خانهاخبار
نوکیا 8 و نوکیا 9 در یک ویدیو رسمی دیده شدند

نوکیا 8 و نوکیا 9 در یک ویدیو رسمی دیده شدند

در سال جاری میلادی کمپانی فنلاندی HMD Global از چندین گوشی با برند Nokia رونمایی کرد که نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۳۳۱۰ جدید نام دارند. اما همه این گوشی‌ها میان رده محسوب می‌شوند و طبق گفته‌ها، پرچم‌داران نوکیا در راه‌اند. این دو گوشی که نام آن‌ها نوکیا ۸ و نوکیا ۹ خواهد بود به تازگی در ویدیو تبلیغاتی رسمی دیده شدند.
۱۳۹۶/۲/۲۷

مدتی زیادی از اعلام این خبر که کمپانی HMD Global قصد معرفی دو گوشی رده بالا با نام‌های نوکیا ۸ و نوکیا ۹ را دارد، گذشته است. اما امروز ایوان بلس، افشاگر معروف، از ویدیویی رسمی رونمایی کرد که در آن نوکیا ۸ و ۹ در کنار دو مدل نوکیا ۳ و ۵ که پیش‌تر معرفی شده بودند، دیده شد.

image

این ویدیو که روز گذشته آپلود شد، به نظر تیزر تبلیغاتی کمپانی برای گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۷ است که شخص آپلود کننده آن را به این صورت توصیف می‌کند:

یک فیلم فاش شده برای تبلیغ سری جدید گوشی‌های هوشمند نوکیا. این دستگاه‌‌ها تا زمان تولید این ویدیو در حال توسعه بوده‌اند پس ظاهر و فرم آن‌ها در این تیزر ساده‌تر از نسخه‌های پایانی است که تا به حال در بازار عرضه شده اند.

با توجه به پروفایل لینکداین شخصی که ویدیو را آپلود نموده، به نظر می‌رسد که از مدت‌ها قبل با برند نوکیا در ارتباط بوده است. این فرد تا سال ۲۰۱۴ ریاست بخش عکاسی برند را به عهده داشته و پس از آن همکاری خود را با HMD Global ادامه داد. بنابراین می‌توان نتیچه گرفت که اگرچه این ویدیو کمی قدیمی شده اما می‌توان درستی آن را تصدیق کرد. اما با هم نگاهی داشته باشیم به آن‌چه این ویدیو در اختیارمان قرار می‌دهد:

نوکیا ۹

image

ابتدا با ویژگی جذاب گوشی‌های امسال شروع می‌کنیم: دوربین دوگانه که در قاب پشتی (احتمالا) نوکیا ۹ قرار گرفته است. این تصویر با آن چه قبلا درباره دوربین نوکیا ۹ شنیده بودیم، مطابقت دارد؛ پیش‌تر اعلام شده بود که این گوشی به دوربین دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی مجهز است. شایعه دیگری مدعی شده بود که نوکیا ۸ به سنسور اثر انگشتی مجهز است که زیر قابی شیشه‌ای قرار می‌گیرد اما به نظر می‌رسد که بخش پشتی دستگاه دیده شده در این تیزر، همان دوربین دوگانه است که طبق گزارش‌های قبلی این ماژول در نوکیا ۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر دقیق‌تر به پنل جلویی دستگاه‌ها بنگریم، متوجه می‌شویم که اثری از سنسور اثر انگشت در پایین صفحه نمایش و بین کلیدهای ناوبری نوکیا ۹ دیده نمی‌شود، در حالی‌که گوشی کناری آن به این سنسور مجهز است.

image

نوکیا ۸

به نظر می‌رسد گوشی دوم از سمت چپ تصویر همان مدل معرفی نشده دیگر برند فنلاندی باشد که با نام نوکیا ۸ شناخته می‌شود. ممکن است با توجه به پنل جلویی به اشتباه تصور شود که این گوشی همان مدل نوکیا ۶ (اولین دستگاه معرفی شده از سری گوشی‌های هوشمند جدید نوکیا) باشد اما اگر به قاب پشتی دقت کنید، متوجه خواهید شد که ظاهر آن با نوکیا ۶ تفاوت دارد.

image

شایعات پیشین وجود دوربین دوگانه در نوکیا ۸ را اعلام کرده بودند، اما متاسفانه این تیزر چنین ویژگی را رد کرده است و چنین چیزی در این ویدیو دیده نشد. به نظر می‌رسد که نوکیا ۸ بلند قامت‌ترین گوشی این برند در سال ۲۰۱۷ باشد که اندکی از پرچم‌دار امسال فنلاندی‌ها، نوکیا ۹ هم بلند‌تر است. طبق اعلام Phonearena گوشی هوشمند نوکیا به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و نوکیا ۸ به نمایشگر ۵.۶ اینچی مجهز خواهند بود.

