خانهاخبار
برترین اپلیکیشن‌های انتقال بی‌سیم اطلاعات بین دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوتر

برترین اپلیکیشن‌های انتقال بی‌سیم اطلاعات بین دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوتر

در این مقاله به معرفی برترین ابزارها در زمینه انتقال اطلاعات بین رایانه و یک دستگاه هوشمند اندرویدی به‌صورت وایرلس می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۲/۱۵

اگر قرار باشد اطلاعات روی گوشی خود را به رایانه انتقال دهید و یا فایلی را از رایانه به دستگاه اندرویدی خود انتقال دهید، چه می‌کنید؟

انتقال اطلاعات از طریق کابل USB از قدیمی‌ترین روش‌ها برای نقل و انتقال اطلاعات بین رایانه و یک تلفن همراه بوده است.

اما استفاده از این روش معایب خاص خود را دارد.

نیاز به همراه داشتن همیشگی کابل، داشتن پورت خالی USB، نیاز به نصب درایور در رایانه، فاصله محدود بین گوشی و رایانه و در برخی اوقات نیاز به سیستم‌عامل خاص، از مهم‌ترین مشکلاتی است که در استفاده از کابل برای انتقال اطلاعات با آن روبه‌رو هستید.

اما راه ساده‌تری هم برای انتقال اطلاعات بین رایانه و دستگاه هوشمند شما وجود دارد.

فقط کافی است یک ارتباط شبکه‌ای بین رایانه و دستگاه هوشمند شما برقرار باشد؛ به‌طور مثال اگر در منزل یا محل کار شما یک مودم وایرلس وجود داشته باشد کافی است رایانه فوق از طریق کابل LAN یا وایرلس و دستگاه اندرویدی شما از طریق وایرلس به شبکه متصل شده باشد. حالا بدون نیاز به اینترنت و تنها از طریق شبکه داخلی به وجود آمده و با استفاده از یک اپلیکیشن ساده می‌توانید نسبت به انتقال اطلاعات بین دستگاه اندرویدی خود و رایانه‌های داخل شبکه با سرعت بالا اقدام کنید.

برای این کار اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که در این مقاله به معرفی برترین ابزارها درزمینهٔ انتقال اطلاعات بین رایانه و یک دستگاه هوشمند اندرویدی به‌صورت وایرلس می‌پردازیم.

AirDroid

قطعاً یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال اطلاعات بین گوشی یا تبلت اندرویدی شما اپلیکیشن Airdroid است.

image

با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن یا تبلت اندرویدی‌تان و اجرای برنامه، یک آی‌پی/پورت به شما نمایش داده می‌شود که با تایپ آن در مرورگر رایانه خود می‌توانید به‌راحتی به محتویات دستگاه هوشمند اندرویدی‌تان به‌صورت بی‌سیم دسترسی داشته باشید و یا فایلهای موردنیاز خود را از روی رایانه به دستگاه هوشمند خود انتقال دهید. البته AirDroid یک نرم‌افزار جامع برای دسترسی به دستگاه هوشمند شماست و قابلیت‌های مهم دیگری را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد که از مبحث این مقاله ما خارج است؛ اما به‌طور خلاصه، امکان دسترسی به دوربین دستگاه هوشمند از راه دور، امکان نمایش صفحه‌نمایش گوشی در رایانه، امکان کنترل تلفن از راه دور توسط رایانه، مکان‌یابی تلفن یا تبلت شما بر روی نقشه، امکان حذف یک‌باره تمامی اطلاعات گوشی از راه دور (مناسب برای هنگامی‌که گوشی سرقت شده)، امکان دسترسی به محتویات و پیامک‌ها و تماس‌ها از هرکجای جهان که باشید (از طریق اینترنت) از مهم‌ترین قابلیت‌های AirDroid است.

image

Sweech

باوجود اینکه نرم‌افزار AirDroid یک نرم‌افزار حرفه‌ای و همه فن حریف برای مدیریت بین گوشی و رایانه است اما اگر فقط دنبال یک نرم‌افزار ساده و سبک برای انتقال اطلاعات بین رایانه و دستگاه اندرویدی‌تان می‌گردید و انتظار عملکرد بیشتری را از آن ندارید؛ اپلیکیشن Sweech یکی از بهترین انتخاب‌های رایگان در این زمینه است.

image

با استفاده از اپلیکیشن Sweech می‌توانید انتقال اطلاعات بین رایانه و دستگاه اندرویدی‌تان را از طریق FTP برقرار کنید.

