خانهاخبار
15 ترفند برای بهبود مصرف باتری در گلکسی اس 8 و 8 پلاس

15 ترفند برای بهبود مصرف باتری در گلکسی اس 8 و 8 پلاس

در این پست از وب‌سایت جی اس ام 15 ترفند برای بهبود مصرف باتری در گوشی‌های Galaxy S8 و +S8 را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.
۱۳۹۶/۲/۴

اگر به سیر تکامل گوشی‌های پرچمدار در سالیان اخیر نگاهی داشته باشیم، می‌بینیم که بخش‌هایی مانند سخت‌افزار و نرم‌افرار در هر دوره بروزرسانی‌های بزرگی را تجربه می‌کنند، اما باتری از جمله بخش‌هایی است که مورد غفلت، و یا بهتر است بگوییم بی‌مهری، کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.

همین روند نیز در سال 2017 ادامه داشته است و گوشی‌هایی که در این سال تا به امروز معرفی شده‌اند، از لحاظ طراحی، صفحه‌نمایش و سخت‌افزار بهبودهای سطح بالایی را تجربه کرده‌اند. اما علی‌رغم تمامی این پیشرفت‌ها، شاهد پیشرفتی چشمگیر در زمینه تکنولوژی باتری گوشی‌های هوشمند نبوده‌ایم.

image

سامسونگ نیز به عنوان یکی از کمپانی‌های فعال در بازار گوشی‌های هوشمند، در سال 2017 از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. گلکسی اس 8 و 8 پلاس جدیدترین پرچمداران این کمپانی کره‌ای هستند که به ویژگی‌هایی مانند نمایشگر 5.8 و 6.2 اینچی و سخت‌افزاری قدرتمند مجهز شده‌اند. طراحی این گوشی‌ها نیز دستخوش تغییر شده است و در آنها با یک زبان طراحی جدید مواجه هستیم.

اما با وجود اینکه تمامی تغییرات و بهبودهای صورت گرفته در خانواده اس 8 سامسونگ، قابل تقدیر هستند؛ اما وقتی می‌بینیم که این گوشی‌ها نمی‌توانند در زمینه قدرت باتری با گوشی‌های میان رده‌ای مانند هوآوی نوا پلاس رقابت کنند، تا حدودی ناامید می‌شویم.

در مقایسه با گوشی‌های نسل قبل، عمر باتری خانواده اس 8 بهبود یافته است. براساس تست‌های وب‌سایت فون‌آرنا، گلکسی اس 8 که با یک باتری 3000 میلی‌آمپری عرضه می‌شود، می‌تواند حدود 8 ساعت و 22 دقیقه شارژ در خود نگهداری کند. نمونه 8 پلاس نیز با یک باتری 3500 میلی‌آمپری توانست در تست باتری فون‌آرنا 8 ساعت دوام بیاورد.

در حالی که این مقادیر را می‌توان با کمی اغماض، خوب و یا عالی دانست، اما وقتی بدانیم که نسخه‌های 2017 گوشی‌های سری A سامسونگ حتی توانسته‌اند به رکورد 11 ساعت نیز برسند، ترجیح می‌دهیم که در مورد باتری خانواده اس 8 با کمی تردید سخن بگوییم.

باتری گوشی‌های گلکسی اس 8 و 8 پلاس بسته به نوع استفاده می‌توانند یک روز کامل برایتان بازدهی داشته باشند. اما ترفندهای نیز وجود دارد که می‌توان زمان پایداری باتری این گوشی‌ها را افزایش داد. در این پست از وب‌سایت جی اس ام 15 ترفند برای بهبود مصرف باتری گوشی‌های گلکسی اس 8 و 8 پلاس را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شما ممکن است که پیش از این با برخی از این ترفندها آشنایی داشته باشید، اما برخی از آنها نیز برایتان جدید خواهند بود.

۱. استفاده از تم مشکی

استفاده از یک تم مشکی باعث بهبود مصرف باتری گوشی‌های سامسونگ خواهد شد. به خاطر طراحی خاص نمایشگرهای سوپر امولد سامسونگ، رنگ‌های روشن به مقدار انرژی بیشتری نیاز دارند و در نتیجه می‌توانند شارژ باتری را در زمان کوتاه‌تری خالی کنند. برای تغییر تم پس زمینه باید به بخش Settings > Wallpapers and themes بروید.

            

image

۲. تغییر میزان روشنایی خودکار

در گوشی‌های سامسونگ می‌توانید میزان روشنایی نمایشگر را بصورت دستی تنظیم کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد که در عین تطبیق روشنایی نمایشگر با نور اطراف، کنترل حداکثر میزان روشنایی به دست شما باشد. هرچقدر که سایز نمایشگر گوشی بزرگتر باشد، به تبع مقدار انرژی بیشتری را نیز طلب می‌کند، بنابراین تغییر میزان روشنایی خودکار یکی از بهترین ترفندها برای بهبود مصرف باتری محسوب می‌شود.

