خانهاخبار
راه حل گوگل برای دریافت سریع‌تر آپدیت‌ها در اندروید 8

راه حل گوگل برای دریافت سریع‌تر آپدیت‌ها در اندروید 8

گوگل قصد دارد در Android O کاری کند تا کاربران گوشی‌های اندرویدی غیر گوگلی نیز بتوانند به سرعت آپدیت‌های جدید این سیستم عامل را دریافت نمایند.
۱۳۹۶/۲/۲۳

بی‌شک بزرگ‌ترین مشکل سیستم عامل اندروید به‌روزرسانی کند و دیرهنگام گوشی‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند. به جز گوشی‌های نکسوس و گوگل سایر گوشی‌های اندرویدی همیشه با تاخیر چندماهه به نسخه جدید آپدیت می‌شوند، که علاوه بر عدم رضایت کاربران، امنیت آنها را نیز به خطر انداخته است؛ اما گوگل می‌خواهد این رویه را در Android O تغییر دهد.

image

Project Treble راه حلی است که گوگل برای انتشار سریع‌تر و آسان‌تر به‌روزرسانی‌ها در نسخه 8 اندروید معرفی کرده است. این پروژه به سازندگان اجازه می‌دهد گوشی‌های خود را بدون نیاز به تغییرات متعدد در کد به‌روز کنند.

در حال حاضر بزرگ‌ترین مانع بر سر راه انتشار سریع آپدیت‌ها تغییراتی است که تراشه‌سازان باید در نرم‌افزار جدید ایجاد کند تا آپدیت‌ها به درستی در گوشی‌های مختلف کار کنند. گوگل قصد دارد با Project Treble تغییرات جدیدی که خود در اندروید به وجود می‌آورد را از تغییرات تراشه‌سازان جدا کند به این ترتیب تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیازی ندارند تا برای انتشار آپدیت‌های جدید منتظر تراشه‌سازان بمانند و سریع‌تر خواهند توانست گوشی‌های خود را آپدیت کنند.

image

اگرچه اضافه شده این ویژگی به کم شدن از هم گسیختگی نسخه‌های اندروید کمک زیادی خواهد کرد، نباید به این زودی‌ها منتظر دیدن تاثیراتش باشیم.

شما درمورد اضافه شدن این ویژگی در Android O چه فکر می‌کنید؟ آیا گوگل می‌تواند با Project Treble مشکل به‌روزرسانی دیرهنگام گوشی‌های اندرویدی را حل کند؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ش

۱۳۹۶/۲/۲۴
مباركه داداش، بهت تبريك ميگم كه بالاخره تونستى اندرويد نوقا رو از نزديك ببينى، ولى خب به هرحال متاسفانه دارندگان سامسونگ هميشه ته صفن

محمد

۱۳۹۶/۲/۲۳
بالاخره آنروید 7 برای اس6 مخصوص ایران منتشر شد