خانهاخبار
گوشی‌های جدید نوکیا با چیپ‌ست اسنپدراگون 835، 660 و 630 فاش شد

گوشی‌های جدید نوکیا با چیپ‌ست اسنپدراگون 835، 660 و 630 فاش شد

سه گوشی جدید نوکیا، به‌تازگی در پایگاه داده آزمون گیک‌بنچ فاش شده است و از طیف مختلفی از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‎کند. در ادامه مطلب، همراه جی‌اس‌ام باشید.
۱۳۹۶/۲/۳۱

برای هیچ‌یک از مدل‌های جدید، به صراحت به نام شرکت نوکیا اشاره‌ای نشده و تنها در بخشی از اسم‌رمز آن‌ها، کلمه "Heart" آمده است که برای نمونه‌های آزمایشی محصولات HMD Global به‌کار می‌رود. گوشی نوکیا 3 و نوکیا 5، پیش‌تر هر دو در آزمون‌های مختلف با اسامی مشابهی فاش شده بود و اطلاعات جدید از پایگاه داده بنچمارک Geekbench به دو گوشی با اسم "Unknown Heart" و یک مدل با اسم "HMD Global Heart" اشاره دارد.

اسم‌‌رمز محصولات جدید نوکیا نشان می‌دهد که هر سه مدل، توسط HMD Global (شرکتی که محصولات نوکیا را می‌سازد) تولید خواهد شد. دو گوشی اول با اسم "Unknown Heart" در اوایل ماه جاری میلادی توسط آزمون Geekbench مورد ارزیابی قرار گرفته است و قدرت سخت‌افزاری پردازنده مدل دیگر با اسم "HMD Global Heart" در ماه مارس در آزمون گیک‌بنچ، سنجیده شده است؛ هرچند، این مدل تاکنون فاش نشده بود!

image

قدرت‌مندترین مدل از بین سه گوشی جدید نوکیا، به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با چهار گیگابایت رم و پردازند هشت هسته‎ای مجهز شده است. به احتمال زیاد، این مدل گوشی پرچم‌دار نوکیا خواهد بود و با نام نوکیا 9 به بازار عرضه می‎شود. شرکت نوکیا در حال‌حاضر، گوشی پرچم‎دار اندرویدی خود را معرفی نکرده است و گمانه‌زنی‌های صورت‌گرفته در اوایل سال 2017، نشان می‌دهد که این سازنده تایوانی در نیمه دوم سال سال جاری و پس از عرضه گسترده گوشی‌های میان‌رده و ارزان‎قیمت خود، نوکیا 9 را ارائه می‎دهد.

image

گوشی‌هوشمند دیگر که در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است، از تراشه اسنپدراگون 626 کوالکام یا اسنپدراگون 630 استفاده می‌کند. این چیپ‌ست به هشت هسته پردازشی با فرکانس 2.21 گیگاهرتز مجهز شده و با سه گیگابایت رم در دسترس قرار خواهد گرفت. سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.1.1 در هنگام بررسی آن، بر روی گوشی جدید نوکیا نصب شده است؛ مانند نوکیا 9 که در بالا به مشخصات‌فنی آن پرداخته شد.

image

 

آخرین گوشی نوکیا که به‌تازگی مورد ارزیابی قرار گرفته است، از یک چیپ‌ست چهار هسته‌ای استفاده می‌کند و به احتمال زیاد با تراشه اسنپدراگون 660 وارد بازار خواهد شد. دو گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.0، از جمله سایر مشخصاتی است که از گوشی میان‌رده جدید نوکیا انتظار داریم.

(نظر جی‌ا‌س‌ام: تراشه فاش‌شده، چیپ‌ست چهار هسته‌ای ساخت مدیاتک است و اگر کمی به مشخصات آن دقیق‌تر شویم، متوجه شباهت بی‌اندازه این دستگاه به نوکیا 3 خواهیم شد. در واقع هر دو مدل، از چیپ‌ست مدیاتک 6737 با چهار هسته پردازشی استفاده می‌کند و به دو گیگابایت رم مجهز شده است.) 

شرکت HMD Global به احتمال زیاد از گوشی‌های میان‌رده جدید خود در ماه‌های آینده و در اوایل یا نیمه تابستان، رونمایی خواهد کرد. آن‌طور که اشاره شده است، باید منتظر معرفی نوکیا 9، نوکیا 8 و نوکیا 7 در نیمه دوم سال 2017 باشیم. از گوشی پرچم‎دار جدید نوکیا، به‎تازگی تصاویری فاش شده است که می‌توانید در کانال تلگرام جی‌اس‌ام مشاهده کنید.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Murre

۱۳۹۶/۲/۳۱
sazande taevani...