آنچه تا به حال درباره این دو گوشی شنیده‌ایم:

پیش از این طرح‌هایی از نوکیا ۸ و نوکیا ۹ منتشر شده بودند که شباهتی به آنچه در این ویدیو دیده می‌شوند ندارند. این موضوع می‌تواند دو معنی داشته باشد: یا این طراحی‌ها ساختگی بوده‌اند، یا ویدیو منتشر شده مدت‌ها قبل ساخته شده و طراحی این دو گوشی در طول این مدت دچار تغییر شده است. اما ظاهر نوکیا ۳ و ۵ تا حد زیادی به آنچه در بازارها موجود است شباهت دارد (حتی در خطوط آنتن) که فرضیه قدیمی بودن این ویدیو را تایید می‌کند. تنها تفاوت مهمی که می‌بینیم، لوگو نوکیا در پشت گوشی است که در واقعیت کمی با آنچه در این تیزر دیده شده متفاوت است.

image

درباره مشخصات سخت افزاری نوکیا ۹ گفته شده است که این گوشی به چیپ اسنپ دراگون ۸۳۵، رم ۶ گیگابایتی، حافظه داخلی ‍۱۲۸ گیگابایت و صفحه نمایش ۵.۵ اینچی از نوع LCD و با کیفیت QHD مجهز است و اولین دستگاهی خواهد بود که از فناوری صوتی OZO Audio شرکت نوکیا بهره مند است.

اما گوشی مرموز این سری نوکیا ۸ است که تا به حال مشخصات زیادی از آن عنوان نشده است و تقریبا تمام آنچه که درباره این گوشی می‌دانیم با ویدیو منتشر شده در تناقض است. در این تیزر دوربین دارای یک لنز است و از یک سنسور اثر انگشت معمولی و مشابه با نوکیا ۶ استفاده شده، اما شایعات از دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشتی که در زیر قاب شیشه‌ای قرار گرفته حکایت می‌کنند. البته از این تناقضات می‌توان این‌گونه استنباط کرد که شاید گوشی دیده شده در تیزر نوکیا ۸ نباشد و گوشی دیگری، مثلا نوکیا ۷، هم در راه است.

به هر حال هنوز تا پایان سال ۲۰۱۷ مدت زیادی باقی مانده است و باید منتظر بود و دید نوکیا و HMD Global برای رقابت با ده‌ها گوشی اندرویدی امسال چه چیزی را در نظر گرفته‌اند.

 

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Unknown

۱۳۹۶/۴/۱۸
یجوری می گید چینی انگار سامسونگ و اپل تو چین ساخته نمیشن. خب درسته که مواد اولیه رو از جای دیگه تهیه میکنن ولی در پایان در چین سرهم بندی میشه چون اونجا کارگر ارزونه.

امیرحسین

۱۳۹۶/۲/۲۷
سعید نوکیا سرورته .. خبر نداری هنوز :))

سعید

۱۳۹۶/۲/۲۷
آره نوکیای چینی خوبه خخخخ چقدر ساده ای تو نهایت کاری بکنه بتونه هنگ تی سی رو بزنه کنار

امیر

۱۳۹۶/۲/۲۷
منتظریم که نوکیا با حضور قدرتمندش در رده پرچمداران و تولید گوشی هایی با کیفیت بازهم به جایگاه گذشته خودش نزدیکتر بشه و قطعا دور از انتظار نیست (زمان ثابت خواهد کرد) و امیدواریم نمایندگی رسمی در ایران داشته باشه.
در مورد ویدئو به نظر طرح نهایی و قطعی نوکیا 8 و 9 نیست

behzad4499

۱۳۹۶/۲/۲۷
سلام واقعانوکیاپرچم داربده بیرون این سامسونگ رودرهم میشکنه سامسونگ اصلاارزش خریدنداره عشق نوکیا