خانهاخبار
لایت فون، گوشی موبایلی به اندازه یک کارت اعتباری

لایت فون، گوشی موبایلی به اندازه یک کارت اعتباری

استارت‌آپ لایت فون، یک گوشی به همین نام تولید کرده است که احتمالاً کوچک‌ترین اندازه ممکن را دارد، تنها به اندازه یک کارت بانکی! لایت فون یک از بهترین انتخاب‌ها به‌عنوان گوشی دوم است. این گوشی با استفاده از قابلیت انتقال تماس، به گوشی اصلی متصل می‌شود. با آن تنها می‌توان تماس گرفت، نه پیامکی، نه ا‌میلی و نه هیچ چیز دیگری! این فقط یک تلفن است.
۱۳۹۶/۲/۱۸

تلفن‌های همراه در تمام زندگی ما رخنه کرده‌اند: با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که تعدادشان روزبه‌روز بیشتر می‌شود، از موبایل‌مان برای یافتن مسیر در محیط‌های ناآشنا، کسب اطلاعات و ارتباط با سایرین استفاده می‌کنیم. لایت فون، موبایل مینیاتوری جدیدی است که برای افرادی طراحی شده است که از نفوذ موبایل‌ها در تمام شئون زندگی‌شان ناراضی هستند و از موبایل تنها برای برقرای تماس تلفنی استفاده می‌کنند. یعنی تلفن به معنی واقعی کلمه.

لایت فون یا The Light Phone سایزی به اندازه یک کارت بانکی و وزنی کمتر از 40 گرم دارد. شاید بتوان گفت اندازه آن، کوچک‌ترین اندازه‌ای است که بتوان با در دست گرفتن گوشی، از آن استفاده کرد. با این گوشی می‌توان تماس گرفت، تا 9 شماره را ذخیره کرد و از زمان مطلع شد، همین. امکان ارسال پیامک، ای‌میل یا هر چیز دیگری وجود ندارد. نباید فراموش کرد که این موبایل به‌عنوان موبایل دوم کاربرد دارد. برای شروع به‌کار با این گوشی، باید ابتدا آن را به کامپیوتر متصل و اپ مربوطه را دانلود کرد. لایت فون آپدیت می‌شود و آماده اتصال به گوشی اصلی‌تان خواهد بود. پس از ساختن یک شناسه کاربری در اپلیکیشن، باید آن را روی گوشی اصلی نیز دانلود و نصب کرد. حال با ورود به اپلیکیشن در گوشی اصلی با استفاده از شناسه ساخته شده، می‌توان این لایت فون را به گوشی هوشمند اصلی متصل کرد. نحوه اتصال نه با استفاده از بلوتوث –لایت فون اصلاً بلوتوث ندارد- بلکه با استفاده از قابلیت انتقال تماس گوشی اصلی است؛ پس گوشی اصلی باید قابلیت انتقال تماس (call forwarding) را دارا باشد. در واقع برقرای تماس با لایت فون، با همان شماره‌ تلفن گوشی اصلی انجام می‌شود و به شماره دیگری نیاز نیست.

image

البته می‌توان از یک سیمکارت مجزا –با شماره‌ای متفاوت از شماره گوشی اصلی- نیز برای لایت فون نیز استفاده کرد؛ یعنی لایت فون دارای یک درگاه برای سیمکارت است که تحت شبکه 2G GSM کار می‌کند؛ این ویژگی مجانی نیست و هزینه‌ای معادل 5 دلار در ماه برای کاربر به‌همراه دارد. هر چند این کار لایت فون را بدل به یک گوشی‌ مستقل و مجزا از گوشی اصلی می‌کند اما چنین کاربردی علاوه بر این‌که دشوار است -به‌دلیل فقدان لیست مخاطبین یا کانتکت‌ها و فقدان ویژگی ارسال پیامک- با روح ساخت این گوشی نیز در در تضاد است.

image

بر مبنای ادعای شرکت سازنده، باتری لایت فون در حالت آماده به کار تا 3 روز دوام می‌آورد. هم‌چنین سیستم عامل لایت فون نسخه سبک شده‌ای از اندروید است (در سایت شرکت سازنده، اشاره‌ای به ورژن اندروید استفاده شده در لایت فون نشده است). لایت فون در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده است.

لایت فون اولین بار به‌عنوان یک استارت‌آپ در کیک استارتر 2015 معرفی شد و اولین محوله از گوشی‌های تولید شده در ژانویه به دست حامیان مالی آن رسید. اکنون سایر افراد نیز می توانند پیش‌سفارش خود را با هزینه 150 دلار ثبت کنند. احتمالاً لایت فون در اواخر ماه مه به دست خریداران می‌رسد. فعلاً تنها خریداران آمریکایی می‌توانند لایت فون را سفارش بدهند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

GOD BLESS AMERICA

۱۳۹۶/۲/۲۴
هدف سازندگان این گوشی برام مبهمه؛
اگه گوشی ساده طراحی میکنی چرا به یک گوشی هوشمند وابسته اش میکنی؟
به نظرم در مرحله هدف گذاری دچار اشتباه بزرگی شده اند.