دسترسی به اطلاعات از طریق FTP یکی از قدیمی‌ترین و آشناترین روش‌ها برای انتقال اطلاعات در کامپیوتر و اینترنت بوده است. Sweech نیز با به‌کارگیری از همین قابلیت، امکان نقل و انتقال اطلاعات را به‌صورت وایرلس و با استفاده از یک IP اختصاصی در داخل شبکه محلی‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد.

البته اگر دستگاه هوشمند شما دارای سخت‌افزار NFC است؛ این اپلیکیشن علاوه بر امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات از طریق FTP به شما این امکان را می‌دهد که از طریق NFC و بدون نیاز به داشتن شبکه‌ی محلی داخلی نسبت به انتقال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم اقدام کنید.

همچنین Sweech می‌تواند یک کد QR منحصر به فرد برایتان تولید کند تا به‌جای تایپ یک آی‌پی که تایپ آن کمی زمان‌بر و خسته‌کننده است تنها با اسکن کردن کد QR برای انتقال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم آماده شوید.

اگر به دنبال یک برنامه ساده و کم‌حجم و برای انتقال فایل‌ها با سرعت بالا هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً اپلیکیشن Sweech را برای یک‌بار هم که شده تست کنید.

image

Amaze File Manager

این اپلیکیشن یک ابزار رایگان و سودمند و البته متن‌باز (Open Source) برای انتقال فایل‌ها خصوصاً فایل‌های با حجم بالا در یک شبکه محلی به صورت بی‌سیم است. روند انتقال اطلاعات Amaze File Manager به صورت دسترسی از طریق FTP است. بدین معنای که تمامی کاربران شبکه به‌راحتی می‌توانند از طریق برنامه‌های مدیریت FTP همانند Filezilla یا دیگر نرم‌افزارهای مدیریت اف‌تی‌پی به‌سرعت نسبت به کپی، انتقال و یا حذف فایل‌ها اقدام کنند.

image

طراحی ساده و محیط کاربرپسند از دیگر خصوصیت‌های این اپلیکیشن رایگان و سودمند است.

بااین‌حال FTP و ظاهر زیبا تنها قابلیت آن نیست. این اپلیکیشن همچنین برای کسانی که قصد دارند فایل‌های سرور سامبا را بر روی یک شبکه به اشتراک گذاشته و به‌صورت بی‌سیم نسبت به دریافت آن‌ها در دیگر دستگاه‌های هوشمند اقدام کنند بسیار مناسب است.

image

Zapya

از زاپیا می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در بین ایرانیان برای انتقال اطلاعات بین چند گوشی از طریق وایرلس نام برد.

image

Zapya از سریع‌ترین ابزار انتقال فایل در جهان از استودیوی برنامه‌نویسی DewMobile برای دستگاه‌های مختلف ازجمله اندروید است که توسط آن قادر خواهید بود با سرعت 2 مگابایت بر ثانیه، یعنی 10 برابر سرعت 3G و تا 40 برابر سریع‌تر از بلوتوث به انتقال فایل به صورت بی‌سیم برای دوستان خود بپردازید. این سرعت حتی تا 10 مگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد. با این اپلیکیشن قادر خواهید بود هر آنچه را که در حافظه اسمارت فون خود دارید با سرعتی بالا ارسال کنید و یا به صورت گروهی به انتقال و دریافت فایل بپردازید. امکان ارسال و دریافت فایل‌ها، برنامه‌ها، بازی‌ها و تمامی اطلاعاتی که بر روی هر دوگوشی شما و طرف مقابل وجود دارد، در برنامه تعبیه‌شده است. علاوه بر این امکان بازی کردن برخی از بازی‌ها در حالت تحت شبکه نیز وجود دارد که لذت استفاده از آن را دوچندان می‌کند.

