خانهاخبار
ویژگی جدید وای‌فای در جدیدترین نسخه آزمایشی اندروید O

ویژگی جدید وای‌فای در جدیدترین نسخه آزمایشی اندروید O

سیستم‌عامل اندروید O مدت‌هاست که به صورت آزمایشی برای توسعه‌دهندگان عرضه می‌شود و شرکت گوگل با انتشار نسخه‌های مختلف، قابلیت‌های جدید این نسخه از سیستم‌عامل اندروید را به معرض نمایش می‌گذارد. در جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل، قابلیتی برای فعال‌شدن خودکار وای‌فای وجود دارد.
۱۳۹۶/۳/۱

زمانی‌که اولین نسخه از سیستم‌عامل اندروید O به صورت آزمایشی برای توسعه‌دهندگان منتشر شد، گزینه‌ای برای سوئیچ خودکار به وای‌فای با نزدیک‌شدن به یک اتصال ذخیره‌شده، وجود داشت. هرچند، این قابلیت در آن زمان کاربردی نبود زیرا امکان فعال‌نمودن آن وجود نداشت.

به هرحال، در نسخه آزمایشی جدید سیستم‌عامل اندروید (O (Developer Preview 2 این قابلیت فعال شده است و می‌توانید با استفاده از آن، زحمت خود را برای فعال‌کردن وای‌فای و دسترسی به اینترنت کاهش دهید. بدین منظور، مراحل زیر را دنبال کنید: Network and Internet > WiFi > WiFi Preferences . در نهایت، گزینه Turn on Wi-Fi automatically را به منظور فعال‌کردن آن، انتخاب نمایید. با فعال‌شدن این قابلیت، سیستم‌عامل اندروید O به صورت خودکار وای‌فای را فعال نموده و به شبکه‌ای که پیش‌تر با گوشی‌هوشمند خود به آن متصل شده باشید، کانکت می‎شود؛ البته باید در محدوده پوشش مودم بی‌سیم قرار داشته باشید.

image

از جمله کاربردهایی که این قابلیت در اختیار شما می‌گذارد، عدم نیاز به فعال نمودن دستی وای‌فای است. برای مثال، زمانی‎که در سرکار یا خانه هستید، نیازی به پایین‌کشدن منوی نوتفیکیشن و یا مراجعه به منوی تنظیمات به منظور فعال نمودن «وای‌فای» وجود ندارد و سیستم‌عامل اندروید، این کار را به صورت خودکار انجام خواهد داد.

این قابلیت، به خصوص برای کاربرانی مفید خواهد بود که از اینترنت دیتا سیم‌کارت خود استفاده می‌کنند اما در زمانی‌که در خانه یا سرکار هستند، فراموش می‌کنند که قابلیت وای‌فای را فعال نمایند؛ هرچند مصرف انرژی باتری با فعال‌بودن این قابلیت، یکی از ویژگی‌های مورد بحثی است که باید در بررسی نسخه نهایی اندروید O به آن پرداخت.

قابلیت مذکور، تنها یکی از ده‌ها ویژگی است که سیستم‌عامل اندروید O در اختیار شما خواهد گذاشت. اگر به دنبال اطلاع از قابلیت‌های بیشتر سیستم‌عامل اندروید O هستید، مقالات جی‌اس‌ام را از دست ندهید!

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهندس

۱۳۹۶/۳/۲
میت 9 همین کار را پیشرفته تر میکنه

مهران

۱۳۹۶/۳/۱
اینو که گوشی Sony V من با اندروید 4.3 داشت!

Damn

۱۳۹۶/۳/۱
خیلی عالیه من منتظر این اپدیت هستم