خانهمقاله‌ها
چگونه از تماس صوتی افراد مزاحم در تلگرام جلوگیری کنیم؟

چگونه از تماس صوتی افراد مزاحم در تلگرام جلوگیری کنیم؟

تماس صوتی در تلگرام تنظیماتی دارد که به کاربر اجازه می‌دهد حریم خصوصی خود را حفظ کند و جلو تماس افراد ناشناس و مزاحم را بگیرد. برای آشنا شدن با این تنظیمات با ادامه مطلب همراه شوید.
۱۳۹۶/۱/۲۵

قابلیت برقراری تماس صوتی در تلگرام یک ویژگی جدید در این پیام‌رسان محبوب است و هنوز بسیاری از کاربران اطلاعات کاملی درباره آن ندارند.

به کمک این قابلیت می‌توانید با تمام دوستان خود در تلگرام به‌رایگان و از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنید؛ چه آنهایی که در لیست مخاطبین شما حضور دارند و چه آنهایی که هیچ‌وقت مخاطب شما نبوده‌اند! بدین‌ترتیب این امکان نیز وجود دارد که از طرف افرادی که نمی‌شناسید تماس صوتی دریافت کنید که البته باعث ایجاد مزاحمت‌هایی نیز می‌شود.

اما خوشبختانه با راه حلی ساده می‌توان جلو تماس افراد ناشناس و مزاحم را در تلگرام گرفت.

در نسخه آی‌او‌اس تلگرام کافی است به بخش Settings بروید و وارد قسمت Privacy and Security شوید.

در این بخش گزینه Voice Call را انتخاب کنید.

سپس در زیرعنوان Who Can Call Me می‌توانید از بین سه گزینه‌ای که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یکی را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید فقط از مخاطبین خود تماس دریافت کنید گزینه My Contacts را انتخاب کنید.

همچنین در پایین صفحه گزینه Never Allow به شما اجازه می‌دهد تا افرادی را در لیست سیاه قرار دهید تا هیچ‌وقت نتوانند با شما تماس تلگرامی برقرار کنند. بدین ترتیب حتی اگر این افراد در لیست مخاطبین شما حضور داشته باشند باز هم نمی‌توانند با شما تماس بگیرند.

گزینه Always Allow نیز برعکس گزینه Never Allow عمل می‌کند. به‌عنوان مثال اگر در بالای صفحه گزینه Nobody را انتخاب کرده باشید، می‌توانید لیستی از افراد را در قسمت Always Allow قرار دهید تا در هر صورتی بتوانند با شما تماس تلگرامی برقرار کنند.

image
 
image

در نسخه اندرویدی تلگرام نیز به روش مشابه می‌توانید این تنظیمات را انجام دهید. 

image
 
image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Agahi90.iR

۱۳۹۸/۱۰/۲۴
هوالرزاق
بسیار مفید بود سایت بسیار عالی و خوبی دارید موفق و سربلند باشید دستمریزاد