خانهاخبار
آیا V30 اولین گوشی ال‎جی با نمایشگر OLED است؟

آیا V30 اولین گوشی ال‎جی با نمایشگر OLED است؟

شرکت ال‎جی در حال برنامه‎ریزی برای استفاده از پنل‌های OLED در گوشی‎های پرچم‌دار خود است و اگر شایعات جدید صحت داشته باشد، V30 به عنوان اولین گوشی ال‎جی با نمایشگر OLED به بازار عرضه خواهد شد.
۱۳۹۶/۲/۲۷

براساس اطلاعات منتشرشده، ال‎جی V30 در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی و عرضه خواهد شد. اگر به یاد داشته باشید، نسل گذشته این گوشی یعنی ال‌جی V20 (نقد و بررسی اختصاصی آن‌را در این‌جا بخوانید) در ماه سپتامبر معرفی و در ماه اکتبر عرضه شد و شرکت ال‌جی، به دنبال آن است تا گوشی پرچم‌دار V30 را در یک بازه‌زمانی مشابه، ارائه دهد.

شرکت ال‎جی، سری V را با بزرگ‌ترین نمایشگر ممکن در میان گوشی‌های هوشمند خود عرضه می‌کند و عرضه گلکسی S8 Plus به عنوان رقیب اصلی آن با نمایشگر کشیده 6.2 اینچی، باعث شده است تا شایعات مختلفی پیرامون افزایش اندازه نمایشگر V30 و ارائه این گوشی با نسبت تصویر قابل مقایسه با پرچم‌داران جدید سامسونگ وجود داشته باشد. هم‌چنین، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر سرنوشت نمایشگر ثانویه در گوشی‌های سری V ال‌جی شنیده می‌شود که احتمالاً در V30 به فراموشی سپرده خواهد شد. منبع انتشار شایعه به نقل از منابع مطلع اعلام کرده است:

اغلب نمایشگرهای OLED تولید شده در خط تولید E5 کارخانه Gumi ال‎جی در نیمه دوم (سال جاری)، برای گوشی‌های هوشمند شرکت ال‌جی الکرترونیکس به کار گرفته خواهد شد و ال‌جی V30 اولین محصول مجهز به این نوع نمایشگر است ... بخشی از پنل OLED تولید شده توسط ال‌جی دیسپلی، به شرکت‌های چینی اختصاص می‌یابد؛ سازندگانی که به دنبال معرفی گوشی‌های هوشمند جدید با پنل OLED هستند تا محصولاتی قابل‌رقابت با گوشی‌های سامسونگ و اپل ارائه دهند.

منبع انتشار این شایعه که نامشخص باقی‌ مانده است، ادعا می‌کند تولید پنل‌های OLED شرکت ال‎جی در ماه جولای آغاز می‌شود و ال‎جی G7 به عنوان گوشی پرچم‌دار این سازنده کره‌ای در سال آینده، دومین محصولی خواهد بود که ال‌جی با نمایشگر OLED به بازار عرضه خواهد کرد.

image

تمایل شرکت‌های سازنده به عرضه محصولات جدید با نمایشگر OLED موضوع چندان جدیدی نیست و باید رفته‌رفته، پنل‌های LCD را در میان گوشی‌های پرچم‌دار به فراموشی سپرد. البته از آنجایی‌که این شایعه به‌طور رسمی تایید نشده است، باید به آن با دیده شک و تردید نگریست.

الزام سامسونگ به استفاده از نمایشگرهای Super Amoled در محصولات خود، باعث شده تا این شرکت در موضع برتری در بازار تأمین پنل OLED برای محصولات کوچک مانند گوشی‌های هوشمند، قرار بگیرد و بیشتر از 95 درصد این بازار در اختیار سامسونگ است. این وضعیت، کمک خواهد کرد تا شرکت سامسونگ، کنترل قیمت بازار را در دست داشته باشد و انحصارطلبی سامسونگ در بازار تأمین پنل OLED، باعث می‎شود تا شرکت‌های مطرح مانند اپل که فروش محصولات آن‌ها چشم‌گیر است، با سامسونگ همکاری نمایند و بدین شکل، درآمد قابل‌توجهی عاید این سازنده می‌شود. 

از این رو، تمایل ال‌جی برای واردشدن به بازار تأمین پنل OLED برای گوشی‎های هوشمند، واقعیتی انکارناپذیر است اما باید زیرساخت‌های ورود ال‎جی دیسپلی به رقابت تأمین پنل OLED برای گوشی‌های موبایل، فراهم شود. براساس اطلاعات منتشر شده، "ممکن است ال‌جی دیسپلی به مدتی زمان احتیاج داشته باشد تا نرخ بازده تولید این شرکت به رقیب خود یعنی سامسونگ دیسپلی برسد. (هم‌چنین) طیف وسیعی از مسائل مختلف وجود دارد که شرکت ال‎جی دیسپلی باید پیش از تولید پنل OLED برای گوشی‌های هوشمند، آن‌را برطرف نماید. از جمله این موارد می‌توان به خریداری پتنت‌های اولیه و ایجاد یک زنجیره تأمین قدرت‌مند برای تجهیزات و مواد اولیه برای تولید پنل‌های OLED اشاره کرد". 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهدی

۱۳۹۶/۲/۲۷
الجی قبلا هم در گوشی های سری g flex از نمایشگر های oled استفاده کرده بود