برای طلسم شبیه‌سازی (سطح 5) که در تاون هال 11 در دسترس است. علاوه بر این ظرفیت این طلسم افزایش یافته و سطح 3 این طلسم نیز زین پس در تاون هال 10 قابل دسترسی است.
  • سطح جدید طلسم یخ زدگی (سطح 6) در تاون هال 11
  • سطح جدید طلسم شفابخش (سطح 7) در تاون 10
  • هفتمین معدن طلا و جمع‌کننده اکسیر از این به بعد در تاون هال 9، به جای 10، در دسترس خواهد بود.
  • افزایش قدرت تخریب بمب‌ها
  • افزایش سرعت پرتاب بمب بالن‌ها و در نتیجه کاهش قدرت تخریب هر بمب
  • کاهش هزینه یا زمان ارتقای سطح 1 تا 5 طلسم یخ‌ زدگی، سطح 1 تا 5 طلسم شبیه‌سازی و سطح 4 و 5 طلسم شفابخش

سوپرسل تمام تلاشش را کرده تا دوباره کاربرانش را به کلش آو کلنز برگرداند. سرزمین جدید یعنی احتمالات و موقعیت‌های جدید و به نظر می‌رسد سوپرسل به خوبی از آن استفاده کرده است. به نظر شما این به‌روزرسانی دوباره کاربران را به کلش آو کلنز علاقه‌مند می‌کند؟

image
 
image
 
image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (14 نظر)

Pouya

۱۳۹۶/۳/۳
رویالم چیزی مثل وار داره ها جدیدا اومده کلن بتل یه کلن میره کلن دیگه رو میزنه

hamid

۱۳۹۶/۳/۲
سلام
در ویدئوها نشان میده هوگ و ویزارد به دل دریا میزنند و در نهایت سرزمین جدید را کشف میکنند ولی در آپ بازی ردی از ویزارد و هوگ در سرزمین جدید نیست و اینکه نمیشه غارت کرد و محدودیت برد منابع رو داری بازی را سرد کرده و دهکده جدید هیجان خاصی نداره

علیرضا

۱۳۹۶/۳/۲
Down of titans رو امتحان کنید خیلی از این حرفه ای تره

علیرضا

۱۳۹۶/۳/۲
این بازی عالیه باهاش خاطره دارم اما... فقط یک بازی هست که از این هم بهتره. متعصب نباشید و فقط یک روز و یکبار امتحانش کنید:
Battle For The Galaxy

hy

۱۳۹۶/۳/۲
رویال که کلا برا رده سنی زیر 7 ساله.بازی کسل کننده و یکنواخت.لذت بازی به وارشه وقتی وار نداره بنداز دور