برای انتقال اطلاعات بین رایانه و دستگاه اندرویدی نیز نسخه تحت ویندوز این برنامه نیز وجود دارد که با نصب آن در رایانه می‌توانید نسبت به انتقال فایل‌ها بین گوشی و رایانه با سرعت بالا و به صورت بی‌سیم اقدام کنید.

image

SHAREit

یکی از بهترین، پرطرفدارترین و نام‌آشناترین نرم‌افزارهای انتقال و دریافت فایل با سرعتی باورنکردنی برای دستگاه‌های اندرویدی است که توسط کمپانی معروف lenovo به صورت کاملاً رایگان در گوگل پلی عرضه شده است.

image

با استفاده از این برنامه‌ی آسان می‌توانید با سرعت بالا به انتقال برنامه، بازی و فایل‌هایی تا حجم چند گیگابایت بدون هیچ‌گونه محدودیت بپردازید!

با استفاده از نسخه ویندوز این برنامه نیز می‌توانید به‌راحتی فایل‌های خود را بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر شخصی خود بدون هیچ‌گونه اتصال کابلی و به صورت بی‌سیم انجام دهید. سرعت انتقال بالا، محیط ساده و کاربرپسند، قابلیت ارسال فایل‌های حجیم و ارسال گروهی فایل‌ها از دیگر امکانات این برنامه است.

image

Portal

اپلیکیشن Portal یک ابزار مفید برای انتقال فایل به صورت بی‌سیم ساخته شده توسط Pushbullet است.

این برنامه اجازه می‌دهد تا کاربران فایل‌های مورد نیاز برای انتقال را با پرتاب کردن به «پرتال» به صورت بی‌سیم از هر کامپیوتری به هر دستگاه تلفنی که اپلیکیشن Portal در آن نصب شده است اقدام کنند.

image

برای انتقال و اشتراک‌گذاری فایل بین کاربران باید تمامی آن‌ها اپلیکیشن پرتال را اجرا، به سایت پرتال مراجعه و QR کد منحصر به فرد را اسکن کنند. سپس می‌توانند از راه دور فایل‌های موردنظر خود را برای سایر دوستان خود ارسال کنند. عملکرد این اپلیکیشن مشابه Zapia و ShareIT است.

image

 

ابزار مورد علاقه شما برای انتقال اطلاعات دستگاه اندرویدی‌تان چیست؟

اپلیکیشن‌های موردنظر خود را که تجربه استفاده از آن‌ها را داشته‌اید؛ در بخش نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

javad eshaghi

۱۴۰۱/۳/۲۳
سلام. من جواد اسحاقی هستم از مشهد. شوهر خواهرم در کانادا اقامت
دایم دارد و من میخواهم سوالاتم را بطور بیسیم به لپ تاپ شوهر خواهرم منتقل کنم. لطفا اسم یک نرم افزار را بنویسید که این نرم افزار بتواند بطور بیسیم فایلهای مورد نیازم را به
لپ تاپ شوهر خواهرم که در کانادا است منتقل کند و بعد اسم یک
نرم افزار را بنویسید که با این نرم
افزار بتوانم نوت بوکم را بطور بیسیم به لپ تاپ شوهر خواهرم که
در کانادا است متصل کنم و بعد چگونه میتوانم مدل لپ تاپ شوهر خواهرم که در کانادا است پیدا کنم چون من میخواهم لپ تاپ شوهر خواهرم را از طریق اینترنت از کانادا بخرم. پاسخ سوالم را به ایمیل من بفرستید javad.eshaghi78@yahoo.com و یا به شماره موبایل ۰۹۳۸۴۹۲۸۱۶۸ واتس آپ بزنید. با تشکر فراوان. جواد اسحاقی از مشهد.

