خانهاخبار
طرح ماکت آیفون 8 که نمایشگر بدون حاشیه را تایید می‌کند

طرح ماکت آیفون 8 که نمایشگر بدون حاشیه را تایید می‌کند

آن‌طور که از شایعات برمی‌آید، در حال حاضر دو مدل آیفون 8 با طراحی متفاوت در حال بررسی در شرکت اپل است که یکی بدنه آلومینیومی دارد و دیگری از شیشه خمیده در جلو و پشت بهره می‌برد. اکنون طرح دیگری منتسب به ماکت پرچم‌دار اپل منتشر شده که استفاده از شیشه را تایید می‌کند.
۱۳۹۶/۲/۴
image

این تصویر نشان می‌دهد که آیفون بعدی اپل از شیشه و فولاد ضدزنگ ساخته می‌شود و نمایشگر آن تقریبا بدون حاشیه است. به‌علاوه در پنل پشتی اثری از اسکنر اثرانگشت نیست که این موضوع احتمال قرارگیری این اسکنر زیر نمایشگر را تقویت می‌کند.

این تصاویر را فردی به نام بنجامین گسکین در توییتر منتشر کرده که ظاهرا نشان‌دهنده شاسی آیفون 8 است که با CNC شکل گرفته. البته مشخص نیست که این آیفون در چه مرحله‌ای از ساخت قرار دارد، چراکه لوگوی اپل هم در پنل پشتی آن مشاهده نمی‌شود.

image

با نگاهی اجمالی به این تصاویر، متوجه می‌شویم که با آنچه پیش‌ازاین از منابع دیگر شنیده‌ایم، تطابق دارد. نکته جالب در این آیفون 8 آرایش عمودی دوربین دوگانه در قاب پشتی است.

همان‌گونه که اشاره کردیم، در تصویر فوق اسکنر اثرانگشت در قاب پشتی دیده نمی‌شود و ممکن است اپل به استفاده از اسکنر اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر در آیفون 8 روی بیاورد. اما همچنان این سوال باقی است که آیا اپل توانایی انجام چنین کاری را دارد یا خیر.

بخش جلویی دستگاه کاملا با نمایشگری سیاه پوشانده شده که ظاهرا خبری از حاشیه در آن نیست. بلندگوی مکالمه هم بالای نمایشگر قرار گرفته و وضعیت دوربین سلفی، سنسورها و بخش‌های دیگر در قاب جلویی قابل تشخیص نیست.

اما به نظر می‌رسد که لبه‌های کناری گوشی از فولاد ضدزنگ پرداخت‌شده ساخته شده که یادآور آیفون 4 است، چراکه آیفون 4 آخرین اسمارت فون اپل بود که در بدنه‌اش فولاد به کار گرفته شده بود. مطابق انتظار، کلیدهای تنظیم میزان صدا و کلید مخصوص سایلنت کردن گوشی در سمت چپ جای گرفته‌اند. سمت راست هم شبیه آیفون‌های فعلی است و کلید پاور و درگاه سیم کارت روی آن قرار دارند. نکته عجیب درباره کلید پاور این است که نسبت به قبل کشیده‌تر شده.

بنجامین گسکین همچنین طرح‌های شماتیک دیگری از آیفون 8 منتشر کرده که بخش‌های مختلف در پنل جلویی و بالا را مشخص می‌کند که در کنار بلندگو، حضور میکروفون ثانویه برای حذف صداهای مزاحم و دوربین سلفی دوگانه را تایید می‌کند. خط قرمز در این تصویر ممکن است نشان‌دهنده محل تمام شدن حاشیه‌ها و ابعاد نمایشگر OLED باشد. این طرح شماتیک به ما می‌فهماند که در نمایشگر یک سوراخ برای اسپیکر جلویی وجود دارد که اگر بخواهیم صادق باشیم، کمی باورنکردنی است.

image

این تصاویر این امید را می‌دهند که طراحی آیفون نسل دهم نسبت به آیفون 7 تحول بزرگی پیدا کند. البته هرگز نمی‌توان با اطمینان گفت که از این تصاویر به طراحی آیفون 8 پی می‌بریم.

مطمئنا این یکی از نمونه‌هایی است که اپل برای آیفون خود در نظر گرفته و مشغول کار روی آن است، اما نمی‌توان گفت که کوپرتینو در نهایت همین طرح را به کار می‌گیرد.

درحالی‌که شایعات متعددی از طراحی آیفون 8 در فضای وب منتشر شده، مشخصات دیگر این دستگاه همچنان مکتوم مانده است. البته از معدود شنیده‌ها درباره این محصول می‌توان به شارژ بدون سیم، 3 گیگابایت رم و نمایشگر 5.8 اینچی OLED با تراکم پیکسلی 521ppi اشاره کرد. پیش‌بینی شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۲/۴
هر کاری میخواد انجام بده بده اما تاچ ایدی را به پشت گوشی منتقل نکنه

mohammad.sh

۱۳۹۶/۲/۴
خودشه ماکت جدید چشم و هم چشمی دوستان و پر کردن جیب اپل

مهدی

۱۳۹۶/۲/۴
طبق سال گذشته که طراحی های آیفون ۷ رو نشون میدادن و آخرش هم همونی شد که میگفتن . فکر کنم آیفون ۸ هم همینه. هرچند نمیشه اطمینان کامل داشت ولی الان دیگه اسرار شرکت ها دیگه سخت پنهان میمونه . به خصوص اپل.

Mohamad Ali Bahramian

۱۳۹۶/۲/۴
اين طرح آزمايشيشه ، آيفون 8 فراتر از اينه :)