خانهاخبار
Toughbook 33؛ جان‌سخت هیبریدی پاناسونیک

Toughbook 33؛ جان‌سخت هیبریدی پاناسونیک

Toughbook 33 لپ‌تاپ-تبلت مقاومی است که در اصل برای کاربران مشاغل سخت طراحی شده است و به لحاظ فنی، از محصولات شاخص بازار چیزی کم ندارد.
۱۳۹۶/۲/۳۱

Toughbook 33، تازه‌ترین لپ‌تاپ مقاوم پاناسونیک از خانواده تافبوک، در نگاه اول با مدل‌های پیشین تفاوت خاصی ندارد؛ همان ظاهر زمخت و خشن، همان پورت‌های درپوش‌دار، و همان پوشش کلفت پلاستیکی که نشان می‌دهد اولویت اول آن، دوام و پایداری است تا زیبایی. اما ویژگی بارز این تافبوک در کنار قدرت و بقاپذیری‌اش، این است که از نظر فنی، شانه به شانه لپ‌تاپ‌های شاخص بازار می‌زند.

Toughbook 33، لپ‌تاپ هیبریدی یا اصطلاحا 2 در 1 است که نمایشگر 12 اینچی آن با جدا شدن از بدنه اصلی، در نقش یک تبلت لمسی 4K ظاهر می‌شود که حتی زیر باران یا در صورت پوشیدن دستکش نیز دستورهای لمسی کاربر را اجرا می‌کند.

این لپ‌تاپ هم با پردازنده اینتل Core i5 و هم Core i7 عرضه می‌‌شود. کاربران ویندوز 10 می‌توانند با به‌کارگیری دوربین سرخود آن، که برای کار در محیط‌های تاریک به آشکارساز فروسرخ نیز مجهز است، از قابلیت امنیتی Windows Hello بهره ببرند.

مقدار حافظه رم دستگاه بسته به انتخاب کاربر، 8 یا 16 گیگابایت و ظرفیت ذخیره‌سازی SSD آن 256 یا 512 گیگابایت است. باتری‌های استاندارد، تا 10 ساعت کار می‌کنند اما در صورت انتخاب باتری‌های ویژه که بادوام‌ترند، این مدت به 20 ساعت افزایش می‌یابد. گفتنی است، Toughbook 33 همزمان دو باتری می‌خورد اما در صورت لزوم می‌توانید بدون خاموش کردن لپ‌تاپ یکی از آن‌ها را خارج کنید و با این ترفند، مدت کار دستگاه را حتی بیش از این‌ها افزایش دهید. و سرانجام، بزرگ‌ترین ضعف Toughbook 33 سنگینی آن است: تقریبا 2.8 کیلوگرم.

لپ‌تاپ‌های سری تافبوک بیشتر برای افسران پلیس، آتش‌نشان‌ها، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و دیگر افرادی طراحی شده است که در محیط‌ها یا موقعیت‌های دشوار کار می‌کنند. از این‌رو، Toughbook 33 نیز مجموعه الزامات استاندارد نظامی MIL-STD-810G را پشت سر گذاشته است. این استاندارد، فهرست بلندبالایی متشکل از مقاومت در برابر سقوط، ضربه، لرزش، باران، گرد و غبار، ماسه، ارتفاع، یخ‌زدگی/یخ‌گشایی، دمای زیاد/کم، شوک دمایی، پرتوهای خورشیدی، خوردگی، رطوبت، و محیط‌های انفجاری را شامل می‌شود.

قیمت پایه این دستگاه 3649 دلار تعیین شده است که با توجه به ویژگی‌های آن، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کیومرث

۱۳۹۶/۲/۳۱
میدونم حرفم بی ربطه، اگه میشه راجب اینترنت vdsl که مخابرات داره میاره یه گزارش تهیه کنید امروز رفتم دنبالش راه اندازیش 1 میلیون هزینه داره!!!