خانهاخبار
سیگنال‌های صوتی، راه‌حل جدید اپل برای افزایش مقاومت آیفون‌ها در برابر قطرات آب

سیگنال‌های صوتی، راه‌حل جدید اپل برای افزایش مقاومت آیفون‌ها در برابر قطرات آب

به‌نظر می‌رسد که روش‌های استاندارد موجود برای ضدآب نمودن گوشی‌های آیفون، به اندازه کافی نتوانسته تا شرکت اپل را بابت مقاومت بالای محصولات خود راضی نگه‌دارد. به همین جهت، این سازنده به‌دنبال سازوکاری است که می‌تواند با ارسال سیگنال‌های صوتی، قطرات آب داخل گوشی‌ را تشخیص داده و آن‌را خارج نماید.
۱۳۹۶/۲/۲۰

یک پتنت جدید که در روز پنج‌شنبه منتشر شده است، به سازوکار اختصاصی شرکت اپل برای به خارج راندن قطرات آب از داخل بلندگو و میکروفون گوشی‌ آیفون اشاره دارد. در این پتنت، آمده است که آیفون‌های بعدی از یک پوشش خاص آب‌گریز برای مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب به داخل بلندگوهای دستگاه‌ و یک پوشش خاص آب‌دوست برای خارج‎نمودن آنچه که از مایع به داخل بلندگوها وارد شده است، استفاده می‌کند. این پوشش‌ها در داخل بلندگوها به کار گرفته می‌شود و بدین شکل، اپل اطمینان حاصل می‌کند که آیفون‌های جدید از مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب برخوردار هستند.

برای تشخیص مایع وارد شده و خارج‌نمودن آن از بلندگوها، یک سیگنال صوتی تولید خواهد شد؛ مشابه آن‌را پیش‌تر در نسل دوم ساعت‌های مچی‌هوشمند اپل واچ دیده‌ایم. در این نسل، ساعت‌های هوشمند اپل از قابلیتی با نام Water Eject Mode بهره می‌گیرد که با تولید سیگنال‌های صوتی از یک بلندگوی کوچک، قطرات آب را از داخل دستگاه خارج می‌کند.

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس شرکت اپل در حال‌حاضر به عنوان محصولاتی مقاوم در برابر آب به شمار می‌روند اما هیچ مکانیزمی برای خارج‌نمودن قطرات آب از بلندگوها، میکروفون و درگاه لایتنینگ وجود ندارد و تنها باید مدتی به آیفون خود زمان دهید تا قطرات آب خشک شود. با این‎حال، شرکت اپل با استفاده از ایده توصیف‌شده در این پتنت، ضمن اینکه مقاومت آیفون‎های جدیدی خود را در برابر آب افزایش می‎دهد؛ می‌تواند به فرآیند به خارج‌راندن قطرات آب از داخل درگاه‌های گوشی و بلندگوها سرعت ببخشد.

البته در حال‌حاضر، این ویژگی تنها یک ایده است و لزومی ندارد که در آیفون‌های آینده شرکت اپل به کار گرفته شود. هرچند، امیدواریم که به‌زودی، کوپرتینویی‌ها یک آیفون را با قابلیت مذکور ارائه دهند تا کاربران، نگرانی کم‌تری نسبت به نفوذ قطرات آب به داخل دستگاه خود داشته باشند. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)