تست همراه اول

سرویس خبر
1 اردیبهشت 1396 ساعت 19:11
1 نظر

2018 Lexus NX

لکسوس NX مدل 2018 ؛ خداحافظی همیشگی با NX200t

با معرفی مدل 2018 شاسی بلند Lexus NX در نمایشگاه خودرو شانگهای، این خودرو پرفروش ژاپنی وارد چهارمین سال زندگی‌اش شد.

NX، که این روزها به لطف واردات انبوه ایرتویا فروش بسیار خوبی را در ایران تجربه می‌کند، محصول اواخر 2014 است. لکسوس برای ساخت این خودرو (ازجمله در شاسی) از برخی قطعات تویوتا روفور استفاده کرد اما با این حال اکثر جزییات آن از تعلیق و پیشرانه بگیرید تا استایل خودرو و نمای داخلی همگی منحصر به این خودروست. بعد از گذشت 4 سال حالا NX برای مدل 2018 خود بروزرسانی شده است.

NX 2018 تغییرات ظاهری خاصی ندارد و تنها قسمت بالایی جلوپنجره و طراحی سپرهایش جدید است. همچنین برای چراغ‌های جلو، لکسوس مانند مدل LC کوپه، از سه پروژکتور بهره گرفته است که البته بصورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در قسمت عقب نیز چراغ‌ها، سپر و دیفیوزر زیرین آن مجددا طراحی شده است. مدل‌های هیبریدی NX نیز از این به بعد، سپر عقب کاملا متفاوتی دارند.

در کابین، مهم‌ترین خبر لکسوس برای هوادارانش تغییر مانیتور کنسول است؛ مدل‌های فعلی NX مانیتور 7 اینچی دارند اما مدل 2018 آن به مانیتور استاندارد 10.3 اینچی مجهز است. سیستم تهویه و دریچه‌ها نیز کاملا تغییر کرده است و سرنشینان عقب حالا می‌توانند دمای دلخواهشان را برای سیستم تهویه انتخاب کنند. همچنین تمامی کلیدهای کنسول به همراه اهرم دنده و دستگیره درب‌ها به روکش متالیکی براق مزین هستند درحالیکه کلیدهای سیستم صوتی و کلید پنجره‌ها روکش مشکی دارند.

در NX 2018 هم صفحه تاچ کنسول و هم محفظه شارژر وایرلس بزرگتر شده‌اند تا استفاده از آنها راحت‌تر باشد. برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان، NX 2018 به سیستم بازشدن هوشمند درب صندوق مجهز است. اگر سوئییچ خودرو همراهتان باشد و پای‌تان را به سنسور تعبیه شده در زیر سپر عقب نزدیک کنید، درب صندوق باز خواهد شد. برخی دیگر از تجهیزات این ژاپنی عبارتند از:

  • Active Sound Control یا اختصارا ASC : شبیه‌سازی صدای پیشرانه به کمک اسپیکرهای خودرو
  • Adaptive Variable Suspension یا اختصارا AVS : برای کنترل الکترونیکی تعلیق خودرو
  • Pre-Collision System یا اختصارا PCS : برای پیشگیری از تصادف
  • Intelligent Clearance Sonar یا اختصارا ICS : سنسورهای پارک جلو و عقب به همراه ترمز اضطراری
  • Dynamic Radar Cruise Control : کروز کنترل هوشمند
  • Lane Departure Alert یا اختصارا LDA : سیستم هشداردهنده تغییرلاین
  • Automatic High Beam : چراغ‌های جلو با سیستم نوربالا اتومات

در قسمت فنی، لکسوس با تغییر نام مدل استاندارد NX، هوادارانش را غافلگیر کرد. همانطور که می‌دانید نسخه استاندارد این خودرو تاقبل از این NX200t نام داشت اما لکسوس در مدل 2018 نامش را به NX300 تغییر داده و حتی پسوند t را از روی نام این خودرو برداشته است تا شیوه نامگذاری این مدل با سایر محصولاتش (که انجین توربوشارژ دارند ولی در نامشان حرف t نیست) یکسان باشد. همچنین باید منتظر باشیم که تاقبل از شروع سال 2018 تمامی محصولات لکسوس که در نامشان حرف t وجود دارد، مانند GS200t و RX200t، با شیوه جدید لکسوس نامگذاری شوند.

بیشتر بخوانید:

معرفی لکسوس GS200t در ایران

معرفی لکسوس RX200t در ایران

همچون گذشته، پیشرانه استاندارد این خودرو همان پیشرانه 2.0 لیتری توربوست که حالا در سینه NX300 می‌تپد. مدل هیبریدی NX نیز نامش تغییری نکرده و همچنان او را با NX300h صدا می‌زنند! پیشرانه ان هیبریدی همان پیشرانه 2.5 لیتری سابق است که با کمک 2 موتورالکتریکی کار می‌کند. اطلاعات کامل‌تر NX 2018 در نیمه دوم 2017 منتشر می‌شوند پس همچنان باید منتظر باشیم. NX 2018 به احتمال زیاد از اواخر پاییز 96 در بازار ایران نیز قابل خریداری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

قیمت انواع خودروهای ژاپنی در بازار

آخرین شرایط فروش اقساطی لکسوس

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما، خبرهایی هست که شما از آن بی‌خبرید!



  1 اردیبهشت 1396
22377 بازدید
1 نظر
3.50
  10 رای
نظرات کاربران

در حال بارگذاری