image

۳. خاموش کردن حالت Always On بودن نمایشگر

نمایشگر Always On یکی از قابلیت‌هایی جدیدی است که به تازگی به گوشی‌های پرچمدار سامسونگ افزوده شده است. اما این قابلیت در عین مفید و کاربردی بودن، می‌تواند میزان مصرف شارژ باتری را نیز افزایش دهد. با خاموش کردن حالت Always On بودن نمایشگر می‌توانید از حواس‌پرتی‌های موقع کار نیز جلوگیری کنید. برای خاموش کردن ویژگی Always On به بخش Settings > Lock screen and security مراجعه کنید.

image

۴. استفاده از App power monitor

با استفاده از قابلیت App power monitor می‌توانید نرم‌افزارهایی که به مدت 3 روز از آنها استفاده نمی‌کنید را خاموش کنید. این کار باعث بهبود مصرف باتری خواهد شد. برای انجام این کار به صورت دستی نیز به بخش Settings > Device maintenance > Battery بروید.

image

۵. استفاده از لانچرهای گیمینگ

گیم لانچرها از جمله قابلیت‌هایی هستند که از زمان معرفی خانواده اس 7، همراه با گوشی‌های پرچمدار سامسونگ عرضه می‌شوند. با استفاده از این لانچرها می‌توانید میزان مصرف باتری را در هنگام بازی کاهش دهید. Game Tuner نیز از جمله اپلیکیشن‌هایی است که توسط سامسونگ ساخته شده است ولی بصورت پیش‌فرض همراه با گلکسی اس 8 عرضه نمی‌شود و باید آن را از گوگل پلی دانلود کنید. با استفاده از Game Tuner می‌توانید رزلویشن و میزان فریم‌های هر بازی را تغییر دهید تا میزان مصرف شارژ باتری کاسته شود.

image

۶. خاموش کردن قابلیت Smart Stay

«Smart Stay» از جمله ویژگی‌های نرم‌افزاری بسیار جالبی است که در گلکسی اس 8 قرار گرفته است. در صورت فعال کردن حالت Smart Stay، موقعی که دستگاه را روبروی خود قرار داده‌اید و به نمایشگر نگاه می‌کنید، صفحه‌نمایش بصورت خودکار روشن باقی می‌ماند و خاموش نخواهد شد.

در حالی ویژگی Smart Stay، قطعا یکی قابلیت‌های نرم‌افزاری شاخص خانواده اس 8 است، اما میزان مصرف باتری را نیز افزایش می‌دهد. برای خاموش کردن حالت Smart Stay، به بخش Settings > Advanced Features > Smart Stay مراجعه کنید.

image

۷. تغییر زمان Screen Timeout

تغییر زمان Screen Timeout یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای بهینه‌کردن مصرف باتری محسوب می‌شود. اگر نمایشگر دستگاه برای مدتی طولانی روشن باشد، در حالی که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، میزان مصرف باتری نیز افزایش خواهد یافت. اگر می‌خواهید مصرف باتری بهینه‌تری داشته باشید، زمان تایم اوت شدن نمایشگر را روی 30 ثانیه و یا 1 دقیقه قرار دهید.

image

 

۸. کاهش رزلویشن نمایشگر

واضح است که هرچقدر رزلویشن نمایشگر بالاتر باشد، میزان شارژ بیشتری را نیز طلب خواهد کرد. در گوشی اس 8 می‌توانید رزلویشن نمایشگر را روی 3 حالت HD+، FHD+ وWQHD+ تنظیم کنید. گوشی‌های اس 8 بصورت پیش‌فرض روی رزلویشن FHD+ تنظیم می‌شوند. می‌توان گفت که این میزان از رزلویشن برای کارهای عادی کفایت خواهد کرد و اگر می‌خواهید ویدئوها و یا بازی‌هایی با کیفیت بالا اجرا کنید، بهتر است به سراغ رزلویشن WQHD+  بروید. در مواقعی نیز که احساس کردید باید مصرف باتری را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید، گزینه رزلویشن HD+ نیز پیش روی شما خواهد بود. برای تغییر رزلویشن نمایشگر به Settings > Display > Screen resolution مراجعه کنید.

image

 

۹. خاموش کردن NFC

NFC از ویژگی‌هایی است که لااقل برای ما ایرانی‌ها کاربرد چندانی ندارد. اگر از سرویس‌هایی مانند سامسونگ پی استفاده نمی‌کنید و از طرفی هم برای انتقال فایل و دیتا، NFC برایتان کاربردی ندارد، بهتر است که آن را روی حالت خاموش قرار دهید. هرچند که میزان مصرف باتری توسط NFC شاید به حدود 1 درصد برسد، اما همین درصدهای کوچک در کنار هم می‌توانند مصرف شارژ دستگاه را افزایش دهند. برای خاموش کردن قابلیت ان اف سی می‌توانید از مسیر Settings > Connections اقدام کنید. خاموش کردن NFC از طریق منوی کشویی دستگاه نیز امکان‌پذیر است.

image

۱۰. خاموش کردن نشانگر LED

نشانگر LED از جمله قابلیت‌هایی است که می‌تواند کاربر را از نوتیفیکشن‌های جدید آگاه کند. این ویژگی علی‌رغم مفید بودن در پاره‌ای از اوقات، می‌تواند باعث حواس‌پرتی و تا حدودی افزایش مصرف باتری شود. برای خاموش کردن نشانگر LED باید مسیر Settings > Display > LED indicator را دنبال کنید.

