خانهاخبار
گوگل پلی Protect راهکار جدید گوگل برای امنیت بیشتر دستگاه‌های اندرویدی

گوگل پلی Protect راهکار جدید گوگل برای امنیت بیشتر دستگاه‌های اندرویدی

اگرچه اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل در بین کاربران است، اما وجود راه‌های نفوذ و آسیب پذیری‌های متعدد همیشه بزرگ‌ترین مشکل این پلتفرم بوده است. بخش مهمی از این آسیب پذیری‌ها مربوط به اپلیکیشن‌هایی است که حاوی کدهای مخرب یا حفره‌های امنیتی هستند و این بار گوگل با معرفی Google Play Protect سعی دارد تا بهتر از گذشته این مشکل را مدیریت کند.
۱۳۹۶/۲/۲۸

گوگل به طور مداوم اقدامات امنیتی و بررسی‌های متعددی را انجام می‌‌دهد تا از آپلود اپلیکیشن‌های مخرب در  فروشگاه نرم افزاری خود جلوگیری کند. با توجه به این که گهگاهی چند اپلیکیشن مخرب در پلی استور دیده می‌ شوند،‌ این سیستم امنیتی کاملا بی‌نقص نیست. اما اکثر اپ‌های این فروشگاه کاملا امن هستند و در واقع پلی استور امن‌ترین محل برای دانلود اپلیکیشن‌های اندرویدی روی دستگاه شما خواهد بود.

در طول کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل، Google I/O 2017، که شب گذشته برگزار شد، اهالی مانتین ویو یک نوآوری جدید برای امنیت پلی‌ استور معرفی کردند. Google Play Protect یک سیستم غربال‌گر است که هر گاه برنامه‌ای در پلی استور آپلود شود، گوگل به وسیله این سیستم برنامه مورد نظر را از لحاظ وجود هرگونه آسیب پذیری و کدهای مخرب بررسی می‌کند.

image

همچنین این سیستم می‌تواند دستگاه کاربر را هم اسکن کند و در حذف برنامه‌های ناخواسته یا مخرب به او کمک نماید. با توجه به روی آوردن گوگل به یادگیری ماشینی، سیستم پلی پروتکت قادر است اطلاعات مورد نیاز  درباره عملکردهای اپلیکیشن‌ها را بیاموزد و در زمان نیاز از این اطلاعات استفاده کند. کاربرد دیگر این سامانه، کمک به پیدا کردن دستگاه مفقود شده است که به کاربر امکان می‌دهد تا از راه دور دستگاه خود را قفل و یا اطلاعات آن را حذف نماید.

براساس اعلام گوگل، این ویژگی تا چند هفته دیگر ارایه خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

miracle2017

۱۳۹۶/۲/۲۸
پیشرفت خوبی میشه برای اندروید