خانهاخبار
فروردین و مهرماه هر سال منتظر به‌روزرسانی‌های بزرگ ویندوز باشید

فروردین و مهرماه هر سال منتظر به‌روزرسانی‌های بزرگ ویندوز باشید

مایکروسافت به جای عرضه سیستم عامل جدید قصد دارد سالی دو بار Windows 10 را به‌روزرسانی کند.
۱۳۹۶/۲/۱

بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار، دومین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 با نام Creators Update منتشر شد.

سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد که برای دو به‌روزرسانی گسترده و بزرگ در سال 2017 برنامه‌ریزی می‌کند و حالا به اولین وعده خود عمل کرده است. به‌روزرسانی دوم 2017 هم در حال توسعه است و احتمالا باید آن را در ماه سپتامبر، شهریور-مهر، ببینیم.

اما طبق اعلام مایکروسافت این برنامه‌ریزی قرار است عملکردی مداوم شود و این شرکت برای سال‌های آینده هم همین روند را ادامه بدهد. طبق این برنامه در ماه مارس و سپتامبر هر سال، مایکروسافت ویژگی‌های جدیدی در قالب یک بسته به‌روزرسانی بزرگ منتشر می‌سازد و تا ۱۸ ماه برای هر کدام پشتیبانی ارائه می‌کند.

image

بر این اساس و طبق مواضع مایکروسافت بعد از عرضه ویندوز 10، باید تا اطلاع ثانوی این سیستم عامل را آخرین نسخه ویندوز بدانیم. با توجه به اینکه سیستم عرضه ویندوز 10 برخلاف سیستم عامل‌های پیشین به سمت عرضه به شکل خدمات و سرویس‌ها حرکت می‌کند، بعید است که حداقل در چند سال آینده خبر رسمی‌ای درباره ویندوز 11 یا هر سیستم عامل دسکتاپ دیگری از سمت مایکروسافت به گوش برسد.

در حال حاضر مایکروسافت هیچ اطلاعات رسمی‌ای از به‌روزرسانی بعدی ویندوز منتشر نکرده است. اما در هفته گذشته اولین دسته از اعضای حلقه داخلی سریع، که وظیفه بررسی ویژگی‌ها و عملکرد نسخه‌های جدید ویندوز را دارند، توانستند به اولین نسخه آزمایشی این ویندوز، با کد رمز Redstone 3، دسترسی پیدا کنند.

image

به‌روزرسانی بزرگ سوم ویندوز 10 احتمالا به قابلیتی با نام power throttling مجهز خواهد بود که با محدود کردن دسترسی برنامه‌هایی که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند، مصرف باتری و عملکرد سیستم عامل را بهبود می‌بخشد. همچنین انتظار داریم نوار People برای ارتباط سریع‌تر با مخاطبان، که قرار بود با به‌روزرسانی Creator منتشر شود، در Redstone 3 به ویندوز برگردد.

از دیگر ویژگی‌های احتمالی Redstone 3 می‌توان به پروژه Neon اشاره کرد. مایکروسافت قصد دارد زبان طراحی ویندوز ۱۰ را با استفاده از پروژه نئون ارتقا بدهد. تا به حال تصاویری از این پروژه لو رفته است که تغییر مجدد منوی استارت و همچنین اضافه شدن بیشتر منوهای شفاف را به راحتی می‌توان در آن‌ها تشخیص داد.

ماه آینده مایکروسافت کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان خود را در شهر سیاتل آمریکا برگزار می‌کند. این کنفرانس اولین کنفرانس رسمی این شرکت بعد از به‌روزرسانی Creators خواهد بود و احتمالا اولین جایی که اطلاعات رسمی و جدیدی از Redstone 3 منتشر می‌شود.

شما توانستید دومین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز ۱۰ را نصب کنید؟ نظرتان درباره عملکرد سیستم بعد از Creators Update چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

امین

۱۳۹۶/۲/۱۰
دو روز که باهاش کار کنی دیگه ویندوز۷ بهت حال نمیده
آپدیت رو هم میتونی خیلی راحت قطع کنی که خود به خود آپدیت نکنه

n.ii.m.a

۱۳۹۶/۲/۵
اگر ویندوز را از شرکت هایی مثل پرند تهیه کنیم, آیا امکان دریافت آپدیت های بعدی از طریق Windows Update وجود دارد؟

علی

۱۳۹۶/۲/۲
دوستان ویندوز 7 دارم و میخوام به 10 کوچ کنم دوست ندارم خودش خودش رو آپدیت کنه و اینکه نمیدونم از نظر باگ در چه حالی هست و کلا لذت بخشه یا نه لطفا از تجربه کاربریتون برام بنویسید که این نسخه آخر خوبه و ارزش داره یا نه؟ در ضمن هرکی میگه 10 رو نصب کنم + بده هرکی هم میگه ویندوز 7 بهتره - بده مرسی از همه

فرهاد

۱۳۹۶/۲/۱
فقط ویندوز 7 اصلا هیچ دلیلی نمی بینم که 10 نصب کنم

alireza

۱۳۹۶/۲/۱
پروژه neon از چند هفته پیش شروع شد!!! عقب هستید
الان برنامه های groove music و movie و دراپ باکس و... از این زبان طراحی جدید استفاده میکنن