خانهاخبار
اچ‌تی‌سی کماکان با کاهش درآمد در فروش گوشی مواجه است

اچ‌تی‌سی کماکان با کاهش درآمد در فروش گوشی مواجه است

شرکت HTC که با مشکل کاهش محبوبیت و خریداران مواجه است نتوانست با خانواده U هم هنوز نتوانسته این مشکل را حل کند.
۱۳۹۶/۲/۱۹

با قدرتمندتر شدن تولیدکنندگان چینی تلفن‌های همراه روز به روز سهم شرکت‌هایی مانند HTC از این بازار کمتر می‌شود. این شرکت خوش سابقه تایوانی که روزهای مطلوبی را پشت سر نمی‌گذارد از انتشار گزارش‌های مالی سه ماهه اول سال 2017 خودداری کرد و در عوض تنها به عمومی کردن درآمد خود در ماه آوریل اکتفا کرد.

طبق این گزارش شرکت اچ‌تی‌سی با کاهش 9 درصدی درآمد در ماه آوریل مواجه شده و همچنین درآمد آنها نسبت به سال گذشته، 6 درصد افت کرده است. کاهش شاخص‌های فروش در حالی که هنوز این شرکت از پرچمدار جدید خود رونمایی نکرده نشانگر این است که تنها گوشی‌های قابل توجه HTC در ماه‌های گذشته یعنی HTC U Ultra و HTC U Play از محبوبیت کافی برای جذب خریداران برخوردار نبودند.

image

این دو گوشی که به عنوان عضوی از خانواده جدید U در زمستان 2017 معرفی شده بودند نتوانستند توجه خریداران و حتی منتقدان را به خود جلب کنند. مخصوصا که به خاطر شایعات منتشر شده و طرح‌های مفهومی، همه منتظر یک گوشی بالارده و منحصربفرد بودند. با گذشت مدت زمان زیادی که از عرضه HTC 10 می‌گذرد و پیشرفت‌هایی که صنعت موبایل در این مدت داشته است، طرفداران این شرکت منتظر پرچمدار این شرکت هستند تا با ویژگی‌های شگفت‌انگیزی که شایع شده است مانند بدنه حساس به لمس، مجددا آن‌ها را سر ذوق بیاورد.

HTC 11، HTC U یا آنطور که اولین بار در شایعات مطرح شد HTC Ocean قرار است دوباره نام این شرکت را بر سر زبان‌ها بیاورد. این محصول از آخرین تراشه کوالکام، اسنپدراگون 835، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و صفحه نمایش QHD بهره می‌برد. اما مهم‌ترین ویژگی آن را می‌توان بدنه حساس به لمسی دانست که با حرکت انگشتان شما یا فشار به بدنه اعمالی مانند تنظیم صدا، گرفتن عکس، جابجایی بین صفحات و برنامه‌های مختلف را انجام دهد. طبق اعلامیه شرکت HTC قرار است کنفرانسی در ۲۶ اردیبهشت ماه برگزار و این محصول در آن زمان معرفی شود.

در کنار معرفی پرچمدار جدید، شرکت اچ‌تی‌سی قصد دارد با فروش یکی از کارخانه‌های تولیدی خود در شانگهای چین هم هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهد و هم با اضافه شدن سرمایه آن را برای پیشرفت در بازار واقعیت مجازی استفاده کند. بازار ابزارهای مربوط به واقعیت مجازی هنوز مانند بازار تلفن‌های همراه اشباع نشده و این شرکت تایوانی با همکاری شرکت Valve توانسته طرفداران زیادی را جذب محصول HTC Vive بکند.

باید دو هفته دیگر صبر کرد تا ببینیم بعد از معرفی نسل جدید پرچمدار این شرکت، نظر کاربران و منتقدین درباره آن چطور خواهد بود. شما چه انتظاری از این شرکت دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

کوروش

۱۳۹۶/۲/۲۱
صحبتت واقعا درسته

کوروش

۱۳۹۶/۲/۲۱
والا بدتر ازینا حقشه ، شرکت کند ذهن و فلجی که از روند بازار درس نمیگیره و همچنان با سیاست های ابلهانش بدون توجه به خواست مصرف کننده به تولید گوشی های بدترکیب ادامه میده باید کلا جمع شه

ads

۱۳۹۶/۲/۲۱
هرچه تعداد عرضه كننده در هر زمينه اي بيشتر باشه به نفع مصرف كننده است چون باعث رقابت بيشتر و در نتيجه افزايش كيفيت و كاهش قيمت ميشه. اميدوارم با منطقي كردن قيمت گوشيهاش بتونه سرپا بمونه

shayan

۱۳۹۶/۲/۲۱
سلام ، من قبلا حدود 3 سال اچ تی سی دیزایر ایکس داشتم ، قبلش هم سامسونگ داشتم ، قبل سامسونگ هم گوشی های دیگه ای داشتم . در حال حاضر هم سامسونگ دارم ، این نشون میده نظری که میخوام بدم بدون تعصبه .
من واقعا کیفیت به معنای واقعی رو در محصولات اچ تی سی تجربه کردم . دوربین 4 مگاپیکسلی که واقعا مقابل 12 مگا پیکسلا استادگی میکرد . عکسایی گرفتم که به هرکی نشون میدم فکر میکنه فوتو شاپه ، خیلی ببخشید یبار از دستم افتاد توی توالت فرنگی قشنگ پر از آب شد ، منم چون وسواس داشتم بازش کردم بردم زیر شیر آب 10 دقیقه کاملا شستمش ، توی دوربینش قشنگ پر از آب بود . باور کنید وقتی آب خشک شد گوشی آخ نگفت . بازم برام کار کرد . در اخر هم واسه اینکه خواستم گوشیمو ارتقا بدم عوضش کردم وگرنه هیچوقت اذیتم نکرد . سی پی یو دو هسته ای بود اما بازی های سنگین مثل نید فور اسپید ماست وانتد و جی تی ای سناندریس رو به راحتی اجرا میکرد . من قدرت وای فای رو با اچ تی سی درک کردم ، آنتن دهی رو با اچ تی سی درک کردم . نمیدونم چرا الان اچ تی سی رو کسی دوست نداره ولی من به شخصه بدجور طرفدارشم .

سمیرا

۱۳۹۶/۲/۲۰
خخخ. اینyhبیکارکجاس پس؟؟ بیاازشرکتی ک توش سهام داری جانانه دفاع کن دیگه.