خانهاخبار
چه انتظاراتی از گوگل پیکسل 2 داریم؟

چه انتظاراتی از گوگل پیکسل 2 داریم؟

پیکسل توانست موفقیت‌های بسیاری را برای گوگل به ارمغان بیاورد و هنوز هم یکی از برترین اسمارت‌فون‌های بازار محسوب می‌شود. همین موضوع کار را برای گوگل سخت می‌کند اما گوگل برای بهتر شدن پیکسل به چه چیزی نیاز دارد؟
۱۳۹۶/۲/۲۴

گوگل پیکسل نشان داد که مهم، آن چیزی است که در درون وجود دارد. پیکسل با وجود تمام فشارها، موفقیت‌های خوبی کسب کرد. این گوشی نخستین ورود گوگل به بازار سخت‌افزار بود و نکسوس چنین عنوانی را یدک نمی‌کشید. گوگل اخیرا لانچری را برای پیکسل عرضه کرده که از اندروید خالص فاصله گرفته و ویژگی‌های اختصاصی جدیدی را به همراه دارد که البته این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از کاربران وفادار گوگل شد.

خانواده پیکسل 7 ماه پیش معرفی شد و البته نخستین اسمارت فونی بود لقب «گوگل فون» یا «گوشی گوگل» را به خود اختصاص می‌دهد. ویژگی‌های جذاب این گوشی نظرهای مثبت بسیاری را جلب کرد. گوگل عکاسی در گوشی‌های هوشمند را متحول کرد و تجربه کاربری آن روان‌تر از سری نکسوس است. قیمت بالا پیکسل را با انتقادهایی روبه‌رو کرد اما این اتفاق، موجب تضعیف آن نشد و پیکسل موفق شد به عنوان موفق‌ترین گوشی معرفی شده از سوی گوگل شناخته شود.

به هر حال انتظار می‌رود که کمپانی گوگل، پیکسل 2 را در آینده‌ای نه چندان دور معرفی کند و در این مقاله قصد داریم 6 مورد از انتظارات خود از این گوشی را برشماریم.

طراحی بهتر

image

با اینکه پیکسل از نظر طراحی گوشی چندان بدی نیست اما بدون شک از گوشی‌های زیبای بازار فاصله زیادی دارد. منشا اصلی طراحی پیکسل، کمپانی اچ تی سی است که معمولا گوشی‌های بسیار زیبایی تولید می‌کند اما این بار تلفیق نظرات تایوانی‌ها با گوگل چندان دلچسب نبود.

به‌هرروی گوگل باید پیکسل 2 را با طراحی جذاب‌تری روانه بازار کند. همه می‌دانیم که نرم‌افزار و سخت‌افزار به کار رفته در پیکسل از بهترین‌ها بودند اما این به تنهایی کافی نیست و امروزه کاربران اهمیت زیادی به زیبایی تلفن همراه خود می‌دهند.

اما اینجا یک سوال به وجود می‌آید آن هم اینکه آیا ممکن است که پیکسل 2 در بخش طراحی از اصول به کار رفته در پیکسل تبعیت می‌کند یا نه؟ البته در سری پیکسل هیچ گاه شاهد بقای یک زبان طراحی نبودیم و ممکن است چنین اتفاقی در سری پیکسل هم رخ بدهد و برای دانستن این موضوع تا معرفی گوشی صبر کنیم. به هر حال شاید گوگل قصد داشته باشد همان روندی را طی کند که اپل و سامسونگ طی کرده‌اند.

در نهایت باید بگوییم که فاصله زمانی زیاد بین معرفی نسل اول و دوم پیکسل، احتمال شباهت آنها را در بخش طراحی تا حدودی کمرنگ می‌کند. از ضعف‌های طراحی پیکسل می‌توانیم به ظاهر نازیبای پنل پشتی و حاشیه‌های زیاد اشاره کنیم.

مقاومت در برابر نفوذ آب

گوگل اعلام کرده که کسب گواهی IP برایپیکسل یکی ازگزینه‌های موجود بوده اما چنین اتفاقی رخ نداد (البته باید اشاره کنیم که این گوشی گواهی IP53 را کسب کرده). بنابراین انتظار زیادی نیست که پیکسل 2 در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت داشته باشد.

اسپیکرهای بهتر

image

بدنه پیکسل از سوی کمپانی اچ تی سی تامین شده اما قطعا کیفیت اسپیکرهای آن، با محصولات اچ تی سی برابری نمی‌کند. هر چند که ضعف در اسپیکرها یک امر متداول در میان گوشی‌های اندرویدی است، اما گوگل برای برتری در برابر رقبا باید تجربه بهتری از صدا را در پیکسل 2 فراهم کند.

خوشبختانه گوگل با توجه به سابقه همکاری با کمپانی‌های فعال در این زمینه برای خانواده نکسوس، تجربه مناسبی در بخش صدا دارد. اسپیکرهای استریو موجود در پنل جلویی نکسوس 6P کیفیت خوبی داشتند و وقتی گوگل در رابطه با انتظارات کاربران از پیکسل 2 سوال کرده بود، کیفیت اسپیکر یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها بود. البته گوگل ارتقا در بخش صدا در اندروید O را کاملا مد نظر قرار داده ولی با این وجود، اسپیکرهای سخت‌افزاری قدرتمندتر برای پیکسل 2، امری ضروری به نظر می‌رسد.

البته اگر گوگل قصد کوچک کردن حاشیه‌ها در پیکسل 2 را داشته باشد، شاید مجبور شود از قرار دادن اسپیکرهای استریو در پنل جلویی صرف نظر کند در غیر اینصورت، وجود آنها دور از ذهن نیست.

