خانهاخبار
نگران سوختن دکمه همیشه روشن گلکسی اس8 نباشید

نگران سوختن دکمه همیشه روشن گلکسی اس8 نباشید

سامسونگ با دادن پاسخ به کاربرانی که نگران سوختن پیکسل‌های دکمه خانه همیشه روشن در گوشی‌هایشان بودند خیال آن‌ها را راحت کرد.
۱۳۹۶/۲/۱۰

در نسل جدید پرچمداران سامسونگ، یعنی گلکسی اس8 و گلکسی اس8+، دکمه فیزیکی خانه برخلاف نسل‌های گذشته در گوشی‌های این شرکت حذف شده است و جای خود را به کلیدی مجازی داده است. این کلید مجازی که بخشی از نمایشگر دستگاه محسوب می‌شود همیشه روشن است و همین موضوع کاربران را نگران کرده است که این روشن بودن همیشگی باعث آسیب به صفحه نمایش و سوختگی پیکسل‌های آن نشود.

در حالت کلی در صفحات نمایش وقتی یک تصویر بر روی صفحه نمایش در مدتی طولانی به طور ثابت باقی بماند باعث سوختن نمایشگر از داخل و جا ماندن شبحی همیشگی از تصویر بر روی نمایشگر می‌شود. در گذشته برای پیشگیری از وقوع این اتفاق از اسکرین سیورها استفاده می‌شد.

همین مورد باعث سوالات کاربران زیادی شده است و در نهایت نمایندگی سامسونگ در هلند خیال خریداران را در این باره راحت کرده است. یکی از خریداران هلندی گلکسی اس8 درباره این موضوع در توییتر از سامسونگ هلند توضیحات خواست و در جواب اعلام شد که پیکسل‌های مربوط به نوار پایین نمایشگر دارای حالت پرش کردن هستند و به شکل منظم در یک مکان ثابت روشن نمی‌مانند.

image

پرش پیکسل‌ها در صفحات نمایشی که قرار است تصاویر ثابتی را نشان بدهند یک امر ثابت است که پیش از این در ساعت‌های هوشمند نیز استفاده شده بود. در این روش هر با توجه به زمان تعیین شده برای دستگاه و به شکلی آهسته که کاربر متوجه نشود، پیکسل‌های نمایش دهنده تصویر خاموش می‌شوند و پیکسل‌های کناری روشن می‌شوند تا از یکنواختی و آسیب به صفحه نمایش جلوگیری شود.

image

با اینکه در این مدت بعضی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها فناوری پیشنهاد داده بودند که کاربران دکمه خانه را از حالت همیشه روشن خارج و خاموش کنند، اما این توضیح سامسونگ و همچنین بررسی و تایید این ادعا، دیگر جایی برای نگرانی خریداران از این بابت باقی نمی‌ماند تا بتوانند به طور کامل از امکانات موجود در پرچمدار سامسونگ لذت ببرند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

afshin_17

۱۳۹۶/۲/۳۱
2650000

...

۱۳۹۶/۲/۲۰
چون سامی دوست داره

No name

۱۳۹۶/۲/۱۴
سامي بايد با اين فعاليت ها و تبليغات برندش توسط gsm قدر دان اين سايت باشه!!!!!اصلا در تعجبم كه چرا سامي gsm رو كشف نكرده كه در ١٠ مطلب روزانه اي كه ميذاره ٩ تا مطلبش در مورد سامي و دهمي هم ٥٠٪‏ اخرش به سامي ختم ميشه!!!!!!

کاظم

۱۳۹۶/۲/۱۲
اول با جفتش کار کن بعد بگو کدومش خوبه کدومش بده
من هم کمی از اپل بیشتر خوشم میاد تا سامسونگ
اما سامسونگ هم خوب پیشرفت کرده
مگه میشه از صفحه نمایش فوق الاده سامسونگ دست کشید . یا امکاناتی که ساده هست اما اپل نداره چراغ اعلان . اینفرد . حافظه جانبی . اندروید سامسونگ از تمام برندها بهتر هست . اپل تو اپدیت ها ضعیف عمل میکنه باگ زیاد داره تو ایپد ایر 2 که سخت افزارش خوبه مشکلاتی مثل خارج شدن یهویی از برنامه داره . یا بعضی وقتها چرخش صفحه کار نمیکنه
اما تو نوت 3 که هنوز دارمش اصلا همچین مشکلاتی ندیدم اما به نظر من اپل کیفیتش ساختش بهتر هست .
سامسونگ هم کیفیت ساختش داره بهتر میشه تو بقیه موارد سامسونگ عالیه اندروید و صفحه نمایش تاچ فوق الاده ...
در مورد اس 8 بگم که اصلا خوشم نمیاد ازش نه بخاطر قیمتش البته قیمتشم زیاده اما اگه 2 تومن هم بود نمیخریدم منتظر نوت 8 هستم اس 8 خیلی درازه و ابعادش جالب نیست
ابعاد و امکانات نوت 3 رو هیچ کدوم نداره یه جورایی کامله فقط کاش نوت 3پلاس میداد بیرون عالی میشد مثلا فلزی بود و دوربینش بهتر میشد .
من اکثر گوشیا رو داشتم اچ تی سی و سونی و نوکیا و ایفون و هواوی و لنوو ....
دوربین = نوکیا
صدای گوشی با هدفون = اچ تی سی
صفحه نمایش و تاچ و اندروید = سامسونگ
کیفیت ساخت و امنیت = اپل
هواوی = کیفیت ساخت پایین تاچ ضعیف و...
سونی = نرمال + رون بودن
بهترین سایز صفحه نمایش 5.7 اینچ با ابعاد نوت3
نسخه دوم کتابم هم بعدا چاپ خواهم کرد

محسن

۱۳۹۶/۲/۱۱
از اس یک شرو میکردی بلوغ این گوشی رو هم میدیدی.. لوگو هر شرکت هم بخودش مربوطه.. حالا اپل یه سیب گذاشته دلیل نمیشه همه یه چیز مسخره بذارن برا لوگوشون.. شما ک کار نکردی مجبور نیستی نظریه کارشناسانه بدی وقتی نمیدونی چیه.. با اپل حال کن اخبار گوشیای دیگ رو هم کلا نخون ب لولت نمیخورن.. تو خیلی سطحت بالاس