خانهاخبار
طرفداران متعصب صاحب یک واژه اختصاصی در دیکشنری شدند: شیپل

طرفداران متعصب صاحب یک واژه اختصاصی در دیکشنری شدند: شیپل

دیکشنری مریام وبستر واژه Sheeple را رسما به واژه نامه خود اضافه کرده است وآن را با توصیفی از طرفداران متعصب اپل به کار برده است.
۱۳۹۶/۲/۱۰
image

اگر از علاقه‌مندان به تکنولوژی هستید، حتما تاکنون عبارت sheeple به گوشتان خورده است؛ عبارتی که هوادارن متعصب اپل را توصیف می‌کند و در توصیف هوادارانی که غول کوپرتینو را بهتر از قدرتمندتر از رقبا می‌دانند، به کار می‌رود.

به هر حال دیکشنری مریام وبستر اکنون این واژه را رسما معنی کرده است؛ افرادی که مطیع و سازگارند و به‌راحتی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

در این دیکشنری دو مثال برای واژه در نظر گرفته شده است:

اپل کیس باتری برای دوستداران پر و پا قرص آیفون عرضه می‌کند؛ کیسی با برآمده‌گی عجیب که شیپل‌ها با قیمت 99 دلار خریداری می‌کنند.

قدمت این اصطلاح به چند دهه پیش باز می گردد و در واقع تنها برای توصیف طرفداران اپل به کار نمی رود بلکه می تواند برای طرفداران دیگر شرکت‌ها از جمله گوگل و مایکروسافت نیز به کار گرفته شود. برای مثال کیس باتری اپل برای آیفون با داشتن قیمت 99 دلار مسخره به نظر می‌رسد و اگر کسی مدافع سرسخت چنین محصولی باشد شیپل به شمار می‌رود.

به هر حال این عبارت اکنون به دیکشنری زبان انگلیسی اضافه شده است و یک واژه رسمی این زبان است هرچند بهتر است در فضای رسمی از آن استفاده نشود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (24 نظر)

No name

۱۳۹۶/۲/۱۴
واقعا جاي تاسفه كه عوامل gsm از اوقات فراغت زياد بجاي مطالب مفيد و بروز دنبال خراب كردن يك محصول جهاني با اعتبار بالا هستن.
جاي خجالته خانم فاني كه دنبال اين چيزا هستيد!!!!!!!

kiarash

۱۳۹۶/۲/۱۴
درست میگید .. نا گفته نماند اینطور آدما ک بخاطر پز دادن میخرن .. حالا هر محصولی رو ... لذت استفاده از چیزی ک واقعا برای اونا ساخته شده و نیازاشونو برطرف میکنه از دست میدن ... خلاصه ک دنبال چیزی باشیم همیشه ک واقعا به دردمون میخوره !

Pouya

۱۳۹۶/۲/۱۳
نه عزیز من که گفتم منظورم شخص شما نیست منظورم کسانیه که حاضر نیستند ضعف هاش رو قبول کنند شما اگر با اگاهی از ضعف هاش باهاش راحتید که هیچ مشکلی نیست گفتم با این طور ادم ها هیچ مشکلی ندارم چون نیازشون رو اپل براورده کرده ‌با کسانی مشکل دارم که انقدر که به فکر کلاس و پوزشن به فکر نیاز خودشون از گوشی نیستن

kiarash

۱۳۹۶/۲/۱۳
نمیدونم والا ... خلاصه من با اگاهی از ضعف ها و محدودیت هاش انتخابش کردم و میکنم ... وقتی راحتم باهاش دیگه مشکل چیه ؟ =))

محمدعلي بهراميان

۱۳۹۶/۲/۱۲
كار كردم خيلي هم خوب بوده ، خيلي هم امكانات بروزي داره و دوست داشتنيه ولي اپل مثل سرطانه ، بهش مبتلا شي ولت نميكنه !