خانهاخبار
مشخصات گوشی‌های اکسپریا XZ1، XZ1 Compact و X1 سونی فاش شد

مشخصات گوشی‌های اکسپریا XZ1، XZ1 Compact و X1 سونی فاش شد

شرکت سونی از گوشی اکسپریا XZ در سال 2016 رونمایی کرد و اکنون به‌نظر می‌رسد که مدل جدید آن در نمایشگاه IFA امسال معرفی خواهد شد. به همراه این مدل که با نام اکسپریا XZ1 شناخته می‌شود، شایعاتی مبنی بر توسعه دو مدل دیگر با نام‌های اکسپریا XZ1 Compact و X1 وجود دارد.
۱۳۹۶/۳/۱

براساس اطلاعات به‌دست آمده، اکسپریا XZ1 با نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن Full HD (و 1920 در 1080 پیکسل) همراه شده است و چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام با پردازنده هشت هسته‌ای و چهار گیگابایت رم به آن قدرت می‌دهد. هم‌چنین یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت نیز برای آن در نظر گرفته شده است و با توجه به رزولوشن نمایشگر و کاهش مصرف انرژی در چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام، به‌نظر می‌رسد که عملکرد آن قابل قبول باشد.

image

در مقایسه با اکسپریا XZ، اندازه نمایشگر و رزولوشن آن بدون تغییر باقی مانده است؛ با این‌حال، چیپ‌ست اسنپدراگون 820 جای خود را به تراشه جدیدتر اسنپدراگون 835 داده است و به جای سه گیگابایت رم، اکسپریا XZ1 با چهار گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. ظرفیت باتری نیز با 100 میلی‌آمپر ساعت افزایش همراه بوده است.

از دو مدل دیگر یعنی اکسپریا XZ1 Compact و X1 که به ترتیب به عنوان جایگزین اکسپریا XZ Compact و X معرفی خواهد شد، به احتمال زیاد به همراه اکسپریا XZ1 در نمایشگاه IFA برلین در دهه دوم شهریور ماه رونمایی می‌شود. XZ1 Compact از یک نمایشگر 4.6 اینچی با رزولوشن HD استفاده می‌کند و چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام برای آن در نظر گرفته شده است. هم‎چنین، اشاره شده که این مدل با چهار گیگابایت رم به همراه یک باتری با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر ارائه می‎شود.

در نهایت، باید به اکسپریا X1 پرداخت؛ گوشی میان‌رده جدید سونی با چیپ‌ست اسنپدراگون 660 کوالکام روانه بازار خواهد شد و نمایشگر 5 اینچی Full HD برای آن در نظر گرفته شده است. چهار گیگابایت رم به همراه یک باتری با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر ساعت، مشخصات‌فنی گوشی جدید سونی را کامل خواهد نمود.

آن‌طور که توسط منبع انتشار این شایعه اشاره شده است، هر سه گوشی جدید سونی از یک فناوری دوربین جدید استفاده خواهد کرد و قابلیتی را تحت عنوان "عکاسی متوالی تمام پیکسلی" ارائه می‌دهد؛ به احتمال زیاد، امکان تصویربرداری با نسبت ابعاد 16 به 9 در این حالت با بهترین تنظیمات دوربین فراهم خواهد شد.  گمان می‌رود که گوشی‌های اکسپریا XZ1، XZ1 Compact و X1 سونی از همان دوربین 19 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که در گوشی اکسپریا XZ Premium سونی به‌کار گرفته شده است. شرکت سونی، هم‌چنین در حال توسعه فبلت Xperia X Ultra با نمایشگری کشیده با نسبت تصویر 21 به 9 است و این مدل در اواخر سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

علی

۱۳۹۶/۶/۱۶
اون که دیگه گوشی نیست،تبلت

farhang

۱۳۹۶/۵/۲۵
ب نظر من هانر هشت پرو خیلی بهتره هم از نظر اندرویدش که هفته هم نظر باتری که فکر کنم 4000 میلی امپره تازه نسخه 436دلاریش که هم قیمت همین میشه تقریبا تازه رمش هم شیش گیه و ی عینک vr و پاوربانک و یک میکرو اس دی هم روش دریافت میکنید و تنها ضعفی که در مقابل سونی داره این هست که دوربینش یکم پایین تره

مجید

۱۳۹۶/۳/۳
من که عاشق xultra شدم. خیلی شبیه 5800 نوکیاست.(مخصوصا قرمزش).یادش بخیر. هنوز دارمش.

arshia

۱۳۹۶/۳/۳
دوستان امیدوارم درک کرده باشین صحبت من یه جور متلک بوده به یه سری منتقد بسیار حرفه ای طراحی گوشی های سونی
یه جا به حاشیه تیز گوشی های سونی گیر میدن که باید گرد باشه،بعد نوت 8 ماکتش حاشیه تیز داره :|
و طبیعتا میبینین چرخش ملت راجع به طراحی رو
هرچیم بگی اصالت و ثبات در طراحی به خرجشون نمیره
هر گوشی باید مث یه برند خاص باشه تا قشنگ باشه

Ab.fereshtans

۱۳۹۶/۳/۳
بیشترین چیزای مثبتی که نظر من رو جلب کردن باتری xz1,قابلیت جدید دوربین و x ultraبود

و این احتمال هم میدم که xz1 مثل ویدیویی که از کانسپت این گوشی پخش شد با حاشیه های کم معرفی بشه.