image

۱۱. خاموش شدن خودکار نمایشگر در مواقع خاص

قابلیت Keep screen turned off ممکن است بصورت پیش‌فرض روی دستگاه‌های اس 8 و 8 پلاس فعال شده باشد، اما بهتر است که از طریق مسیر Settings > Display > Keep screen turned off از روشن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در صورت فعال کردن این قابلیت، دستگاه بصورت خودکار می‌تواند تشخیص دهد که اکنون در چه حالتی قرار دارد (مثلا درون جیب یا کوله پشتی) و نباید بصورت خودکار هیچ عملی، مانند برقراری تماس‌های تصادفی، را انجام دهد. فعال کردن قابلیت Keep screen turned off علاوه بر اینکه از برقراری تماس‌های اتفاق و تصادفی با افراد جلوگیری می‌کند، میزان مصرف باتری را نیز بهبود می‌دهد.

image

۱۲. خاموش کردن قابلیت اسکن دستگاه‌های نزدیک

هر کاربر بعد از خاموش کردن بلوتوث فکر می‌کند که دستگاه دیگر از آن استفاده نمی‌کند؛ اما فارغ از اینکه سرویس‌های زیادی هستند که حتی با وجود خاموش بودن بلوتوث همچنان از آن استفاده می‌کنند. در صورت فعال بودن قابلیت «Nearby device scanning» دستگاه بصورت خودکار و دائم، به جستجوی دیوایس‌های نزدیک اقدام می‌کند که این خود می‌تواند افزایش مصرف شارژ دستگاه را سبب شود. برای خاموش کردن این ویژگی، مسیر Settings > Connections > More connection settings را دنبال کنید.

image

۱۳. مشخص کردن نرم‌افرارهای مجاز برای استفاده از موقعیت مکانی

نرم‌افرارهای زیادی هستند که می‌خواهند به موقعیت مکانی دستگاه دسترسی داشته باشند. دسترسی دادن به تمامی اپلیکیشن‌ها برای استفاده از موقعیت مکانی علاوه بر خطرات امنیتی، می‌تواند مصرف باتری را نیز افزایش دهد. اما برای کاهش مصرف باتری توسط موقعیت مکانی، می‌توانید مسیر Settings > Connections > Location را دنبال کنید و سپس Locating method را روی Phone only قرار دهید.

image

۱۴. خاموش کردن اسکن وای‌فای و بلوتوث

در مواقعی که نمی‌خواهید از وای‌فای و بلوتوث استفاده کنید، بهتر است که قابلیت اسکنینگ آنها را غیرفعال کرده و میزان مصرف باتری را کاهش دهید. اسکنینگ وای‌فای و بلوتوث می‌تواند در افزایش دقت موقعیت مکانی تاثیرگذار باشد، اما مواقعی که موقعیت مکانی خاموش است، به تبع ضرورتی هم برای روشن مانده قابلیت اسکنینگ وای و بلوتوث وجود ندارد.

image

۱۵. غیرفعال کردن ژست‌ها

در گلکسی اس 8 و 8 پلاس می‌توانید به ژست‌های متعددی دسترسی داشته باشید، که البته اغلب آنها چندان هم کاربردی نیستند و روشن مانده این ژست‌ها باعث افزایش مصرف شارژ نیز خواهد شد. برای غیرفعال کردن ژست‌ها، مسیر Settings > Advanced Features را دنبال کنید.

image

شما چه ترفندهای دیگری را برای بهبود مصرف باتری می‌شناسید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (26 نظر)

محمود

۱۳۹۸/۱۰/۵
سلام خوبید خسته نباشید آقا من گوشیم samsung J7Proهست خیلی مصرفش بالاعه تو رو خدا بگید چیکار کنم خیلی شارژ سریع تموم میشه

علی

۱۳۹۸/۱۰/۵
سلام خسته نباشید ببخشید گوشی من سامسونگ J7 Proهست این کارارد انجام دادم بازم باتریش زود خالی میکنه پیش هر کسی هم میبرمش میگه چیزیش نیست لطفا راهننمایی کنید بگید چیکار کنم??

امیرمحمد

۱۳۹۸/۴/۲۱
خوب اگه بخاییم این کارارو بکنیم بهتر بود گوشی نوکیا میگرفتیم

طاها

۱۳۹۷/۴/۱۷
سلام من galaxy s9 دارم من اگه با گوشی بازی نکنم شارژ رو یک روز نگه میداره ولی اگه بازی کنم حدود ۳ یا ۴ ساعته خالی میشه چیکار کنم؟

امیرحسین

۱۳۹۷/۲/۱۱
دقیقا منم سه روز پیش آپدیت کردم گند خوردِ به گوشی همش شارژ خالی میکنه.همه چیه گوشی عااالی بود ولی خراب شد ! این پنجمین گوشی سامسونگی که میخرم همشون همین مشکل رو دارن تا آپدیت میکنی شارژ نگه نمیداره