خانهاخبار
گوشی جدیدمان را قبل یا بعد از انتخابات بخریم؟

گوشی جدیدمان را قبل یا بعد از انتخابات بخریم؟

چند روزی تا دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی نمانده و برای بسیاری از افرادی که قصد خرید گوشی هوشمند دارند این سوال ایجاد می‌شود که آیا خریدشان را قبل از انتخابات انجام دهند یا بعد از آن. اگر برای شما هم چنین سوالی پیش آمده در ادامه مطلب با جی‌اس‌ام همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.
۱۳۹۶/۲/۲۵

همان طور که می‌دانید دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.  برای بسیاری از افراد که قصد خرید تلفن‌همراه یا دیگر وسیله‌های الکترونیکی دارند این سوال ایجاد می‌شود که خریدشان را قبل یا بعد از انتخابات انجام دهند. در این مطلب #مشاورخرید قصد داریم به همین موضوع بپردازیم تا تصمیم‌گیری شما را در این رابطه راحت‌تر کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

image

تا به امروز (۲۵ اردیبهشت) که تنها چهار روز به دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران باقی‌مانده است، قیمت گوشی‌های هوشمند با افزایش آن‌چنانی همراه نبوده و انتخاباتات هیچ گونه تاثیر منفی روی اوضاع بازار موبایل گوشی‌های هوشمند، روند فروش و قیمتشان نگذاشته است. قیمت پرچمداران جدید سامسونگ Galaxy S8 و +Galaxy S8 همچنان رو به کاهش است، تا جایی که امروز می‌توان آن‌ها را به ترتیب با قیمت 2,760,000 و 3,110,000 تومان خریداری کرد. دیگر پرچمداران مطرح بازار مانند Pixel, Pixel XL, G6, V20, P10, P10 Plus, Mate 9, Xperia XZ, DTEK60, U Ultra, Priv یا قیمتشان نسبت‌به هفته‌های گذشته ثابت مانده یا با اندکی کاهش همراه بوده و هیچ‌کدام از آن‌ها با افزایش قیمت چشمگیری نداشته‌اند. این موضوع برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده در بازه‌ قیمتی ۵۰۰ الی ۱،۷۰۰ هزارتومان نیز به همین روند است. قیمت نسخه‌های مختلف (رنگ و حافظه‌داخلی) آیفون ۷ و ۷ پلاس  نیز با توجه به میزان موجودی فروشندگان عمده و وارداتشان به بازار همانند ماه‌های گذشته با نوسان همراه بوده و به طور مثال افزایش قیمت‌ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۷ و ۷ پلاس به دلیل کاهش موجودی در بازار است و دلیل دیگری ندارد.

 

اگرچه پیش‌بینی اوضاع قیمت گوشی‌های هوشمند پس از انتخابات سخت است، اما با توجه به اوضاع چند هفته اخیر نمی‌توان گفت قیمت آن‌ها به طور چشمگیری زیاد شود مگر این‌ که نرخ ارز‌های خارجی افزایش یابد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدید دارید بهتر است زودتر اقدام به خرید آن کنید یا تا اوایل تابستان که رونق بازار موبایل افزایش می‌یابد و وضعیت سیاسی کشورمان به ثبات می‌رسد صبر کنید.

 

نظر خود را با ما و دیگر جی‌اس‌امی‌ها به اشتراک بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

arian rezaei

۱۳۹۶/۲/۲۸
خداكنه زياد تغيير نكنه
در انتظار خريد A7 2017
بعد از امتحانات
گوشي فعلى:S4

mehiyaw

۱۳۹۶/۲/۲۶
مگه مجبوری اگه بلد نیستی؟ :|

امیرحسین

۱۳۹۶/۲/۲۶
بمیرم واسه اونا که 6 تومن خریدن سامی رو و میگفتن قطعا عاااالیه بیشتر از اینها می ار زه :D

GOD BLESS AMERICA

۱۳۹۶/۲/۲۶
برای ما که کارمون آزاده و روزیمون را همون روز بدست میآریم ، اول باید بازار راه بیفته و پولی به دستمان برسه تا بعد برای خرید تلفن همراه جدید اقدام کنیم .
گرچه با توجه به کسادی بازار خرید و فروش در بسیاری از صنوف چشم امید به آینده دوخته ام اما چند گوشی میان رده از جمله Huawei P10 Lite رو برای خرید مد نظر دارم.
لازم به ذکره گوشی فعلیم Huawei Honor 4C هستش.

ممد

۱۳۹۶/۲/۲۶
سلام برای P9 lite هم اومده