علی

۱۳۹۹/۱/۲۹
دوستان پیشنهاد من airdroid هست واقعا عالی و پیش از حد انتظار خوب هست

مجید

۱۳۹۶/۱۰/۲۰
سلام
خطاب به نویسنده کاملا تحلیل شما غلط است بنده از shariet وzapya وxender استفاده کردم xender از هر دو تا سرعت انتقالش سریعتره و دوما شریت جدیدا نسخه کامپیوتریش مشکل داره دایم در ویندوز ۱۰ قفل می کنه و هنگ می کنه زاپیا جدیدا تبلیغات مخرب داره و سرعتش جدیدا کاهش پیدا کرده است سوم امنیت که زاپیا امنیت نداره و چهارما xender اصلا نیازی به نصب نرم افزار اضافی یا نسب نسخه دسکتاپ نداره گویا نویسنده این مطلب خیلی آماتور به قضیه نگاه کرده است .وگرنه راجب xender اینطوری صحبت نمی کرد .من در گوشی به گوشی و از گوشی به لپ تاپ تست کردم xender خیلی سرعتش بیشتر از شریت و زاپیا است .
امکانات خیلی بهتری دارد و شریت از گوشی به لپ تاپ یا رایانه مشکل داره و نسخه کامپیوتری شریت باگ داره گهگاهی گیر می کنه اجرا نمیشه در حالیxender خیلی راحت فایل ها را از گوشی به لپ تاپ بدون نیاز به نت بدون نیاز به نصب نسخه دسکتاپ از طریق مروگر کروم یا فایرفوکس انتقال داد سرعتش از زاپیا و شریت هم بیشتره نمی دانم چرا برنامه های متنوع معرفی نمی کنه xender بر خلاف زاپیا تبلیغات مخرب نداره و برخلاع شریت نیاز به نصب نسخه دسکتاپ نیست هم از گوشی به گوشی اندروید و آیفون وصل میشه و هم اتصال از گوشی اندروید یا ایفون به لپ تاپ یا کامپیوتر از طریق مرورگر کروم بدن نیاز به نت مثل airdroid تمام قسمت های گوشی مدیریت داری در لپ تاپ عکس و فیلم و موزیک و فایل ها و اسناد و امنیتش بالاتر لز شریت و زاپیا است .من قبلا از گوشی به لپ تاپ شریت خیلی اذیتم می کرد . دائم قطع و وصل میشد برخی وقت ها شریت کامپیوتر در ویندوز ۱۰ روی کلیک می کردم اصلا اجرا نمی شد فقل می کرد. بعد از یک مدت از زاپیا و airdroid استفاده کردم زاپیا خوب بود ولی تبلیغات مخربش خیلی آزارم میداد تا اینکه آقا مجتبی ویژه xender را معرفی کرد. اموزشش را گذاشتم از ان موقع شیفته اش شدم به فامیل و دوستادم دادم استفبال فراوانی کردند از این برنامه شریت و زاپیا فقط اسم بدر کرده اند ادم باید دنبال برنامه های متنوع بود . Xender در ادارات و کافی نت ها خیلی بدرد می خوره چون برای ارسال فایل لز گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ نیازی به نصب نرم افزاراضافی نیست . از طریق مرورگر کروم یا فایرفکوس به گوشی به رایانه وصل میشه فایل ها را در فضای امنیت رد و بدل کنی .تمام قسمت های فایل پوشه ها وعکس

وحید میار

۱۳۹۶/۲/۱۷
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی من از برنامه snap pea برای مدیریت گوشی استفاده میکنم اگه میشه در موردش یه توضیح در اپیکیشن جامع جی اس ام بدید ممنونم از سایت خوبتون

حمید

۱۳۹۶/۲/۱۶
با عرض سلام و تشکر خدمت کارشناس محترم جی‌اس‌ام؛ میشه لطفا بفرمایید کدام یک از این نرم‌افزارها سرعت انتقال فایل بیشتری داره؟ با تشکر