خانهاخبار
گوگل کروم به قابلیت Ad-Blocking مجهز می‌شود

گوگل کروم به قابلیت Ad-Blocking مجهز می‌شود

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که گوگل قصد دارد قابلیت بلاک کردن تبلیغات مزاحم (Ad-Blocking) را به مرورگر کروم بیافزاید.
۱۳۹۶/۲/۱

استفاده از افزونه‌های بلاک کردن تبلیغات مزاحم (Ad-Blocking) بین کاربران بسیار رواج یافته است و افزونه‌های متعددی نیز برای مرورگرهای مختلف ساخته شده است. اما روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داده است که کمپانی گوگل قصد دارد قابلیت Ad-Blocking را بصورت پیش‌فرض به مرورگر گوگل کروم بیافزاید. هرچند که این کار باعث کاهش ناچیز درآمدهای تبلیغاتی این کمپانی خواهد شد، اما قطعا می‌تواند تجربه کاربری بهتری را برای کاربران مرورگر کروم رقم بزند.

image

قابلیت Ad-Blocking بصورت پیش‌فرض روی مرورگرهای کروم نسخه دسکتاپ و موبایل وجود خواهد داشت. البته گوگل هنوز بصورت رسمی این خبر را تایید نکرده است اما انتظار می‌رود که تا چند هفته آینده، این خبر رسما توسط مانتین ویویی‌ها نیز تایید شود. هرچند امکان منصرف شدن گوگل از افزودن چنین قابلیتی به مرورگر کروم نیز امری محتمل خواهد بود.

از جمله تبلیغاتی که توسط Ad-Blocker مرورگر کروم بلاک خواهند شد می‌توان به پخش خودکار ویدئوهای تبلیغاتی به همراه صدا، پاپ‌آپ‌ها و تبلیغات پاپ آپی قبل از مشاهده صفحه اصلی سایت اشاره کرد. روش‌های تبلیغاتی که گوگل از آنها استفاده می‌کند، تا حدودی با روش‌های نام برده شده در بالا متفاوت هستند و Ad-Blocker کروم بیش از همه تبلیغ‌دهندگان شخص ثالث را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

Ad-Blocker مرورگر گوگل به این صورت عمل خواهد کرد که اگر مثلا یک تبلیغ آزار دهنده و غیرقابل قبول (از نظر گوگل) در یک وب‌سایت دیده شود، تمامی تبلیغات موجود در آن صفحه وب بلاک خواهند شد. بنابراین مدیران وب‌سایت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که تبلیغات موجود در وب‌سایت‌شان، جزو موارد ممنوعه نیست و توسط Ad-Blocker مرورگر کروم بلاک نمی‌شود.

تلاش گوگل برای افزودن قابلیت بلاک کردن تبلیغات مزاحم به مرورگر کروم را شاید بتوان در بازار رو به رشد استفاده از Ad-Blocker های شخص ثالث جستجو کرد. با توجه به اینکه در حال حاضر مروگر کروم محبوب‌ترین مرورگر دنیای وب است و سهم بسیار زیادی از بازار را در انحصار خود دارد، افزودن قابلیت Ad-Blocking به این مرورگر بصورت پیش‌فرض می‌تواند بازار افزونه‌های شخص ثالث را به کسادی بکشاند.

درآمد گوگل از منابع تبلیغاتی در سال 2016 حدود 60 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و این کمپانی باید اطمینان حاصل کند که افزودن قابلیت Ad-Blocking باعث کاهش درآمدهای تبلیغاتی‌اش نخواهد شد. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

alireza

۱۳۹۶/۲/۱
اج هم به این قابلیت مجهز میشه
صرفا جهت اطلاع