خانهاخبار
جیپ گرند چروکی؛ قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان

جیپ گرند چروکی؛ قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان

نیویورک 2017: جیب با رونمایی نسخه جدیدی از گرند چروکی، با نام Trackhawk، آماده عرضه یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی بلندهای جهان است.
۱۳۹۶/۱/۲۸

مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین رونمایی‌های امسال اتوشو نیویورک اکثرا در غرفه خودروسازان آمریکایی بود. با اینکه چلنجر دیمون 840 اسبی رکورد قدرت و سرعت را در میان خودروهای آمریکایی شکست، در غرفه جیپ نیز اتفاق مهم دیگری درحال رخ‌دادن بود. قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این کمپانی رونمایی شد: جیپ گرند چروکی مدل Trackhawk.

Trackhawk یا شاهین پیست بهترین توصیف برای این آمریکایی است. مهندسان جیپ برای ساخت این خودرو از فرمول ساده‌ای استفاده کرده‌اند: ترکیب شاسی گرند چروکی با پیشرانه قدرتمند Challenger Hellcat منجر به ساخت خودرویی شده است که سرعت‌سنج آن به‌جای 200 حالا تا 320 کیلومتر برساعت درجه‌بندی شده که البته حداکثر سرعت رسمی آن بیشتر از 290 کیلومتر برساعت نیست!

به لطف پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ چلنجر هلکت، این خودرو تنها در 3.5 ثانیه صفر تا 97 کیلومتر برساعت را طی می‌کند که یعنی هم سریع‌ترین محصول جیپ و هم سریع‌ترین شاسی‌بلند جهان است. مرسدس GLC63، که لقب قوی‌ترین شاسی‌بلند متوسط جهان را به خود اختصاص داده، با اینکه حدود 203 اسب، قدرت کمتری نسبت به ترک‌هاوک دارد ولی همین شتابگیری را در زمان 3.7 ثانیه انجام می‌دهد و از این‌رو مهم‌ترین رقیب این آمریکایی است.

جالب است بدانید که به غیر از تسلا Model X P100D با پکیج سفارشی Ludicrous Mode که همین سرعت را در 2.8 ثانیه طی می‌کند، هیچ آمریکایی دیگری به پای این خودرو نمی‌رسد. اما گرند چروکی ترک‌هاوک در قدرت هم صاحب رکورد است؛ حداکثر خروجی پیشرانه این خودرو در قدرت به 707 اسب‌بخار و در گشتاور نیز به 875 نیوتن‌متر می‌رسد که باز هم هیچ شاسی‌بلند دیگری در جهان، به لحاظ قدرت، به پای ترک‌هاوک نمی‌رسد.

ترک‌هاوک می‌تواند یک‌چهارم مایل را در 11.6 ثانیه و با سرعت 187 کیلومتر برساعت طی می‌کند. گیربکس 8 سرعته اتومات TorqueFlite این خودرو با کمک دیفرانسیل ضدلغزش قدرت را به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند. گشتاوری که محور جلویی خودرو منتقل می‌شود متغیر است و 5 حالت مختلف دارد که عبارت‌اند از:

  • درحالت Auto معادل 40%
  • در حالت Snow معادل 50%
  • در حالت Tow معادل 60%
  • درحالت Sport معادل 35%
  • درحالت Track معادل 30%

قدرت و شتاب بالای ترک‌هاوک نیازمند ترمز عالی است و به همین دلیل نیز جیپ از کیت ترمز برمبو برای مهارکردن آن بهره گرفته؛ دیسک‌های بزرگ 40 سانتیمتری (15.75 اینچی) در جلو و 35 سانتیمتری (13.75 اینچی) در عقب می‌توانند این شاسی‌بلند را از سرعت 97 کیلومتر برساعت تنها در 35 متر به حالت سکون برسانند.

رینگ‌های 20 اینچی تیتانیومی، خروجی چهارتایی اگزوز، سیستم چندرسانه‌ای Uconnect با مانیتور 8.4 اینچی کنسول، نمایشگر 7 اینچی صفحه کیلومتر، چرم‌های ناپا، پکیج سفارشی Signature Leather با دو رنگ قرمز یا مشکی و سیستم صوتی 825 واتی Harman Kardon با 19 اسپیکر و 2 ساب‌ووفر، کنترل پایداری، لانچ کنترل، کروز کنترل، سیستم پیشگیری از تصادف، ترمز کمکی و سنسور جلو و عقب از ویژگی‌های گرند چروکی ترک‌هاوک است.

image

در کانال‌های اینستاگرام و تلگرام ما خبرهایی هست که شما از آنها بی‌خبرید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

پیام

۱۳۹۶/۱/۲۹
رخو فقط ای خدا اینا چی سوار میشن ما چی سوار میشیم...

رضا

۱۳۹۶/۱/۲۹
پراید از این بهتره مخصوصا نسحه وانتی
وطنم پاره تنم!!!

میلاد

۱۳۹۶/۱/۲۸
خورد نه برد . نمیدونم .

mehiyaw

۱۳۹۶/۱/۲۸
یه فیلمی از گرند چروکی اس آر تی همی بود فک کنم ، با گالاردو مسابقه درگ دادن که لامبورو خورد قشنگ - ببین این چیه دیگه