خانهاخبار
جمع‌بندی شایعات پیرامون HTC U 11؛ هرآنچه که در رابطه با پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی می‌دانیم!

جمع‌بندی شایعات پیرامون HTC U 11؛ هرآنچه که در رابطه با پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی می‌دانیم!

شرکت اچ‌تی‌سی تا کم‌تر از 72 ساعت دیگر از گوشی پرچم‌دار جدید خود یعنی HTC U 11 رونمایی خواهد کرد و به همین جهت در ادامه مطلب، نگاهی داشته‌ایم به تمامی شایعات و گمانه‌زنی‌هایی که پیرامون این گوشی وجود دارد.
۱۳۹۶/۲/۲۴

پیش از پرداختن به مشخصات سخت‌افزاری احتمالی گوشی پرچم‌دار جدید HTC، باید گفت که U 11 به عنوان سومین مدل از سری U و جایگزین گوشی پرچم‌دار HTC 10 به بازار عرضه خواهد شد. در اوایل سال جاری میلادی، شرکت اچ‌تی‌سی از دو محصول دیگر از سری U یعنی گوشی میان‌رده U Play و فبلت پرچم‌دار U Ultra رونمایی کرد که طراحی جدیدی را در میان گوشی‌های شرکت اچ‌تی‌سی ارائه می‎دهند. اما در رابطه با HTC U 11 چه انتظاراتی باید داشته باشیم و این گوشی به چه قابلیت‌هایی مجهز شده است که U 11 را از رقبا متمایز خواهد کرد؟

صفحه‎نمایش

  • نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD آمولد با نسبت ابعاد 16 به 9

  • نمایشگر بدون حاشیه است؟ خیر!

  • پوشش نمایشگر از نوع کورنینگ گوریلا گلس 5 است

image

شرکت اچ‌تی‌سی در سال گذشته، از یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن Quad HD (یا 1440 در 2560 پیکسل) در گوشی HTC 10 استفاده کرده بود. در رابطه با پرچم‌دار جدید این شرکت، نباید انتظار داشته باشید که HTC U 11 با یک نمایشگر ثانویه همانند HTC U Ultra عرضه شود. همان‌طور که در بررسی تخصصی فبلت پرچم‎دار اچ‌تی‌سی در جی‌اس‌ام خواندید، نمایشگر ثانویه یکی از قابلیت‎های متمایزی است که HTC U Ultra از آن استفاده می‌کند؛ هرچند، مشابه آن را در گوشی‌های رده‌بالای سری V شرکت ال‌جی دیده‌ایم. نمایشگر ثانویه به احتمال زیاد، در نسل بعدی گوشی HTC U Ultra مجدداً استفاده خواهد شد و HTC U 11 از قابلیت دیگری استفاده خواهد نمود که مشابه آن‌را پیش‌تر در هیچ‌یک از گوشی‌های پرچم‌دار ندیده‌ایم.

گزارش‌های منتشرشده پیرامون HTC U 11 نشان می‎دهد که پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی به یک نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD مجهز شده است. با این‌حال، احتمالاً پرچم‏دار امسال اچ‌تی‌سی دیگر به پنل LCD مجهز نمی‌شود و می‌توان انتظار داشت که HTC U 11 همانند A9 یا گوشی‌های پیکسل گوگل که توسط اچ‌تی‌سی تولید می‌شود، با یک پنل AMOLED عرضه شود.

 هم‌چنین، آخرین گمانه‌زنی‌ها پیرامون HTC U 11 نشان می‌دهد که این مدل به یک نمایشگر بدون انحنا مجهز شده است اما به لطف استفاده از یک لایه شیشه‌ای 2.5 بعدی بر روی نمایشگر، انحنای جالبی در لبه‌های دستگاه وجود دارد. هم‌چنین، برخلاف گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S8 سامسونگ و ال‌جی G6، گوشی جدید اچ‌تی‌سی از یک نمایشگر عریض استفاده نمی‌کند و نسبت ابعاد نمایشگر 16 به 9 است. در نهایت، باید اشاره کرد که خبری از حذف حاشیه‌های اضافی اطراف نمایشگر نخواهد بود زیرا سنسور اثرانگشت در پایین دستگاه قرار دارد و البته هدف از عرضه HTC U 11 طراحی یک گوشی پرچم‌دار بدون حاشیه مانند گلکسی S8 سامسونگ نبوده است.