دوربینی حتی بهتر از این

image

دوربین پیکسل همچنان یکی از قدرتمندترین دوربین‌ها در دنیای اسمارت فون‌ها محسوب می‌شود اما رقابت در بخش دوربین هیچ‌گاه متوقف نشده و نخواهد شد.

طبق شایعات، محور اصلی ارتقای دوربین پیکسل، عملکرد بهتر در نور کم و یادگیری ماشینی است. البته در شایعات آمده که دوربین پیکسل 2 تغییر چندانی در رزولوشن و سخت‌افزار نخواهد داشت. به این ترتیب، الگوریتم پردازش تصویر در پیکسل 2 پیشرفته‌تر خواهد شد. عملکرد تیم دوربین پیکسل آنقدر خوب بوده که نگرانی از این بابت نداشته باشیم.

عرضه کافی به بازار

حتی اکنون که چند ماه از معرفی رسمی پیکسل می‌گذرد، گاها برای خرید پیکسل باید مدت طولانی انتظار بکشید. چنین موضوعی از کمپانی مشهوری چون گوگل بعید بود. گوگل تبلیغات گسترده‌ای برای گوشی خود می‌کند اما این تبلیغات تا هنگامی که به خرید تبدیل نشود چه سودی خواهد داشت؟

image

خوشبختانه گوگل هیچ وقت برای صرف هزینه‌های گزاف وسواس به خرج نمی‌دهد بنابراین بهتر است تا سرمایه بیشتری برای تولید پیکسل 2 در نظر بگیرد. شاید علت ضعف در تامین پیکسل، تقاضای بیشتر نسبت به پیش‌بینی‌ها بود اما اکنون که آنها از علاقه کاربران به محصول خود اطمینان پیدا کردند، نباید اشتباه گذشته را تکرار کنند.

طول عمر بیشتر باتری

پیکسل در واقع پروژه‌ای از سوی اچ تی سی بود اما هرچه آنها به زمان‌بندی تعیین شده نزدیک می‌شدند، اعمال تغییرات در شاسی و قطعات داخلی آن سخت‌تر می‌شد. به هر حال گوگل می‌دانست که دو فاکتور بسیار تعیین کننده برای خریداران وجود دارد و آن هم باتری و دوربین است.

سری پیکسل از این نظر خوب است و عملکرد باتری معمولی آن تقریبا با گوشی‌های با ابعاد مشابه و رزولوشن نمایشگر یکسان است. با وجود به دست گرفتن تمام اختیارات سخت‌افزار و نرم‌افزار پیکسل 2، عمر باتری بیشتر آن انتظار چندان زیادی نیست.

image

با همه اینها، احتمالا پیکسل 2 یکی از قابل توجه‌ترین گوشی‌های سال 2017 خواهد بود. با در نظر گرفتن عملکرد بسیار خوب گوگل در رابطه با پیکسل تنها در 9 ماه، آن چیزی که پس از 2 سال برای پیکسل 2 رخ می‌دهد قطعا بسیار بهتر خواهد بود. هیچ اسمارت فونی کامل نیست اما معرفی پیکسل 2 می‌تواندگوگل را به هدف خود یعنی اسمارت فونی عالی نزدیک کند. نقطه قوت فعالیت گوگل در رابطه با این محصول، پذیرفتن و برخورد مناسب با بازخوردهای کاربران است که می‌تواند آنها را به سمت آینده روشن‌تر سوق دهد.

نظر شما چیست؟

فکر می‌کنید گوگل باید چه مواردی را برای ثبت بهترین عملکرد در نظر بگیرد؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

Chocolate

۱۳۹۶/۲/۲۸
باید یه گوشی اقتصادی هم کنارش معرفی کنه تا کسایی ک گوشی پرچمدار براشون مهم نیست یا پول کافی ندارن بتونن خریداری کنن و همچنین باید تولید کافی باشه

hadi

۱۳۹۶/۲/۲۷
همینکه کلا خط تولیدشو جمع کنه انتظاره منو براورده کرده

سعید

۱۳۹۶/۲/۲۵
همین که هنگ تی سی سرهم نکنه کافیه.انقدر افتضاح به بار اورد که کلی ضرر به بار آورد

مهدی

۱۳۹۶/۲/۲۵
گوشی های گوگل از لحاظ نرم افزاری واقعا یه سرو گردن از گوشی های اندرویدی دیگه بالاترن هم به خاطر اینکه اندرویدخالص روشون نصبه هم اینکه زودتر از گوشی های دیگه اپدیت میشن سخت افزارشونم داره عالی میشه به نظر من بدون هیچ تعصبی گوشی های بهتری نسبت به اندرویدی های دیگه هستن

محسن

۱۳۹۶/۲/۲۵
شاید مهم ترین چیز قیمت مناسب تر باشه ۲۸۰۰برای گوگل پیکسل خیلی بالاس قیمتش باید حد اکثر ۱۸۰۰تا ۲۲۰۰باشه پیکسل هنوز به بلوغ طراحی نرسیده این قیمتای نجومی برای ایفون و سامسونگ شاید بشه ولی برا پیکسل خیر چون هم سابقه کمی داره هم مردم به اسمش به عنوان پرچمدار عادت نکردن لاعقل تو ایران از صد فروشنده یکیش نمیدونه چی هست من یک هفته پیش رفتم رم بخرم برا گوشیم میگفتم کلاس ۱۰ یو ۳میخوام بهم پوزخند میزدنن یعنی این روانیه همچین چیزی وجود نداره ?? اینجوره که پیکسل باس ارزون شه مردم بخرن ببینن برترین گوشی اندرویدی چی هست اندروید یعنی چی