خانهبررسی‌ها
بررسی اولیه HTC U 11

بررسی اولیه HTC U 11

اچ تی سی بار دیگر با یک گوشی پرچم‌دار و قدرتمند بازگشته تا خودی به رقبایش نشان دهد. در این بررسی مختصرا به ویژگی‌های این گوشی می‌پردازیم .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۲/۲۶

چند وقت قبل اچ تی سی با معرفی خانواده جدیدی به نام U تحولی در طراحی گوشی‌های پرچم‌دارش ایجاد کرد. در آن زمان تنها دو گوشی U Play و U Ultra معرفی شدند که جزو گوشی‌های قدرتمند این کمپانی نبودند و جای خالی یک پرچم‌دار که بتواند جانشینی برای گوشی‌های پرقدرت One باشد حس می‌شد. بعد از گذشت چند ماه اکنون آن پرچم‌دار از راه رسید و شاهد معرفی پادشاه جدید HTC و خانواده U هستیم که HTC U 11 نامیده شده است.

image

 

HTC U 11

خانواده U آمده تا نه‌تنها زبان طراحی گوشی‌های اچ تی سی را عوض کند بلکه فلز را نیز از سبد طراحی گوشی‌های این کمپانی بیرون بکشد. این گوشی مانند بسیاری از پرچم‌داران مطرح این روزهای بازار از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول صفحه‌نمایش، بخش دوم فریم فلزی و بخش سوم قاب پشتی. مهم‌ترین و متفاوت‌ترین بخش گوشی در زمینه طراحی قاب پشتی با جنس شیشه‌ای و براقش است. اچ تی سی می‌خواهد این قاب را در 5 رنگ سفید، مشکی، قرمز، آبی و نقره‌ای برای فروش عرضه کند تا سلیقه‌های مختلف را پوشش دهد. چیزی که در رنگ‌های قاب پشتی این گوشی کاربر را مجذوب خودش می‌کند تفاوت رنگ در زوایای مختلف است. به‌طور مثال رنگ قرمز این گوشی در یک زاویه خاص کاملا به رنگ طلایی درمی‌آید، رنگ نقره‌ای در برخی زوایا به رنگ زیبای آبی روشن تغییر پیدا می‌کند، رنگ مشکی در اعماقش رنگی سبز و زبیایی را دارد و رنگ سفید به‌صورت آبکی به نظر می‌رسد. شیشه‌ای که در قاب پشتی این گوشی به کار رفته شیشه سه‌بعدی نامیده می‌شود و ادعا شده تلاش زیادی صورت گرفته تا این گوشی به‌راحتی و زیبایی در دست کاربر جای بگیرد. به نظر می‌رسد که پروسه ساخت و خم کردن شیشه به کار رفته در این گوشی به‌قدری پیچیده است که رقبا به همین راحتی نتوانند از آن برای گوشی‌های نسل بعدی تقلید کنند. یکی از ویژگی‌های خوب این گوشی که امروز در بیشتر پرچم‌داران بازار دیده می‌شود مجهز شدن آن به لایسنس IP 67 است. با احتساب این موضوع می‌توان به راحتی  در کنار آب با گوشی کار کرد و از ویژگی ضد آب بودن آن لذت برد.


 

تعامل کاربر با گوشی هوشمندش از راه لمس صفحه‌نمایش، فشار کلیدهای فیزیکی، برعکس کردن گوشی و یا تکان دادنش است. اچ تی سی روشی جدید برای تعامل با گوشی را برای کاربر به همراه آورده است در این روش از لبه‌های گوشی که حساس به فشار هستند برای تعامل استفاده می‌شود. اچ تی سی از سنسورهای حساس به فشار در لبه‌های گوشی استفاده کرده است که می‌تواند میزان فشاری که به لبه دستگاه توسط کاربر وارد می‌شود را تشخیص دهد و کاربر امکان پیدا می‌کند تا با فشردن گوشی فرمان‌های متنوعی را اعمال کند. سنسورهایی که در کناره گوشی از بالا تا پایین جای گرفته‌اند وقتی لبه‌ها را فشار دهید این فشار را تشخیص و کارهایی که برایشان از پیش تعیین کرده‌اید را انجام می‌دهند. به‌طور مثال با فشار لبه‌های گوشی می‌توانید دوربین را فعال و بین دوربین‌ها جا به جا شوید و عکس بگیرید یا اینکه فلاش گوشی را به‌عنوان چراغ‌قوه روشن کنید یا اینکه یک برنامه خاص را فعال کنید. تنظیمات این بخش این امکان را فراهم می‌کنند تا گوشی میزان فشاری که به لبه‌ها وارد می‌شود را برای انجام کارهای مختلف تشخیص دهد در ضمن اینکه فشار طولانی‌مدت با فشار کوتاه‌مدت می‌تواند فرمان‌های مختلفی را اجرا کند.

image

 

