خانهاخبار
رنو ساندرو RS ؛ قوی‌تر و جذاب‌تر

رنو ساندرو RS ؛ قوی‌تر و جذاب‌تر

نسخه اسپرت رنو ساندرو با تیراژ محدود معرفی شد.
۱۳۹۶/۲/۲۴

در حالیکه این روزها پارس خودرو مشغول مونتاژ نسل اول ساندرو (مدل 2010) است در آن سوی دنیا، رنو هم‌اکنون فیس‌لیفت نسل دوم آنرا تحویل مشتریانش می‌دهد. نسل دوم ساندرو در 2012 معرفی شد اما نخستین فیس‌لیفت آن سال 2016 بصورت همزمان در آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی و اروپا عرضه شد. اما ساندرو، که حدود قیمت پایه‌ای آن در برزیل 13000 دلار، در اروپا 8000 یورو و در انگلیس نیز 6000 پوند است، یک نسخه خاص هم دارد که فقط و فقط در یک بازار عرضه می‌شود؛ نام این نسخه خاص ساندرو RS است.

ساندرو RS نخستین‌بار سال 2015 وارد بازار شد. RS مخفف عبارت Renault Sport یعنی توسط زیرمجموعه مسابقه‌ای رنو ساخته شده است که البته وظیفه ارتقای برخی مدل‌های خیابانی این شرکت را هم برعهده دارد. این هاچبک همچنین نخستین محصول رنو با لوگوی Renault Sport است که در خارج از فرانسه ساخته می‌شود اما می‌دانید در کجا؟ ساندرو RS مختص بازار برزیل است و مدل 2017 آن نیز به تعداد محدود 1500 دستگاه ساخته می‌شود. امکانات زیر ازجمله تجهیزاتی است که این خودرو را از ساندروهای استاندارد متمایز می‌کند:

  • تریم قرمز کابین
  • کالیپر قرمز رنگ ترمز
  • رینگ‌های 17 اینچی مشکی با تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4
  • تریم قرمز بدنه شامل قاب آینه‌ها، قسمت زیرین سپرها و همچنین طرح گرافیکی قرمز

صرف‌نظر از پیشرانه‌های LPG و دیزلی، پیشرانه بنزینی ساندرو 2017 در اکثر بازارهای جهانی یا 0.9 لیتری است یا 1.6 لیتری و یا 1.6 لیتری. اما ساندرو RS بصورت اختصاصی با پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که قدرت آن حدود 150 اسب‌بخار و گشتاورش 205 نیوتن‌متر است. گیربکس 6 سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را دارد و می‌تواند در عرض 8 ثانیه خودرو را ازحال سکون به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 202 کیلومتر برساعت برساند.

رنو ساندرو RS مدل 2017 بصورت استاندارد با تجهیزاتی مانند کروز کنترل، کنترل پایداری، کمکی حرکت در سربالایی، مانیتور 7 اینچی لمسی، سنسورهای پارک جلو و عقب و دی‌لایت تحویل مشتریانش می‌شود. قیمت این هاچ‌بک 61 هزار رئال برزیل یا معادل تقریبی 21 هزار دلار اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

فروش اقساطی پارس خودرو

معرفی رنو ساندرو استپ‌وی در ایران

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۶/۱۰
قدرت نسبت به بهترین برند های چینی خیلی کمه.
جکs5 حجم موتور2000 و قدرت 174.
بی وای دیs6 حجم موتور2400 و قدرت 165.

king m4m

۱۳۹۶/۲/۲۴
یه هاچ بک فوق العاده . ولی حیف . چرا تولید محدود ؟
قدرت عالی برای یه هاچ بک . طراحی داخلی خوب . ظاهر متفاوت امیدوارم ایرانم بیاد ولی نه با قیمت فضایی