مشخصات سخت‌افزاری

  • مدل استاندارد: چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام، چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه / مدل مخصوص برای عرضه در برخی از بازارهای آسیایی: چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام، شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه

  • خبری از جک هدفون نیست!

  • درگاه یواس‌بی Type-C

image

اچ‌تی‌سی U 11 با تراشه اسنپدراگون 830 کوالکام به بازار عرضه خواهد شد؛ این در حالی‌ است که HTC U Ultra از تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام استفاده می‌کند و در صورت عرضه گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی در اوایل سال جاری میلادی، شرکت سازنده ناچار می‌شد تا گوشی HTC U 11 را با تراشه قدیمی‌تری ارائه دهد. چیپ‌ست اسنپدراگون 835 کوالکام از هشت هسته Kryo 280 با فرکانس 2.45 گیگاهرتز استفاده می‌کند. چیپ‌ست اسنپدراگون 835 مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری توسعه یافته و به همین جهت، ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با نسل قبل یعنی اسنپدراگون 820 دارد. به دلیل معماری پردازش جدید چیپ‎ست اسنپدراگون 835 کوالکام، بهره‌وری این تراشه در حدود 30 درصد افزایش و مصرف انرژی آن تا 40 درصد در مقایسه با نسل قبل، کاهش یافته است.

در رابطه با حافظه رم HTC U 11 شایعات متفاوتی وجود دارد اما بدیهی است که خبری از هشت گیگابایت رم در این گوشی پرچم‌دار نخواهد بود. در واقع در شایعات به عرضه HTC U 11 در دو نسخه با چهار گیگابایت رم و شش گیگابایت رم اشاره شده است و هر دو مدل به ترتیب از 64 گیگابایت و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی استفاده می‌کند. مدل پایه این دستگاه که در 26 اردیبهشت از آن رونمایی خواهد شد، با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی قابل‌ارتقا به صورت جهانی عرضه می‌شود.

image

با این‌حال، در رابطه با مدل دیگر HTC U 11 که از شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه بهره می‌گیرد، اطلاعات بسیار کمی وجود دارد. به احتمال زیاد، این نسخه به صورت محدود و تنها در برخی از بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد؛ به این موضوع در شایعات اولیه و هم‌زمان با انتشار گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر عرضه HTC U 11 در دو نسخه با چهار گیگابایت و شش گیگابایت رم اشاره شده بود و به‌نظر می‌رسد که این ادعا صحت داشته باشد.

شرکت اچ‌تی‌سی از درگاه USB Type-C برای گوشی پرچم‎دار جدید خود استفاده کرده است و این درگاه، برای شارژ سریع دستگاه و پخش موسیقی با استفاده از هدفون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بنابر شایعات، خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در HTC U 11 نخواهد بود و این مدل همانند آیفون‌های 2016 شرکت اپل و فبلت HTC U Ultra کاربران را به درگاه یواس‌بی Type-C محدود خواهد نمود.

در شایعات پیشین، به عرضه HTC U 11 با یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر اشاره شده است و دستگاه به لطف فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام به سرعت شارژ خواهد شد. 

HTC U 11 به بلندگوهای BoomSound برای خروجی صدای با کیفیت با فناوری Hi-Fi مجهز شده است. از آنجایی‌که گوشی پرچم‎دار جدید اچ‌تی‌سی از چهار میکروفون استفاده می‌کند، می‌تواند به صورت 360 درجه صدا را ضبط نماید و در نهایت، باید اشاره کرد که خبری از سنسور تشخیص عنبیه چشم یا سیستم تشخیص چهره در گوشی HTC U 11 نخواهد بود. این مدل مانند فبلت HTC U Ultra تنها از یک سنسور تشخیص اثرانگشت استفاده می‌کند که در حاشیه پایین نمایشگر قرار گرفته است و البته جای‌گیری آن همانند سایر محصولات اچ‌تی‌سی، نامتقارن خواهد بود.


