خانهاخبار
معرفی 5 نرم افزار رایگان و حرفه‌ای برای تهیه اسکرین شات در اندروید

معرفی 5 نرم افزار رایگان و حرفه‌ای برای تهیه اسکرین شات در اندروید

تهیه اسکرین شات از تلفن همراه یکی از کارهایی است که همه ما کم و بیش به آن نیاز پیدا می‌کنیم. هر دستگاه اندرویدی کلیدهای میانبر متفاوتی برای عکسبرداری از صفحه نمایش دارد ؛ فشردن مرتب این کلیدهای ترکیبی هم کاری سخت بوده و هم در دراز مدت ممکن است موجب آسیب دیدن دکمه های فیزیکی دستگاه اندرویدی شما شود ؛ ضمن آنکه پس از تهیه اسکرین شات ، امکانی باری ویرایش تصویر خود ندارید و برای انجام هرگونه ویرایش می‌بایست از اپلیکیشن‌های جانبی دیگر استفاده کنید . نرم افزارهای معرفی شده در این مقاله ، راه‌کارهای ساده و رایگانی برای تهیه اسکرین شات های حرفه‌ای و باکیفیت با امکانات جانبی فراوان است.
۱۳۹۶/۲/۸

تهیه اسکرین شات از تلفن همراه یکی از کارهایی است که همه ما کم و بیش به آن نیاز پیدا می‌کنیم. اشتراک گذاری متن چت یا پیامک‌های دریافت شده ، ثبت رکورد بازی و به اشتراک گذاری آنها با دیگر دوستان ، تهیه راهنمای تصویری آموزشی از یک اپلیکیشن یا بازی و ... همه از مهمترین دلایلی هستند که به تهیه اسکرین شات از صفحه نمایش‌تان نیاز پیدا میکنید.

البته اندروید به صورت پیش‌فرض دارای چنین امکانی هست و معمولا میتوان به راحتی اقدام به تهیه اسکرین شات و گرفتن یک عکس از صفحه نمایش توسط لمس دکمه مخصوص و یا فشردن کلیدهای میانبر اقدام به این کار اقدام کرد .

اما این کار فقط یک عکس تمام صفحه از صفحه نمایش تلفن همراتان برای شما مهیا می کند و هیچ امکان اضافه دیگری را در اختیارتان قرار نمی دهد .

در ادامه به معرفی 5 تا از بهترین اپلیکیشن های حرفه ای و رایگان برای تهیه و اسکرین شات می‌پردازیم :

 

1. Screenshot Easy

اپلیکیشن Screenshot Easy همانطور که از نامش بر می‌آید ، یک راه آسان و ساده برای تهیه اسکرین شات و عکسبرداری از صفحه نمایش دستگاه اندرویدی شماست.

image

امکاناتی همچون تهیه اسکرین شات با استفاده از دکمه شناور مخصوص بر روی صفحه نمایش ، یا تکان دادن گوشی و امکان ذخیره تصاویر با کیفیت بالا در قالب های PNG یا JPG و همچنین امکان برش بخشی از اسکرین شات تهیه شده و ذخیره آن و  قابلیت ذخیره تاریخ و زمان تهیه اسکرین شات و  ذخیره سازی فایل در قالب فشرده ZIP برای اشتراک گذاری راحت چندین تصویر تهیه شده ، از مهمترین قابلیت های این اپلیکیشن است که ابزار تهیه اسکرین شات پیش فرض اندروید در حالت معمول فاقد آن است.

image

 

2. Screenshot Ultimate

اگر همچنان اپلیکیشن معرفی شده قبلی شما را متقاعد نمی‌کند ؛ نرم افزار Screenshot Ultimate ابزار رایگان دیگری برای عکسبرداری از صفحه نمایش و تهیه اسکرین شات از  دستگاه اندرویدی شماست.

image

تهیه اسکرین شات آسان و سریع و باکیفیت بالا از روشهای مختلف از جمله ، تکان دادن گوشی ، دکمه کوچک موجود در نوار نوتیفکشن ، دستورات صوتی کلامی ، قرار دادن انگشت بر روی سنسور مجاورت گوشی ، لمس طولانی دکمه جستجو ، ویجت اختصاصی از قابلیت های مهم این اپلیکیشن به شمار می رود.

