خانهاخبار
رشد بازار اپل در آمریکا و سقوط در بازار چین

رشد بازار اپل در آمریکا و سقوط در بازار چین

براساس آخرین آمار منتشرشده، سهم بازار سیستم‌عامل iOS در بازار آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده، اما در بازار چین، سهم بازار این سیستم عامل همچنان در حال کاهش است.
۱۳۹۶/۱/۲۶

رقابت سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS همیشه جزو جذاب‌ترین رقابت‌های دنیای تکنولوژی بوده است و هرکدام از آن‌ها سعی می‌کند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. بر اساس آخرین آمار منتشرشده، سهم بازار سیستم‌عامل iOS در بازار آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده، اما در بازار چین سهم این سیستم‌عامل همچنان در حال کاهش است.

در حال حاضر سیستم‌عامل اندروید حدود 55.9 درصد از بازار سیستم‌عامل‌های کشور آمریکا را به خود اختصاص داده، درحالی‌که این درصد برای سیستم‌عامل iOS حدود 42 است که نسبت به مدت مشابه پارسال، رشدی 4 درصدی نشان می‌دهد.

اما این رشد سرسام‌آور در بازار آمریکا طرف دیگری نیز دارد و آن کاهش سهم سیستم‌عامل iOS در بازار چین است. آی‌اواس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با کاهشی 9.3 درصدی در بازار چین مواجه شده و سهم این سیستم‌عامل به 13.2 درصد رسیده است که این خود پایین‌ترین سهم کمپانی اپل از بازار چین در سه سال گذشته محسوب می‌شود. سیستم‌عامل اندروید نیز در حال حاضر حدود 86.4 درصد بازار کشور چین را در قبضه خود دارد.

در بازار کشورهایی مانند ژاپن و استرالیا نیز همین روند ادامه یافته است و سیستم‌عامل iOS روز به روز سهم بیشتری از بازار را به اندروید واگذار می‌کند. پیش‌ازاین نیز خبرهایی مبنی بر پیشی گرفتن سامسونگ از اپل در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند منتشرشده بود، اما باید منتظر باشیم و ببینیم که فروش گلکسی اس 8 چگونه بر کل بازار تاثیر خواهد گذاشت. نظر شما چیست؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

ali as

۱۳۹۶/۱/۲۶
میگن با اومدن نوکیا قیمت تلفن های اپل و به دنبال تلفن های اپل لپ تاپ های اپل با سقوط مواجه شدن ...

amir1975

۱۳۹۶/۱/۲۶
تحلیلش خیلی ساده است
تا 10 سال پیش ایربگ در خودرو آپشن محسوب میشد و خریدار باید بابتش هزینه اضافی میداد، الان ضرورته.
اپل میخواد اونچه رو که از سال 2008 بعنوان آپشن فروخته هنوزم بفروشه! ولی زهی خیال باطل که وقتی همون آپشن رو میشه در یک پلتفرم دیگه رایگان بدست آورد، کسی سراغ گوشیهای دست و پا بسته آیفون نمیره.

seyed mohsen javadi

۱۳۹۶/۱/۲۶
سلام
منبع این آمار ها کجاست ؟ دقیق هستش ؟

محمد

۱۳۹۶/۱/۲۶
گوشی اچ تی سیه

دعاگر

۱۳۹۶/۱/۲۶
دعا کن درست بشه و گرنه درست نمیشه