دوربین

  • دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی / دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی

  • دوربین اصلی، دوتایی است؟ خیر!

  • دوربین سلفی، فلاش LED نخواهد داشت!

image

اچ‌تی‌سی U Ultra یکی از بهترین محصولات این سازنده تایوانی در بازار به شمار می‌رود که از عملکرد قابل‌قبول در زمینه  عکس‌برداری برخوردار است. با توجه به اینکه مشکلات جزئی در عملکرد دوربین فبلت اچ‌تی‌سی U Ultra وجود داشت، به‌نظر می‌رسد که محصول دیگر از این خانواده یعنی HTC U 11 حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

HTC U 11 هم‌چنان به رویه گذشته شرکت سازنده خود برای استفاده از یک دوربین اصلی با رزولوشن کم‌تر در مقایسه با دوربین سلفی ادامه می‌دهد. براساس لیستی که از مشخصات‌فنی این گوشی پرچم‌دار به‌دست آمده است، HTC U 11 با یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی به بازار عرضه خواهد شد و این در حالی است که از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در این گوشی رده‌بالا استفاده می‌شود.

اندازه گشادگی دریچه دیافراگم در دوربین اصلی، برابر f/1.7 است و اندازه آن برای دوربین سلفی به f/2.0 می‌رسد. لازم به‎ذکر است که دوربین اصلی از قابلیت UltraSpeed AF برای فوکوس سریع، بهره می‎گیرد و لرزشگیر اپتیکال نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در شایعات پیشین، به قابلیت تصویربرداری HDR + برای دوربین اصلی اشاره شده است و این قابلیت، محدوده داینامیکی تصاویر را در هنگام ثبت آن‌ها گسترش می‎دهد. لازم‌ به‌ذکر است که دوربین اصلی می‌تواند با رزولوشن 4K به فیلم‌برداری بپردازد و دوربین سلفی نیز، به فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD محدود شده است.


قابلیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، قیمت و زمان عرضه

  • فریم حساس به لمس و فشار
  • سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 با پوسته Sense UI
  • بدنه براق
  • قیمت پایه: 662 دلار
image

در مشخصات سخت‌افزاری، شاید HTC U 11 چندان با گوشی‌های پرچم‌دار جدید متفاوت نباشد اما قابلیت متمایزی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، فریم حساس به لمس گوشی پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی است که Edge Sense نامیده خواهد شد. فریم اطراف دستگاه به لمس حساس خواهد بود و برای مثال می‌تواند با کشیدن انگشت خود بر روی آن، بین برنامه‌های مختلف یا لیست مخاطبین خود در برنامه تماس، جابه‌جا شوید. علاوه‌براین، فریم به فشار نیز حساس است و از این ویژگی برای اجرای یک برنامه خاص مانند دوربین یا دسترسی به دستیار صوتی گوگل می‌توان استفاده کرد.

هرچند، باید منتظر ماند و دید که قابلیت "فریم حساس به فشار و لمس" HTC U 11 در عمل تا چه اندازه کاربردی است و آیا همانند لبه‌های خمیده محصولات سامسونگ یا نمایشگر ثانویه سری V ال‌جی، می‌تواند باعث ایجاد نوآوری کاملاً جدید در میان گوشی‌های هوشمند شود یا خیر؟

image

HTC U 11 بنابر شایعات، با سیستم‌عامل اندروید نوقا 7.1.1 عرضه می‌شود و پوسته HTC Sense نیز برای آن در نظر گرفته شده است. آن‌طور که در تیزرهای رسمی اعلام شده است، بدنه HTC U 11 مانند HTC U Ultra براق خواهد بود و شرکت اچ‌تی‌سی گوشی پرچم‌دار جدید خود را در پنج رنگ سفید، مشکی، آبی، قرمز و نقره‌ای عرضه خواهد کرد.