همچنین این اپلیکیشن ابزارهای ویرایشی مختلفی همچون قابلیت برش تصویر و یا چرخاندن و ذخیره و به اشتراک گذاری آنها را در اختیارتان قرار میدهد.

image

 

3. Ashampoo Snap

کمپانی معتبر و معروف Ashampoo یک ابزار همه کاره ، کامل و رایگان با نام Ashampoo Snap برای تهیه اسکرین شات‌های با کیفیت از دستگاه هوشمند اندرویدی شما تهیه کرده است . 

این اپلیکیشن پس از تهیه اسکرین شات ، امکانات بیشمار و فراوانی را برای ویرایش تصویر در اختیارتان قرار می‌دهد که شما را از داشتن اپلیکیشنهای ویرایش عکس بی‌نیاز می‌کند.

image

اضافه کردن متن دلخواه ، حذف و سانسور بخشی از اسکرین شات (مثل حذف نام کاربری و یا تلفنی که در اسکرین شات دیده میشود) ، برجسته کردن و های‌لایت کردن بخشی از تصویر برای تاکید بیشتر ، اضافه کردن استیکر و ایموجی‌های مختلف و اضافه کردن فیلترهای مختلف به عکس و یا بزرگنمایی بر روی تصویر و ذخیره سازی فایل نهایی با کیفیت بالا از مهمترین قابلیت های این اپلیکیشن رایگان می‌باشد .

image

 

4. Screenshot Crop & Share

مهمترین قابلیتی که اپلیکیشن Screenshot Crop & Share را از دیگر نرم‌افزارهای مشابه معرفی شده در لیست بالا متمایز می‌کند، آن است که این اپلیکیشن با استفاده از امکان جالبی که در اختیار شما قرار می‌دهد،  می‌توانید محدوده‌ی دلخواه خود را برای عکسبرداری مشخص کنید و سپس اقدام به تهیه اسکرین شات کنید .

image

این کار ساده شما را از ویرایشات بعدی پس از عکسبرداری بی‌نیاز می‌کند . در پایان به راحتی با لمس دکمه اشتراک گذاری می‌توانید تصویر نهایی تهیه شده را با دیگران به اشتراک بگذارید .

image

 

5. Screenshot Touch

همانطور که از نام این اپلیکیشن برمی‌آید با استفاده از Screenshot Touch  پس از عکسبرداری ،  می‌توانید با لمس تصویر ، عبارت و گزینه های مختلفی را برای تاکید بیشتر بر روی عکس و یا حذف و یا سانسور بخشهایی از تصویر بر روی اسکرین شات خود اعمال کنید.

امکاناتی همچون تعریف کلیدهای میانبر ترکیبی دلخواه تلفن همراه و یا تکان دادن گوشی برای عکسبرداری از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن است.

image

اما امکان منحصربه فردی  که Screenshot Touch در اختیارتان قرار می‌دهد و سایر نرم افزارهای معرفی شده در این مقاله فاقد آن هستند ، قابلیت عکسبرداری پس از طی مدت زمان مشخص شده است.

image

بدین منظور پس از فشردن دکمه عکسبرداری از صفحه نمایش ، پس از سپری شدن زمان مشخص شده ، عملیات عکسبرداری انجام می‌گیرد.

هر دستگاه اندرویدی کلیدهای میانبر متفاوتی برای عکسبرداری از صفحه نمایش دارد ؛ فشردن مرتب این کلیدهای ترکیبی هم کاری سخت بوده و هم در دراز مدت ممکن است موجب آسیب دیدن دکمه های فیزیکی دستگاه اندرویدی شما شود ؛ ضمن آنکه پس از تهیه اسکرین شات ، امکانی باری ویرایش تصویر خود ندارید و برای انجام هرگونه ویرایش می‌بایست از اپلیکیشن‌های جانبی دیگر استفاده کنید .
نرم افزارهای معرفی شده در این مقاله ، راه‌کارهای ساده و رایگانی برای تهیه اسکرین شات های حرفه‌ای و باکیفیت با امکانات جانبی فراوان است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۲/۹
من خودم هانر 8 و یکی از آشنایانم 6x داره.
دوتاشون این قابلیت رو دارن!

رضا

۱۳۹۶/۲/۸
مهندس گوشیتون مدلش چیه شبیه نوته

مهمان

۱۳۹۶/۲/۸
وا
در اندروید 6 به بالا و گوشی های هواوی در منوی کشویی بالای صفحه screen shot و screen recording داره !