خانهاخبار
گوگل سرویس Google Lens را معرفی کرد

گوگل سرویس Google Lens را معرفی کرد

کمپانی گوگل در مراسم Google I/O 2017 از سرویسی به نام Lens رونمایی کرد. این سرویس می‌تواند دوربین تلفن‌همراه شما را به یک جستجوگر تبدیل کند.
۱۳۹۶/۲/۲۷

مراسم Google I/O 2017 در حال برگزاری است و کمپانی گوگل در این مراسم از دستاوردهای جدید خود رونمایی می‌کند. دقایقی پیش کمپانی گوگل از سرویس جدیدی به نام Lens رونمایی کرد که می‌تواند دوربین تلفن‌همراه شما را به یک جستجوگر تصاویر در جهت معکوس تبدیل کند.

image

نحوه کار سرویس لنز به این صورت است که بعد از شکار تصویر، گوگل تشخیص می‌دهد که چه عناصری در این تصویر وجود دارد. برای مثال اگر از یک رستوران عکاسی کنید، Lens می‌تواند منو را بخواند و یا حتی ساعت را نیز تشخیص دهد. یا اگر مثلا از یک گل عکس بگیرید، لنز می‌تواند اسم و نوع گلی که از آن عکس گرفته‌اید را به شما بگوید. در واقع Lens یک جستجوگر تمام عیار است که در دوربین جاسازی می‌شود.

اولین مقصد سرویس لنز اپلیکیشن Google Photos خواهد بود. همچنین در آینده این سرویس به دستیار صوتی Google Assistant نیز می‌آید و به تدریج در محصولات گوگل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. کمپانی گوگل پیش از این از سرویسی مشابه با نام Word Lens نیز رونمایی کرده بود که کاربران به واسطه آن می‌توانستند با استفاده از دوربین گوشی خود از یک متن خارجی عکس بگیرند و آن را به زبانی قابل فهم برای خود ترجمه کنند.

سرویس Lens قطعا یکی از نوآورانه‌ترین سرویس‌هایی است که تاکنون برای دوربین گوشی‌های هوشمند معرفی شده است و ما نیز امیدواریم که این سرویس به زودی راه خود را سمت تمامی گوشی‌های اندرویدی باز کند. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

hossein

۱۳۹۶/۲/۲۸
از مدتها پیش اپلیکیشنی به نام google goggles وجود داشت که کاربرد مشابه دارد.

پارسا

۱۳۹۶/۲/۲۸
سلام;
یک سرویس دیگر برای تجاوز به حریم خصوصی!!!!, منتهی این یکی خیلی بیشتره!!!!
یعنی از هر چیزی عکس بگیری اطلاعات در مورد آن را میدهد ولی در هر لحظه شما را زیر نظر دارد که در چه مکانی قرار دارین و حتی بیشتر از آن به چه چیزی علاقه مند هستید!!!!