لازم به‌ذکر است که HTC U 11 با قیمت 662 دلار در بازار تایوان عرضه می‌شود و پیش‌فروش آن بنابر آخرین شنیده‌ها، سه روز پس از معرفی این گوشی در 29 اردیبهشت آغاز خواهد شد. البته زمان مشخصی برای عرضه HTC U 11 اعلام نشده است و باید منتظر معرفی رسمی آن باشیم. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

سعید

۱۳۹۶/۲/۲۵
Mediatek helio x10
میدونی سابقه چیه اصلا چند سالته؟ من 29 سالمه و اینو خوب میدونم که سامسونگ 20 سال هست گوشی میزنه.20 سال پیش هم گوشی هوشمندی وجود نداشت و هنگ تی سی هنوز متولد نشده بود کلا 10 ساله گوشی میزنه و آخرین سالش هست که تو بازار فعالیت میکنه چون بزودی ورشکست میش :دی

سعید

۱۳۹۶/۲/۲۵
Mediatek helio x10
گوشیم که اس6 هست و با صد تا گوشی هنگ تی سی عوض نمیکنم چون هنوطم جزو بهترین هاست ولی با j1 2016 هم کار کردم بسیار سریعه و هیچ لگ وهنگی نداره برعکس اسباب باز یهای هنگ تی سی

هومن

۱۳۹۶/۲/۲۵
کسایی ک دیس لایک میکنین دارین نشون میدین چقد اطلاعاتتون ضعیفه و فقط از تعصب نظر میدین:))اون کامنت اشتباهی که درمورد سن اچ تی سی بود رو نزدیک ۱۰۰نفر لایک کردن پس نشون میده کاربران گوشی های دیگه چیزی نمیدونن یا سنشون قد نمیده

امیر

۱۳۹۶/۲/۲۵
سالگرد 20 سالگی خخخخخ یعنی این شرکتتون قدمتش از هواوی هم کمتره خخخ حتی قدمتش از اپل هم‌کمتره خخ سامسونگ 80 سال قدمت داره عزیزم پدر بزرگ ا‌چ‌تی‌سی حساب میشه خخخخخ

حمید

۱۳۹۶/۲/۲۵
نمیدونی بدون که بخش موبایل سامسونگ سال 1989 تاسیس شد و اولین موبایل سامسونگ در سال 1996 روانه بازار شد و شرکت اچ‌تی‌سی سال 1997 تاسیس شد و اولین موبایلش سال 2006 تولید شد! این خودش بیانگر نوپا بودن اچ‌تی‌سی برابر سامسونگ هست. تنها شرکت هایی که قدمتشون تو تولید گوشی از سامسونگ بیشتره اول موتورولا هست که تحت تملک Lenonvo چین هست و نوکیا که الان فقط برندش باقی مونده افتاده دست hmd ! سامسونگ زمانی که شما نمیدونستی oled چیه گوشی با صفحه oled میزد همون زمان اوج تکنولوژی اچ‌تی‌سی تولید گوشی با صفحه نمایش TFT بود 56 هزار رنگ! نوآوری امسال سامسونگ این بوده که S8 یک گوشی متفاوت هست صفحه 5.8 اینچی در دل یک گوشی با اندازه HTC 10 شما خودش انقلابه! بیشترین بازه نمایش رنگ در صفحه نمایش موبایل با روشنایی صفحه بیش از هزار نیتس! و اما هنگ؟! هنگ رو با نام اچ‌تی‌سی میشناسند HTC10 استاد کرش کردن در بازی هاست! اونوقت انقلاب اچ‌تی‌سی چیه؟ یک گوشی معمولی با یک ویژگی تبلیغاتی به نام Sense Edge(حتی به اسم edge سامسونگ رحم نکرد) که سال آینده هیچ نامی از این ویژگی باقی نخواهد ماند! شرکتی که حتی ادامه حیاتش در ابهام فرو رفته!