خانهاخبار
گوگل در پی افزایش کیفیت اپلیکیشن‌های اندروید

گوگل در پی افزایش کیفیت اپلیکیشن‌های اندروید

گوگل از این پس کیفیت اپلیکیشن‌های اندروید را با چند فاکتور مختلف خواهد سنجید. در صورتی که گوگل متوجه پایین آمدن کیفیت اپ‌ها شود به توسعه دهندگان برای اصلاح آن هشدار می‌دهد در غیراینصورت از گوگل پلی حذف خواهد شد.
۱۳۹۶/۲/۳۱
image

وقتی بدون تعصب به وضعیت کلی اپلیکیشن‌های اندروید نگاه کنیم متوجه می‎شویم که اپلیکیشن‌های اندروید از نظر کیفیت پایین‌تر از اپ‌های iOS هستند. در چند سال اخیر گوگل تلاش زیادی کرده است تا توسعه‌دهندگان را به سمت ساختن اپ‌های پایدارتر که رابط کاربری زیبایی داشته باشند سوق بدهد؛ هدفی که می‌توان گفت تقریبا محقق شده است. با این حال هنوز هم در گوگل پلی می‌توان اپ‌هایی را پیدا کرد که آنطور که باید پایدار و سریع نیستند.

در کنفرانس Google I/O امسال این شرکت ابزارهای جدید در اختیار توسعه دهندگان قرار داد تا بتوانند از اشکالات اپلیکیشن‌هایشان باخبر شده و جزئیات آن را بدانند. از این پس گوگل کیفیت اپ‌های اندروید را بر اساس 6 فاکتور مختلف می‌سنجد که بیانگر پایداری، سرعت و امنیت آن اپ خواهد بود.

در صورتی که هر اپلیکیشنی در هر یک از این آیتم‌ها امتیازی کمتر از 25 درصد به دست آورد گوگل به توسعه دهنده آن اپ هشدار خواهد داد تا در کدهایش تغییرات لازم را اعمال کند در غیر اینصورت درصد نمایش آن در گوگل پلی پایین می‌آید.

گوگل امیدوار است با این کار توسعه‌دهندگان را مجبور کند تا به کدنویسی اپ‌های خود اهمیت بیشتری دهند به این ترتیب، با رفع ایرادات موجود در اپ‌ها، کاربر تجربه بهتری در استفاده از اپ‌های اندروید خواهد داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

italodance

۱۳۹۶/۳/۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه کیفیت اندروید همیشه پایین بوده و هست
فقط iOS همانطور که در بالا نیز اشاره شد کیفیت رو حفظ کرده
گوگل پلی پر از اسپمه خنده داره عین ایمیل یاهو میمونه که مرکز اسپمه

محمد

۱۳۹۶/۲/۳۱
اگه راست میگه تحریمی که برای ایران کرده برداره