خانهاخبار
گوگل سرانجام شکلک‌های قدیمی را کنار گذاشت

گوگل سرانجام شکلک‌های قدیمی را کنار گذاشت

بسیاری از کاربران، شکلک‌ها یا اموجی‌های گوگل را یکی از نقاط ضعف آن می‌دانستند. گوگل سرانجام همزمان با معرفی Android O از شکلک‌های بازطراحی شده خود نیز رونمایی کرد.
۱۳۹۶/۲/۲۸

از دید بسیاری از کاربران، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های کار با تلفن‌های‌ هوشمند نکسوس یا پیکسل، شکلک‌ها یا اموجی‌های بدترکیب‌شان بود. این شکلک‌ها بیش از آنکه حالات چهره انسان را تداعی کنند، شبیه نوک انگشت طراحی شده بودند، یا به قول مگان فرخ‌منش، خبرنگار سایت The Verge، گویی شکلک‌های عادی‌ای بودند که ذوب شده‌اند. برخی کاربران نگران بودند که وقتی شکلک ظاهرا بامزه‌ای را روی گوشی آی‌فون یا سامسونگ دوستان‌شان می‌فرستند، روی دستگاه آن‌ها چطور نمایش داده خواهدشد. در این مواقع می‌شد با مبدل‌های آنلاین این موضوع را بررسی کرد.  

مجموعه‌ای از شکلک‌ها یا اموجی‌های پیشین گوگل

اما سرانجام، گوگل پیغام کاربرانش مبنی بر ضعف طراحی این شکلک‌ها را شنید، اگرچه ممکن است بعضی‌ها همان شکلک‌های قدیمی را بپسندند. البته گوگل قبلا در Android N دستی به سر و روی شکلک‌ها کشیده بود تا طبیعی‌تر جلوه کنند اما کافی نبود. پس این بار تصمیم گرفت از نو شروع کند و آن‌ها را همزمان با عرضه Android O سر و سامان دهد.

یکی از شکلک‌های جدید گوگل

به نوشته سایت فست‌کمپانی، که از پشت صحنه طراحی شکلک‌های جدید گزارشی تهیه کرده‌ است، این کار 18 ماه زمان برده است، اما گوگل خود در کنفرانس Google I/O 2017 از این موضوع چیزی نگفت و فقط خلاصه‌وار اعلام کرد که در Android O می‌توانید مجموعه شکلک‌های دل‌خواه و فونت‌های سفارشی را دانلود کنید. پس اگر کسی شکلک‌های جدید را دوست نداشت می‌تواند به نسخه قبلی برگردد.

مقایسه شکلک قدیمی (سمت چپ) با شکلک جدید (سمت راست)

اگر آن‌قدر از شکلک‌های مبهم قدیمی گریزانید که حاضرید باگ‌های تصادفی نسخه بتای Android O را به جان بخرید، سیستم عامل مذکور را نصب و شکلک‌های جدید را دریافت کنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Spr

۱۳۹۶/۲/۲۸
همين الان رفتم emoji هاى اندرويد O رو ديدم، خيلى مسخره شدن، همون قبليا واقعا بهتر بودن

Ols

۱۳۹۶/۲/۲۸
كارى به طراحى emoji ها ندارم ولى اتفاقا emoji هاى اندرويد خيلى خيلى بهتر از iosحالت هاى چهره رو نشون ميده، تو بعضى از emoji هاى ios اصلا نميفهمى فاز طرف چى هست

earl

۱۳۹۶/۲/۲۸
هیچی کدوم از این شکلک ها پوکر فیس 2013 گوگل نمیشه