خانهاخبار
آیا مایکروسافت از ادامه توسعه ویندوز فون نا امید شده است؟

آیا مایکروسافت از ادامه توسعه ویندوز فون نا امید شده است؟

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید کرده که سیستم‌عامل ویندوز فون به پایان خط رسیده است و باید آن را مرده تلقی کرد.
۱۳۹۶/۲/۱۱

اسنادی که به تازگی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بدست آمده است نشان می‌دهد که خود مایکروسافت نیز دیگر به آینده ویندوز فون امیدی ندارد و باید این سیستم‌عامل را مرده تلقی کرد. در این اسناد که به تازگی منتشر شده‌اند، نام ویندزو فون از لیست سرویس‌هایی که مایکروسافت قصد دارد در آینده روی آنها سرمایه‌گذاری کند، حذف شده است.

image

اما نکته جالب این است  که در گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2017 که مایکروسافت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه داده ، نام ویندز فون در لیست برنامه سرمایه‌گذاری، تحقیق و توسعه مایکروسافت قرار گرفته است؛ اما در گزارش مالی سه ماهه سوم شاهد آن هستیم نامی از ویندوز فون در لیست دیده نمی‌شود.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خود مایکروسافت نیز شکست سیستم‌عامل ویندوز فون را پذیرفته است و شاید به همین دلیل باشد که این کمپانی به تازگی به فروش نسخه‌های «مایکروسافت ادیشن» گلکسی اس 8 روی آورده است. اما اگر فکر می‌کنید مایکروسافت با کنار گذاشتن ویندوز فون، متوجه ضررهای مالی خواهد شد، باید بگویم که کاملا در اشتباهید! زیرا سودی که مایکروسافت از فروش پتنت‌های مرتبط با سیستم‌عامل اندروید بدست می‌آورد، چند برابر پولی است که این کمپانی از منابع فروش گوشی‌های ویندوز فونی کسب می‌کند.

همزمان با کنار گذاشتن ویندوز فون، سرنوشت «سرفیس فون» نیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. زیرا این گوشی قرار بود محصولی استثنایی و با ویژگی‌هایی خاص باشد. اما ممکن است روزی دوباره شاهد بازگشت مایکروسافت به بازار گوشی‌های هوشمند باشیم؛ هرچند این اتفاق قطعا به این زودی‌ها رخ نخواهد داد و قطعا اهالی ردموند ترجیح می‌دهند که با احتیاط بیشتری در بازار گوشی‌های هوشمند حضور داشته باشند. نظر شما در مورد مرگ سیستم‌عامل ویندوز فون چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

hadi

۱۳۹۶/۲/۱۳
یعنی کمپانی ای به عظمت مایکروسافت که کارش برنامه نویسیه نمیتونه بزرگترین ایراد سیستم عامل خودش که کمبود برنامست رو برطرف کنه؟

علیرضا.ح

۱۳۹۶/۲/۱۲
دوست عزیز، قبل از اینکه مایکروسافت سیستم عامل ویندوزفون رو معرفی کنه ، اسم سیستم عامل قبلیش ویندوز موبایل بود که بعدا با تغییر هسته سیستم عامل بروز رسانی شد و اسمشو گذاشت ویندوز فون که الانم به ویندوزموبایل تغییر نام پیدا کرده .

m.j.h

۱۳۹۶/۲/۱۲
تا جایی که ما حالیمونه ویندوز فون دیگه سیستم عامل گوشیای مایکروسافت نیست وبعد از معرفی ویندوز ده و برنامه های یونیورسال سیستم عامل گوشیشو با نسخه دکستاپ یکپارچه کرد و اسمشو گذاشت ویندوز ده موبایل.والانم این بخش زیر مجموعه نسخه دکستاپ کار میکنن پس هروقت مایکروسافت سرمایه گذاری روی نسخه دکستاپ قطع کرد شامل گوشی هاشم میشه

Sina

۱۳۹۶/۲/۱۱
شما یه سرچ در مورد وضعیت ویندوز 10 دسکتاپ
ایکس باکس
هالولنز
پروژه یونیورسال
قرار داد با خودرو سازا
ویندوز 10 کلاود
سرفیس های مختلف
پروژه اسکورپیو
نفوذ آفیس
مایکروسافت هاب
و خیلی کارای دیگه ی مایکروسافت مثل ذخیره سازی اطلاعات روی دی ان ای
توو بینگ مایکروسافت بزن بعدش بیا نظر بده .
حتما از نقطه نظر دیدگاه شما باید توو موزه دنبال محصولات IBM بگردیم

parsa

۱۳۹۶/۲/۱۱
شاید فقط به خاطر اینه که از این به بعد اسم سیستم عاملش قراره windows mobile باشه :|