خانهاخبار
آب‌نبات چوبی کماکان پر استفاده‌ترین نسخه اندروید است

آب‌نبات چوبی کماکان پر استفاده‌ترین نسخه اندروید است

هر چند با عرضه پرچمداران جدید با اندروید 7 نوقا به شکل پیش‌فرض، درصد این نسخه رشد کرده است، هنوز آب‌نبات چوبی بیشترین کاربر فعال را دارد.
۱۳۹۶/۲/۱۳

با آغاز هر ماه میلادی گوگل آماری را درباره نحوه توزیع و میزان استفاده کاربران سیستم عامل اندروید به شکل عمومی منتشر می‌کند. این آمار از بررسی تمام دستگاه‌هایی که در ۷ روز گذشته از فروشگاه پلی‌استور گوگل بازدید کرده‌اند استخراج می‌شود.

با پایان یافتن ماه آوریل، آمار مربوط به این ماه نیز منتشر شده و توزیع نسخه‌های مختلف اندروید را بین کاربران نشان می‌دهد. طبق این آمار آخرین نسخه از اندروید، یعنی اندروید نوقا 7.0 یا 7.1 با رشد خیره کننده ۴۵ درصدی نسبت به ماه گذشته توانسته است سهم خود را از ۴.۹ درصد به بیش از ۷.۱ درصد برساند.

در بالای جدول اما رقابت نزدیکی بین اندروید 6 مارشمالو و اندروید 5 آب‌نبات چوبی برای دریافت بیشترین سهم در جریان است که در نهایت نسخه قدیمی‌تر، یعنی آب‌نبات چوبی، با کسب ۳۲ درصد کماکان در جایگاه پر استفاده‌ترین نسخه از سیستم عامل اندروید باقی ماند. در جایگاه بعدی اندروید 6 مارشمالو با ۳۱.۲ درصد قرار دارد که در یک یا دو ماه گذشته و با افزایش گوشی‌های مجهز به این نسخه، احتمالا به بالای جدول صعود می‌کند.

مقام‌های بعدی نیز به ترتیب به اندروید 4.4 کیت‌کت با ۱۸.۸ درصد و اندروید جلی‌بین (4.1، 4.2، 4.3) با ۹.۱ درصد از سهام توزیع نسخه‌های مختلف اندروید می‌رسد.

image

اگر از کسانی هستید که کماکان از دستگاه‌هایی با قدمت بیشتر از ۴ سال استفاده می‌کنید، شاید جالب باشد که بدانید اندروید 4 بستنی نونی هنوز هم ۰.۸ درصد از کاربران را مشغول خود نگه داشته است. در انتها نیز اندروید 2.3 نان زنجیبلی با ۷ سال عمرو کسب ۱ درصد از سهام، قدیمی‌ترین نسخه فعال اعلام شده توسط گوگل محسوب می‌شود.

با اینکه از عرضه عمومی اندروید 7 نوقا بیش از ۶ ماه می‌گذرد، هنوز کمتر از ۱۰ درصد از کاربران اندرویدی از این نسخه استفاده می‌کنند. دلیل اصلی این اتفاق را می‌توان در سیستم به‌روزرسانی و توزیع شرکت‌های تولیدکننده گوشی مانند سامسونگ، الجی، سونی، هواوی و اچ‌تی‌سی جستجو کرد که گاه برای یک به‌روزرسانی ممکن است به چندین ماه نیاز داشته باشند.

در کنار این تاخیر در به‌روزرسانی با عرضه پرچمداران جدید این شرکت‌ها با سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 7 نوقا شاهد رشد استفاده از این سیستم عامل در ماه آوریل بودیم و با فروش بیشتر آن‌ها و پیوستن اچ‌تی‌سی و سونی با پرچمداران جدید خود، میزان استفاده از اندروید 7 نوقا قطعا بیش از پیش خواهد شد.

شما از کدام نسخه از اندروید استفاده می‌کنید و راه حل اصلاح سیستم توزیع نسخه‌های پراکنده اندروید را چه چیزی می‌دانید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علیرضا

۱۳۹۶/۲/۱۷
مارو بگو که یه ساله منتظر آپدیت اندروید 6 واسه Galaxy A7 هستیم هنوز ندادن

مهدی

۱۳۹۶/۲/۱۴
کسی نمیخواد جواب منو بده

H.a

۱۳۹۶/۲/۱۴
داداش گل گفتی مال من که خخخخ j1 هست زورش اومده لالی پاپ بده بیرون واسه این گوشی الان از کیت کت استفاده میکنم.

رسول

۱۳۹۶/۲/۱۳
از شرکت سامسونگ باید پرسید چرا فقط گوشی تولید میکنه و اصلا به فکر اپدیت نیست وقتی گوشی های 2017 این برند هنوز هم با اندروید 6 به بازار عرضه میشه.با این حجم تولید زیاد اندروید رو زیر سوال برده.

مهدی

۱۳۹۶/۲/۱۳
سلام
گوشی من j7 2016 هستش میخواستم ببینم کی اپدیتش میاد واسه انروید ۷ ؟؟