خانهاخبار
چرا اپل بزرگترین برنده 100 روز اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ است؟

چرا اپل بزرگترین برنده 100 روز اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ است؟

دونالد ترامپ چند روز پیش گزارش صد روزه‌ای از عملکرد خود را منتشر کرد. اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که کمپانی اپل برنده اصلی این گزارش بوده است.
۱۳۹۶/۲/۱۲

دونالد ترامپ چند روز پیش گزارش صد روزه‌ای از عملکرد خود را منتشر کرد. اما بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که کمپانی اپل برنده اصلی این گزارش بود. ارزش سهام اپل در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به بالاترین سطح خود رسیده است و این در حالی است که این کمپانی پیش از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، در موضوعات متعددی از جمله رمزنگاری آیفون و مهاجرت با او به مشکل خورده بود.

image

اما فارغ از تمامی اختلافات بین اپل و دولت ترامپ، سهام کمپانی اپل تاکنون بیشترین سود را از ریاست جمهوری دونالد ترامپ نصیب خود کرده است. از زمان ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید تا به امروز، ارزش سهام کمپانی اپل 20 درصد افزایش یافته و اپل را به یکی از ستاره‌های بورس دائوجونز تبدیل کرده است.

همان‌طور که پیش‌تر نوشتم، کمپانی اپل در حال حاضر حدود 250 میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد و وعده‌های معافیت مالیاتی دونالد ترامپ به این کمپانی، توانسته است تا حد بسیار زیادی در بالا بردن سهام کوپرتینویی‌ها موثر باشد؛ به گونه‌ای که رشد سهام اپل حدود 4 برابر از رشد کل بازار بیشتر بوده است. هرچند که بعد اعلام فرمان منع ورود مسلمانان به ایالات متحده در ماه ژانویه، سهام اپل تا حدودی با کاهش مواجه شد، اما این کمپانی به لطف فروش نسبتا خوب آیفون 7 در فصل تعطیلات توانست این ضرر را جبران کند.

image

تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل، نیز در جلسه‌ای که دونالد ترامپ با مدیران کسب و کارهای ایالات متحده برگزار کرد، حضور یافت. برجسته‌ترین اثر این حضور تا به امروز این بوده است که اپل قطعا بزرگترین ذینفع از برنامه دونالد ترامپ برای کاهش نرخ مالیات شرکت‌ها به 15 درصد بوده است. این کاهش نرخ مالیات به اپل اجازه می‌دهد تا بخشی از سرمایه‌های نقد خود که در بانک‌های خارج از ایالات متحده ذخیره شده‌اند را بدون ترس از پرداخت مالیات، به داخل ایالات متحده انتقال دهد. اما حتی افزایش ارزش سهام کمپانی اپل در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، باعث نشده است تا تیم کوک از مخالفت با سیاست‌های نژادپرستانه دونالد ترامپ دست بردارد.

اما صرفا اقدامات دونالد ترامپ در 100 روزه ریاست جمهوری‌اش در افزایش ارزش سهام اپل موثر نبوده است و وارن بافت، سرمایه‌گذار معروف و مالک کمپانی برکشایر هاتاوی، نیز به تازگی بخشی از سهام اپل را خریداری کرده است. اما فارغ از تمامی این فاکتورها، اگر برنامه کاهش مالیات دونالد ترامپ اجرایی شود و آیفون 8 نیز بتواند به فروش دست پیدا کند، ارزش سهام اپل به بالاترین میزان تاریخ این کمپانی خواهد رسید و کوپرتینویی‌ها را دست نیافتنی‌تر خواهد کرد. پیش‌بینی شما چیست؟ 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۶/۲/۱۳
اپل باید یه کاری کنه که همه امکانات خوب مخصوصا باتری برای نسخه پلاس نباشه چون خیلی ها با سایز بزرگش راحت نیستن و ترجیح میدن نسخه معمولی رو بخرن بعد قیمت گزاری هم میتونه خیلی مهم باشه درسته اپل داران مخصوصا تو ایران وضع مالیشون خوبه ولی بلاخره هرکس وقتی بخواد 1000 دلار بر فرض برای آیفون 8 خرج کنه خیلی انتظاراتش هم میره بالا امید وارم نسخه جدید آیفون چیزه باهالی از آب در بیاد

italodance

۱۳۹۶/۲/۱۲
واقعا خجالت کشیدم کسی که جلوی رییس جمهور مردم بایسته کاملا جاهل هست حتی اگر اپل باشد.

لطيف

۱۳۹۶/۲/۱۲
اسامى در تصوير رو نگاه كنين،
چقدر خاكى و بى ادعا. همه مثل هم ??????