اچ تی سی که به استفاده از اسپیکرهای استریو شهرت دارد از تکنولوژی Boom Sound برای این گوشی هم استفاده کرده است. یکی از اسپیکرها در لبه پایینی و اسپیکر دیگر در خروجی صدای مخاطب قرار دارد. بر اساس گفته‌ها به نظر می‌رسد که کیفیت و بلندی اسپیکرهایی که در این گوشی استفاده‌شده از اسپیکرهای به کار رفته در HTC 10 بسیار بیشتر است اما این مشکل وجود دارد که به علت مکان نامناسب قرارگیری اسپیکر پایینی امکان پوشانده شدنش با دست وجود دارد. همانند دو گوشی دیگر خانواده U خبری از جک 3.5 میلی‌متری صدا در این گوشی نیست و اچ تی سی با استفاده از درگاه تایپ سی امکان گوش کردن به موزیک برای کاربر با هدفون را فراهم کرده است. اچ تی سی مانند برخی از رقیبانش کورکورانه اینکار انجام نداده است و برای حذف این جک دلیل خوبی داشته است. هدفون‌های جدید یوسونیک (Usonic) این کمپانی چند ویژگی هوشمند دارند که در حقیقت سبب شده‌اند تا هدفون مجبور به ارسال و دریافت دیتا از گوشی باشد. این امر کمک می‌کند تا هدفون‌ها نویزها را برای شما حذف کنند. اچ تی سی در زمینه صدا به‌خوبی هر چه تمام‌تر کار کرده است. علاوه بر اسپیکرهای پرقدرت و ویژگی‌های خوبی که برای هدفون در نظر گرفته شده است آرایش 4 تایی میکروفون‌ها کمک می‌کند تا صداها به‌صورت 3 بعدی ضبط شوند.

image

image

 

بر خلاف کمپانی‌های رقیب که از صفحه‌نمایش‌های بدون حاشیه برای گوشی‌های پرچم‌دار 2017 خودشان بهره بردند اچ تی سی هنوز آمادگی پیوستن به آن‌ها را ندارد و به همین خاطر شاهد استفاده از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با کیفیت QHD روی گوشی هستیم که نسبت ابعاد 16:9 دارد.

تغییر جدی‌ای در دوربین دیده نمی‌شود. این گوشی به دوربینی 12 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/1.7  و OIS مجهز است. اندازه سنسوری که در دوربین این گوشی به کار رفته کوچکتر از اندازه سنسوری است که در دوربین گوشی HTC 10 دیده بودیم. دوربین جلوی گوشی کیفیت 16 مگاپیکسلی دارد و نشان‌دهنده این است که اچ تی سی برای سلفی گیران ارزش زیادی قایل شده. در مورد کیفیت این دوربین نمی‌توانیم نظری بدهیم و چندان انتظار بالایی هم از آن نداریم اما برای اینکه بتوانیم نظر خودمان را در موردش بگوییم باید منتظر عرضه گوشی و مقایسه آن با دوربین رقبا باشیم.

image

 

اچ تی سی از سخت‌افزار خوبی در این گوشی استفاده کرده است. این گوشی از پردازنده‌ای با کلاس بالا یعنی اسنپدراگون 835 بهره برده است. حافظه رم دستگاه 4 گیگابایت است و حافظه داخلی 64 گیگابایت برای آن در نظر گرفته شده است (البته نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایت از این گوشی هم موجود خواهد بود).

اچ تی سی با تکیه بر ظاهر گوشی تصمیم گرفته در این بازار داغ محصولی متفاوت از دیگران را روانه بازار کند تا بتواند تا حدودی توجهات را به سمت خودش جلب کند. برای اینکه ببینیم این کمپانی تا چه حد در این زمینه موفق عمل می‌کند و آیا این پرچم‌دار موفق می‌شود ناکامی‌های گذشته این کمپانی تایوانی را جبران کند، باید منتظر گذشت زمان باشیم و بعد از چند ماه ببینیم که اچ تی سی چه دست آوردی از این گوشی خواهد داشت.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (119 نظر)

حسن

۱۳۹۶/۷/۸
بایستی چند نمونه از عکسهایی که با دوربین این گوشی گرفته شده را میگذاشتید تا ببینینیم عکس این خوبه یا اس ۸

cfz

۱۳۹۶/۶/۲۰
سلام لطفا بررسی تخصصی یو 11 رو با رنگ قرمز اگه میشه بذارید ممنون

شاهین

۱۳۹۶/۶/۱۹
سلام
سلیقه ها ونظراتی رو که مینویسیم علاوه بر اینکه شخصی هستن و قابل احترام باید کمک کنه تا کسی رو که در آستانه خرید یکی از این محصولاته به نوعی راهنمایی کنه اما از اونجاییکه طرفداری میکنیم از یه برند خاص طرف بیشتر گمراه میشه اینجور راهنمایی کردن بیشتر شبیه انتقام گرفتنه

علیخانی

۱۳۹۶/۶/۵
خوب بنده فکر میکنم مدل شصت و چهار گیگ یو یازده قیمت جهانیش ششصد و پنجاه دلار هست ،این نسخه صد و بیست و هشت گیگ که برای ایران هست طبیعتا قیمتش بالاتر هست

علیخانی

۱۳۹۶/۶/۵
جی اس ام لطفا بررسی تخصصی یو 11 رو انجام بدید ،ممنون میشم